Értékben is megelőzte a tojás a nyulat
Húsvéti édességekből egyre nagyobb forgalmat bonyolít le az élelmiszer-kiskereskedelem. Mintegy 3,5 milliárd forintért több mint 900 tonna csokoládétojást, -nyulat és egyéb ünnepi ajándékot adtak el a boltokban tavaly a húsvéti időszakban. Értéket tekintve 5 százalékkal emelkedett, mennyiség szempontjából pedig 1 százalékkal kisebb lett a forgalom, a tavalyelőtti húsvéti szezonhoz képest a Nielsen Kiskereskedelmi Indexének adatai szerint.
Továbbra is a tojás- és a nyúlfigurák dominálnak a piacon. Közülük nőtt a csokoládétojás népszerűsége; a korábbi évektől eltérően értékbeli forgalma meghaladta a nyúl eladásait a legutóbbi szezonban.
Amíg a szezonális édességek teljes – forintban mért – forgalmából tojásra 39 százalék jutott tavaly, addig nyúlra 38 százalék.
Utánuk az ajándékot is tartalmazó édességcsomag következik, 10 százalékos értékbeli piacrésszel. Az egyéb csokoládéfigurák, azaz kacsa, bárány és csibe aránya ugyanúgy 7 százalék tavaly, mint egy évvel korábban. A hagyományos csomagra 6 százalék jutott, míg tavalyelőtt még 5 százalék.
Csokoládéból készült húsvéti édességek értékben mért kiskereskedelmi forgalmából az egyes termékek piaci részesedése a legutóbbi évek szezonjában (százalékban)
Termék |
2011 |
2012 |
2013 |
Nyúl | 39 | 41 | 38 |
Tojás | 39 | 38 | 39 |
Egyéb (kacsa, bárány, csibe) | 7 | 7 | 7 |
Hagyományos csomag | 6 | 5 | 6 |
Édességcsomag ajándékkal | 9 | 9 | 10 |
Forrás: Nielsen
Továbbra is a magasabb minőségű tejcsokoládéból készült figurákat részesítik előnyben a fogyasztók. Húsvéti édességekre kiadott pénzük 81 százalékát költötték tejcsokoládéra tavaly, ami 1 százalékponttal meghaladja a tavalyelőtti arányt.
A korábbi években legkedveltebb nugát piacrésze értékben egyre csökken. A tavalyelőtti 11 százalékról a legutóbbi ünnepi szezonban 10-re csökkent.
A többi alapanyag közül az étcsokoládé 6 százalékos, stabil mutatója emelkedik ki.
Ami a bolttípusok súlyát illeti: a húsvéti édességek értékben mért forgalmából a hipermarket részaránya 45 százalékról 48-ra emelkedett a két legutóbbi szezon összevetésében. A nagy szervezett élelmiszerüzleteknél stabilan 14 százalék. Csökkent viszont, egyaránt 2 százalékponttal a diszkont mutatója 22, a kis üzleteké pedig 10 százalékra. A drogéria a tavalyelőtti 5 százalék után múlt évben 6 százalékot ért el.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Több mint 13 tonna adomány gyűlt össze a NOE és a CBA közös húsvéti akcióján
Több mint 13 tonna adomány gyűlt össze a Nagycsaládosok Országos…
Tovább olvasom >A digitális detox a húsvéti böjt idején: az addiktív telefonhasználat sokkal súlyosabb és általánosabb probléma, mint gondoljuk
A húsvéti böjt hagyományosan a befelé fordulás, a lemondás és…
Tovább olvasom >Kegyetlen április fagykárok: akár 100%-os terméskiesés is előfordulhat
Az április eleji tavaszi fagyok ismét komoly problémát okoztak a…
Tovább olvasom >