Értékben és mennyiségben is nő a tea kiskereskedelmi forgalma

Szerző: trademagazin Dátum: 2009. 08. 31. 00:05

A tea kiskereskedelmi eladása 2008 augusztus-2009 júliusban az előző év hasonló időszakához képest értékben 10 százalékkal, mennyiségi eladása pedig 3 százalékkal nőtt – állapította meg a Nielsen piackutató vállalat.

Az éves piac mérete közel 12 milliárd forint, a  mennyiségi pedig meghaladja az évi 1 600 tonnát.
Egyre keresettebbek a filteres gyógyteák. Piaci részesedésük értékben 23 százalékról 25-re nőtt a vizsgált időszakban. A filteres fekete tea részaránya 23-ról 21 százalékra csökkent. A gyümölcsízű fekete tea részesedése –  szintén filteres kiszerelésben  –  stabilan 21 százalék. A filteres valódi gyümölcs tea piacrésze 15-ről 17 százalékra emelkedett.
Az átlagárak a négy legkeresettebb tea szegmensben 4-14 százalék között bizonyultak magasabbnak idén  június-júliusban, mint a tavalyi hasonló periódusban.  Legintenzívebben 2009. április-júliusban mentek fel az árak, de nem az áfa növelése miatt.
Teánál is teret nyertek a kereskedelmi márkák. Részarányuk a teljes forgalomból a tavaly június-júliusi 15 százalékról az idei hasonló periódusban 17 százalékra változott.
A tea kiskereskedelmi eladásában a főleg szupermarketet és diszkontot magában foglaló 401-2 500 négyzetméteres üzletek pozíciója erősödött. Piaci részesedésük – mennyiségben – 29 százalékról 32-re növekedett.




Kapcsolódó cikkeink