Értékben nőtt, mennyiségben csökkent az élelmiszer-kiskereskedelem forgalma

Szerző: trademagazin Dátum: 2009. 07. 03. 00:24

Értékben 5 százalékkal nőtt az élelmiszer-kiskereskedelem forgalma 2008 június-2009 májusban, az előző év hasonló időszakához képest, mennyiségben ugyanakkor 2 százalékkal csökkent – közölte a Nielsen piackutató vállalat.

A Nielsen által mért 90 élelmiszer kategória bolti eladásában az élelmiszerek együttes forgalma meghaladta a vizsgált időszakban meghaladta az 1.300 milliárd forintot.
A legnagyobb forgalmú húskészítmények bolti eladása az előző évhez képest értékben 6 százalékkal emelkedett, és meghaladta a 205 milliárd forintot. Az utána következő sör bolti eladása stagnált, a sajté 3 százalékkal lett nagyobb, a szénsavas üdítőitalé pedig nem változott.
A Nielsen felmérése szerint a legnagyobb forgalmú húsz kategórián belül kétszámjegyű volt a forgalomnövekedés az étolaj (22 százalék) és a margarin (15) kereskedelmében.
Az élelmiszerek közül kiemelkedően, 15 és 37 százalék között nőtt értékben például a rizs, az energiaital, a bors, a ketchup, a mustár, a majonéz és a vajkrém bolti  eladása.
A mennyiségben mért bolti eladás 3-6 százalékkal emelkedett a legnagyobb forgalmú kategóriák közül a következőkből: sajt, tejföl, gyümölcsjoghurt, édes keksz és praliné.
A vásárlási szokások lassú átrendeződésének következtében az élelmiszerek kiskereskedelmi eladásából a szupermarketek piaci részesedése 15 százalékkal, a diszkontoké 5 százalékkal nőtt, egyik évről a másikra. Ugyanakkor a kevesebb vásárlás miatt a hagyományos, 200 négyzetméteres és kisebb üzletek piaci részesedése 8 százalékkal csökkent.



Kapcsolódó cikkeink