Erőteljes terjeszkedésre készül a Mere–Basket: új vidéki helyszíneket nézett ki az orosz diszkontlánc

Szerző: Trademagazin Dátum: 2025. 12. 10. 11:27
🎧 Hallgasd a cikket:

Az orosz hátterű Mere kiskereskedelmi csoport – amely Magyarországon Basket Plus Diszkont Áruház néven jelent meg – megkezdte hazai hálózatának bővítését. A vállalat célja, hogy a következő években akár több száz üzletből álló országos lefedettséget érjen el – írja a Világgazdaság.

Az első magyarországi egység december 3-án nyitott meg Budapesten, a Besence utcában, ahol a lánc azonnal versenyhelyzetbe került a közeli Lidl, Aldi, Auchan és Tesco egységeivel. A modell alacsony árakra és fapados működésre épül: a kínálat az alapvető élelmiszerektől az alkoholos italokon át a játékokig és műszaki cikkekig terjed.

A nyitás minimális marketingaktivitás mellett is nagy érdeklődést váltott ki: szórólapokkal, regionális rádióhirdetésekkel és elsősorban a közösségi médiában terjedő tartalmakkal érték el a környékbeli vásárlókat.

A cég megerősítette: már zajlik a további üzlethelyszínek felkutatása, különösen a Debrecen–Miskolc–Nyíregyháza tengelyen, valamint Nyugat-Magyarországon. A terjeszkedés időzítése a helyszínválasztási és engedélyezési folyamatok előrehaladásától függ.

A Mere nem új szereplő Európában: a diszkontlánc több piacon működtet boltokat, és „hard discount” pozicionálása miatt gyakran jelenik meg olyan lokációkban, ahol erős az árverseny. Magyarországon a belépésével tovább fokozódhat a dinamika a legnagyobb láncok – különösen a Lidl és az Aldi – dominálta szegmensben.

A Basket Plus közlése szerint a vállalat hosszú távon fenntartható, agresszív terjeszkedési pályát tervez, a hazai kiskereskedelemben újabb versenyhelyzeteket teremtve.

Kapcsolódó cikkeink