Értékben 4, mennyiségben 2 százalékkal nőtt a forgalom tavaly

Szerző: trademagazin Dátum: 2011. 09. 19. 23:12

Két és fél milliárd forint körül hullámzott a decemberi ünnepek szezonális édességeinek kiskereskedelmi forgalma, az elmúlt három évben. Többek között ezt állapítja meg a Nielsen Kiskereskedelmi Indexe.

A csaknem 2,5 milliárd forintnyi értékesítés 2010. november–2011. január között 4 százalékkal haladta meg az előző hasonló időszakét. Az eladott, közel 740 tonna édesség 2 százalékkal haladja meg az előző szezonét.

Legnépszerűbbek évek óta a csokoládéból készült mikulásfigurák. Legutóbb november–január során az értékben mért forgalom 54 százalékát vitték el. Ez 1,3 milliárd forint körüli bevételt jelent a kiskereskedelem számára. Biztosan tartja második helyét a hagyományos mikuláscsomag, értékben 15 százalékos piaci részaránnyal, a tavalyi ünnepi időszak során. Egyre népszerűbb az adventi naptár, amelynek piacrésze 8, 9, majd 11 százalék az utóbbi három szezonban, értéket tekintve.

A minőség iránt megerősödött fogyasztói igényt jelzi, hogy a tejcsokoládéból készült ünnepi édességek vezetnek, és értékben 74 százalékkal részesedtek a tavalyi szezonális piacból, ahogyan egy évvel korábban is. A korábbi években legkedveltebb nugát egyre csökkenő piacrésze legutóbb 16 százalékot tett ki, értéket tekintve.

Itt erősek a gyártói márkák. 96 százalék jutott rájuk az értékben mért forgalomból mind tavaly decemberben, mind egy évvel korábban.

Ami az árakat illeti: tavaly a Nielsen a novemberi 4498 forint után decemberben 3865 forintot mért, ugyanannyit, mint az előző évi tizenkettedik hónapban.

Legutóbb a karácsonyi időszak során 57 százalék jutott az értékben mért forgalomból. A főleg szupermarketet és diszkontot magában foglaló 401–2500 négyzetméteres csatorna részaránya tavaly 24, előtte 23 százalék.

Figyelemre méltó az 51–200 négyzetméteres boltok mutatójának növekedése 10-ről 11 százalékra, éves összehasonlításban.

Kapcsolódó cikkeink