Értékben is, mennyiségben is nőtt húsvétkor a sonka eladása

Szerző: trademagazin Dátum: 2014. 04. 03. 01:40

Sonkára és füstölt húsra mintegy 6 milliárd forintot költöttek a magyar fogyasztók az élelmiszer-kiskereskedelemben húsvét táján tavaly. A legnagyobb rész, 88 százalék a magasabb minőségű főtt sonkára jutott múlt év március–április során. További 11 százalék az egyéb sonka, míg 2 százalék a füstölt-főtt szegmens részaránya. Többek között ezt állapítja meg a Nielsen Kiskereskedelmi Indexe.

sonka

Ha a trendeket nézzük, a teljes forgalom értéket tekintve 5, mennyiség szempontjából pedig 1 százalékkal bővült a legutóbbi húsvéti szezonban, az azt megelőző évihez viszonyítva. Átlag felett, 8 százalékkal emelkedett a főtt sonka bolti forgalma.

2012. március–április

2013. március–április

Sonka összesen 1764 1844
Főtt sonka 1976 1988
Füstölt-főtt sonka 1278 1484
Egyéb sonka 1066 1188

Forrás: Nielsen

Egy kilogramm sonka tavaly március–áprilisi, mennyiségi eladással súlyozott fogyasztói átlagára 1844 forint; 5  százalékkal több, mint az előző évi hasonló periódusban.

A bolti eladás erősen koncentrált. Legnagyobb a szupermarketet és diszkontot magában foglaló 401–2500 négyzetméteres csatorna – értékben mért – piaci részesedése; 41 százalék az elmúlt évben. A 2500 négyzetméternél nagyobb üzletek mutatója 33 százalék. A 400 méteres és kisebb üzletekre pedig 26 százalék jutott.

A modern üzlettípusok erős pozíciójával együtt jár, hogy a sonka többségét önkiszolgáló formában adták el a kiskereskedelemben; értéket tekintve 59 százalékát. Így csemegepultra 41 százalék jutott.

Kapcsolódó cikkeink