Értékben nőtt, mennyiségben csökkent az élelmiszerek bolti eladása
Az élelmiszerek kiskereskedelmi eladása értékben 6 százalékkal emelkedett, mennyiség szempontjából pedig 1 százalékkal csökkent a legutóbbi hat hónap során, 2011. december-2012. május között, az előző hasonló időszakhoz viszonyítva. Többek között ezt tárta fel a Nielsen, a fogyasztók médiahasználatáról és vásárlásairól információkat, valamint ismereteket szolgáltató globális vállalat.
A Nielsen által folyamatosan mért 90 élelmiszer termékcsoport hat hónapi forgalma mintegy 665 milliárd forint. Az átlag mögött jó néhány termékcsoport kiskereskedelmi trendjei eltérnek az átlagtól. Értéket tekintve például két számjegyű növekedést regisztráltunk a kávé, tejföl, margarin, ostyaszelet és vodka forgalmánál, féléves összehasonlításban – tájékoztat Melisek Eszter, a Nielsen ügyfélkapcsolati igazgatója.
Mind értékben, mind mennyiségben nőtt a legkeresettebb élelmiszerek közül többek között a sör, sajt, tejföl, margarin és jégkrém bolti eladása, egyik félévről a másikra.
A különböző bolttípusok közül javult a főleg szupermarketet és diszkontot magában foglaló 401-2 500 négyzetméteres üzletek piaci pozíciója; részarányuk a hazai kiskereskedelem élelmiszer-forgalmából 2 százalékponttal emelkedett értékben, 35 százalékra.
Figyelemre méltó, hogy stabilan őrzik részesedésüket a 201-400 négyzetméteres, valamint az 50 négyzetméteres és kisebb üzletek 8, illetve 9 százalékkal.
Regionális szempontból változatos trendekre hívja fel a figyelmet Melisek Eszter:
– Az átlagos 6 százalék felett bővült élelmiszerből az üzletek bevétele az öt Nielsen-régió közül háromban; az északnyugati és északkeleti megyékben 8-8, míg délkeleten 7 százalékkal. Délnyugaton a forgalom értéket tekintve az országos átlagot jelentő 6 százalékkal bővült. Ezzel egyidőben a Budapestet és Pest megyét magában foglaló centrális régióban az eladások átlag alatt, 4 százalékkal emelkedtek, egyik félévről a másikra.
Említést érdemel, hogy az élelmiszerek országos kiskereskedelmi bevételéből a centrális régió üzletei 34 százalékot értek el 2011. december-2012. május során.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Sok sót tartalmaznak és drágák az új generációs növényi alapú húsok
Míg a növényi alapú húshelyettesítők nagy többsége a hússal szemben…
Tovább olvasom >A baby boomerek jelentik a növekedés kulcsát az öregedésgátló bőrápoló termékek piacán
A Baby Boomer generáció növekvő érdeklődése az egészséges öregedés iránt…
Tovább olvasom >A versenyfenyegetettséget elemzi a dunnhumby és a Placer.ai új AI-alapú eszköze
Új AI-eszközt alkotott a dunnhumby és a Placer.ai, amely képes a…
Tovább olvasom >