Értékben átlag felett nőttek
Együttesen a majonéz, ketchup és mustár kiskereskedelmi forgalma mintegy 18 milliárd forint 2014. december – 2015. november között. Ez 7 százalékkal több, mint az előző hasonló időszak során. Kedvezőbb, mint a Nielsen által mért kilencven élelmiszer-kategória átlag 5 százalékos növekedése. Többek között ezt állapítja meg Kiskereskedelmi Indexe alapján Kovács Gergely ügyfélkapcsolati vezető.
Hozzáteszi, hogy értékben az élelmiszerek átlaga feletti növekedést jelez a majonéz és a ketchup mutatója, átlagost pedig a mustáré.
Ha a mennyiséget nézzük, akkor majonézből az élelmiszerek átlagához hasonlóan 5 százalékot adtak el a boltok. Viszont itt ketchupnél és mustárnál a növekedés mértéke átlag alatt maradt.
Majonéz: kiskereskedelmi forgalma 7 milliárd forint felett mozgott a legutóbbi két kumulált év során. Értéket tekintve 6, mennyiség szempontjából 5 százalék növekedést regisztráltunk 2014. december – 2015. novemberben az egy évvel korábbihoz viszonyítva.
Az eladáshelyek súlya négy csatornában is változott. A legnagyobb és a legkisebb üzletek – értékben mért – piaci részaránya 1-1 százalékponttal csökkent: a 2 500 négyzetméternél nagyobb üzleteknél 35 százalékra, az 50 négyzetméteres és kisebbeknél pedig 4-re.
Ezzel egy időben szintén 1-1 százalékponttal emelkedett a szupermarketet és diszkontot magában foglaló 401–2 500 négyzetméteres, valamint az 51–200 négyzetméteres szegmens mutatója 40, illetve 14 százalékra.
Ketchup: éves bolti eladása 5 milliárd forint felett mozog. Legutóbb december–november között 9 százalékkal emelkedett a boltok bevétele az előző hasonló periódushoz viszonyítva. Ha a mennyiséget nézzük, 3 százalékkal többet adtak el a boltok.
A három ételízesítő közül a ketchup kiskereskedelmi forgalma a legkoncentráltabb. A 400 négyzetméteresnél nagyobb üzletek elvitték a legutóbbi tizenkét hónap értékben mért forgalmának 76 százalékát. Ez 1 százalékponttal kisebb az előző hasonló periódusánál.
Szintén csökkent az 50 négyzetméteres és kisebb boltok részaránya, 5 százalékról 4-re.
Erősödött viszont 1-1 százalékponttal az 51–200 és a 201–400 négyzetméteres csatorna pozíciója; előbbié 7, utóbbié pedig 13 százalékra.
Mustár: éves piaca 4 milliárd forint felett mozog. Legutóbb értékben 5, mennyiségben 4 százalékkal bővült az eladás, az előző december–novemberi periódushoz viszonyítva.
Itt is csökkent a koncentráció mértéke 1 százalékponttal. A hipermarketek piaci részaránya ugyanis érték szempontjából 32 százalékra változott. Ugyanilyen mértékben emelkedett az 51–200 négyzetméteres boltok mutatója, mégpedig 17 százalékra. A többi csatorna piacrésze változatlan maradt értékben.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Mesterséges intelligenciával szűri ki az Amazon a hibás termékeket szállítás előtt
Az Amazon „Project P. I.” modellje (a P. I. a private investigator, azaz…
Tovább olvasom >Szkeptikusak a fogyasztók a vállalatok fenntarthatóságával kapcsolatban
2022 óta folyamatosan növekszik a vállalatok fenntarthatóság terén mutatott érettsége.…
Tovább olvasom >Masszívan lassult a belkereskedelem
Ma reggel kiskereskedelmi forgalmi adatokat tett közzé a Központi Statisztikai…
Tovább olvasom >