Értékben is megelőzte a tojás a nyulat
Húsvéti édességekből egyre nagyobb forgalmat bonyolít le az élelmiszer-kiskereskedelem. Mintegy 3,5 milliárd forintért több mint 900 tonna csokoládétojást, -nyulat és egyéb ünnepi ajándékot adtak el a boltokban tavaly a húsvéti időszakban. Értéket tekintve 5 százalékkal emelkedett, mennyiség szempontjából pedig 1 százalékkal kisebb lett a forgalom, a tavalyelőtti húsvéti szezonhoz képest a Nielsen Kiskereskedelmi Indexének adatai szerint.
Továbbra is a tojás- és a nyúlfigurák dominálnak a piacon. Közülük nőtt a csokoládétojás népszerűsége; a korábbi évektől eltérően értékbeli forgalma meghaladta a nyúl eladásait a legutóbbi szezonban.
Amíg a szezonális édességek teljes – forintban mért – forgalmából tojásra 39 százalék jutott tavaly, addig nyúlra 38 százalék.
Utánuk az ajándékot is tartalmazó édességcsomag következik, 10 százalékos értékbeli piacrésszel. Az egyéb csokoládéfigurák, azaz kacsa, bárány és csibe aránya ugyanúgy 7 százalék tavaly, mint egy évvel korábban. A hagyományos csomagra 6 százalék jutott, míg tavalyelőtt még 5 százalék.
Csokoládéból készült húsvéti édességek értékben mért kiskereskedelmi forgalmából az egyes termékek piaci részesedése a legutóbbi évek szezonjában (százalékban)
Termék |
2011 |
2012 |
2013 |
Nyúl | 39 | 41 | 38 |
Tojás | 39 | 38 | 39 |
Egyéb (kacsa, bárány, csibe) | 7 | 7 | 7 |
Hagyományos csomag | 6 | 5 | 6 |
Édességcsomag ajándékkal | 9 | 9 | 10 |
Forrás: Nielsen
Továbbra is a magasabb minőségű tejcsokoládéból készült figurákat részesítik előnyben a fogyasztók. Húsvéti édességekre kiadott pénzük 81 százalékát költötték tejcsokoládéra tavaly, ami 1 százalékponttal meghaladja a tavalyelőtti arányt.
A korábbi években legkedveltebb nugát piacrésze értékben egyre csökken. A tavalyelőtti 11 százalékról a legutóbbi ünnepi szezonban 10-re csökkent.
A többi alapanyag közül az étcsokoládé 6 százalékos, stabil mutatója emelkedik ki.
Ami a bolttípusok súlyát illeti: a húsvéti édességek értékben mért forgalmából a hipermarket részaránya 45 százalékról 48-ra emelkedett a két legutóbbi szezon összevetésében. A nagy szervezett élelmiszerüzleteknél stabilan 14 százalék. Csökkent viszont, egyaránt 2 százalékponttal a diszkont mutatója 22, a kis üzleteké pedig 10 százalékra. A drogéria a tavalyelőtti 5 százalék után múlt évben 6 százalékot ért el.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
A versenyfenyegetettséget elemzi a dunnhumby és a Placer.ai új AI-alapú eszköze
Új AI-eszközt alkotott a dunnhumby és a Placer.ai, amely képes a…
Tovább olvasom >A Molson Coors lett Dwayne Johnson energiaitalának többségi tulajdonosa az USA-ban
Többségi részesedést szerzett a Molson Coors Beverage Co. a Dwayne…
Tovább olvasom >ProVeg: Németországban a Lidl kínálja a legkedvezőbb árú vegán kosarat
Az árparitás egy évvel ezelőtti bevezetését követően most a német…
Tovább olvasom >