Értékben is megelőzte a tojás a nyulat

Szerző: trademagazin Dátum: 2014. 04. 03. 03:06

Húsvéti édességekből egyre nagyobb forgalmat bonyolít le az élelmiszer-kiskereskedelem. Mintegy 3,5 milliárd forintért több mint 900 tonna csokoládétojást, -nyulat és egyéb ünnepi ajándékot adtak el a boltokban tavaly a húsvéti időszakban. Értéket tekintve 5 százalékkal emelkedett, mennyiség szempontjából pedig 1 százalékkal kisebb lett a forgalom, a tavalyelőtti húsvéti szezonhoz képest a Nielsen Kiskereskedelmi Indexének adatai szerint.

húsvét nyúl édesség

Továbbra is a tojás- és a nyúlfigurák dominálnak a piacon. Közülük nőtt a csokoládétojás népszerűsége; a korábbi évektől eltérően értékbeli forgalma meghaladta a nyúl eladásait a legutóbbi szezonban.

Amíg a szezonális édességek teljes – forintban mért – forgalmából tojásra 39 százalék jutott tavaly, addig nyúlra 38 százalék.

Utánuk az ajándékot is tartalmazó édes­ségcsomag következik, 10 százalékos értékbeli piacrésszel. Az egyéb csokoládéfigurák, azaz kacsa, bárány és csibe aránya ugyanúgy 7 százalék tavaly, mint egy évvel korábban. A hagyományos csomagra 6 százalék jutott, míg tavalyelőtt még 5 százalék.

Csokoládéból készült húsvéti édességek értékben mért kiskereskedelmi forgalmából az egyes termékek piaci részesedése a legutóbbi évek szezonjában (százalékban)

Termék

2011

2012

2013

Nyúl 39 41 38
Tojás 39 38 39
Egyéb (kacsa, bárány, csibe) 7 7 7
Hagyományos csomag 6 5 6
Édességcsomag ajándékkal 9 9 10

Forrás: Nielsen

Továbbra is a magasabb minőségű tejcsokoládéból készült figurákat részesítik előnyben a fogyasztók. Húsvéti édességekre kiadott pénzük 81 százalékát költötték tejcsokoládéra tavaly, ami 1 százalékponttal meghaladja a tavalyelőtti arányt.

A korábbi években legkedveltebb nugát piacrésze értékben egyre csökken. A tavalyelőtti 11 százalékról a legutóbbi ünnepi szezonban 10-re csökkent.

A többi alapanyag közül az étcsokoládé 6 százalékos, stabil mutatója emelkedik ki.

Ami a bolttípusok súlyát illeti: a húsvéti édességek értékben mért forgalmából a hipermarket részaránya 45 százalékról 48-ra emelkedett a két legutóbbi szezon összevetésében. A nagy szervezett élelmiszerüzleteknél stabilan 14 százalék. Csökkent viszont, egyaránt 2 százalékponttal a diszkont mutatója 22, a kis üzleteké pedig 10 százalékra. A drogéria a tavalyelőtti 5 százalék után múlt évben 6 százalékot ért el.

Kapcsolódó cikkeink