Értékben 4, mennyiségben 2 százalékkal nőtt a forgalom tavaly
Két és fél milliárd forint körül hullámzott a decemberi ünnepek szezonális édességeinek kiskereskedelmi forgalma, az elmúlt három évben. Többek között ezt állapítja meg a Nielsen Kiskereskedelmi Indexe.
A csaknem 2,5 milliárd forintnyi értékesítés 2010. november–2011. január között 4 százalékkal haladta meg az előző hasonló időszakét. Az eladott, közel 740 tonna édesség 2 százalékkal haladja meg az előző szezonét.
Legnépszerűbbek évek óta a csokoládéból készült mikulásfigurák. Legutóbb november–január során az értékben mért forgalom 54 százalékát vitték el. Ez 1,3 milliárd forint körüli bevételt jelent a kiskereskedelem számára. Biztosan tartja második helyét a hagyományos mikuláscsomag, értékben 15 százalékos piaci részaránnyal, a tavalyi ünnepi időszak során. Egyre népszerűbb az adventi naptár, amelynek piacrésze 8, 9, majd 11 százalék az utóbbi három szezonban, értéket tekintve.
A minőség iránt megerősödött fogyasztói igényt jelzi, hogy a tejcsokoládéból készült ünnepi édességek vezetnek, és értékben 74 százalékkal részesedtek a tavalyi szezonális piacból, ahogyan egy évvel korábban is. A korábbi években legkedveltebb nugát egyre csökkenő piacrésze legutóbb 16 százalékot tett ki, értéket tekintve.
Itt erősek a gyártói márkák. 96 százalék jutott rájuk az értékben mért forgalomból mind tavaly decemberben, mind egy évvel korábban.
Ami az árakat illeti: tavaly a Nielsen a novemberi 4498 forint után decemberben 3865 forintot mért, ugyanannyit, mint az előző évi tizenkettedik hónapban.
Legutóbb a karácsonyi időszak során 57 százalék jutott az értékben mért forgalomból. A főleg szupermarketet és diszkontot magában foglaló 401–2500 négyzetméteres csatorna részaránya tavaly 24, előtte 23 százalék.
Figyelemre méltó az 51–200 négyzetméteres boltok mutatójának növekedése 10-ről 11 százalékra, éves összehasonlításban.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Orbán Viktor: jövőre reális a három százalékot meghaladó gazdasági növekedés
Reális a három százalékot meghaladó gazdasági növekedés 2025-ben Magyarországon –…
Tovább olvasom >Nehéz helyzetben a sertéshúságazat: emelkedő költségek, csökkenő fogyasztás és átalakuló szokások
Évek óta kihívásokkal néz szembe a hazai és az uniós…
Tovább olvasom >Az NGM tájékoztató levélben kéri az embereket, hogy költsenek
A Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) tájékoztató levélben fogja értesíteni az önkéntes…
Tovább olvasom >