Erőteljes online növekedést hozott az online piactér a Decathlonnak
A Decathlon online piactere jelentős lendületet adott a cég digitális növekedésének – különösen Németországban, ahol 2023-ban az értékesítés 26%-a zajlott online, ezen belül a piactér részesedése egy év alatt csaknem megduplázódott.
Világszinten a francia sportáruházlánc 16,2 milliárd eurós bevételt ért el tavaly, ami inflációval korrigálva 3,8%-os növekedést jelent az előző évhez képest. Az online értékesítés globálisan a teljes árbevétel 20%-át adta, szemben a 2023-as 17%-kal. Ebbe beletartozik az e-kereskedelem, a bolti digitális rendelések, valamint a piactér forgalma is – Németországban pedig ez az arány ennél is magasabb.
A Decathlon németországi jelentése kiemeli, hogy az eredmények hátterében a vállalat következetes omnichannel stratégiája áll, amely zökkenőmentesen kapcsolja össze a fizikai és digitális vásárlási élményt. A piactér fejlődése különösen látványos: a digitális értékesítések 20%-át adta 2023-ban, míg ez az arány 2022-ben még csak 7%, 2021-ben pedig mindössze 11% volt.
Az Ecommerce News Europe beszámolója szerint a piactér gyors terjeszkedése nem meglepő, mivel Németországban még viszonylag újnak számít. Ugyanakkor a platform teljesítménye felülmúlja az elvárásokat, és a MediaMarkt, a Zalando vagy az Otto online piactereihez hasonlóan a nyereséges növekedés motorjává vált.
A Decathlon 2020 végén indította el piacterét Belgiumban, majd az Egyesült Királyságban és más európai országokban, köztük Németországban is bevezette. 2023 tavasza óta a partnerek használt sportfelszereléseket is árulhatnak a Decathlon.de felületén.
A cég közben továbbra is hangsúlyt fektet a fenntarthatóságra és a sokszínűségre: a növekvő értékesítés mellett csökkentette CO₂-kibocsátását, miközben 87 nemzetiségből alkalmaz munkavállalókat, és nőtt a női dolgozók aránya is.
Kapcsolódó cikkeink
Megugrott az Amazon negyedéves nyeresége és nőtt a bevétele
Az Amazon e-kereskedelmi óriáscég az elemzők által vártnál nagyobb nyereséget…
Tovább olvasom >Németországban egyre több vásárlót vonzanak az élelmiszerek a drogériákba
Egyre nagyobb szerep jut a drogériák élelmiszer-kínálatának a német fogyasztók…
Tovább olvasom >Javult a GfK májusra vonatkozó német fogyasztói hangulatindexe
Az elemzők által várt romlás helyett javult a nürnbergi GfK…
Tovább olvasom >További cikkeink
Az árrésstop kiterjesztésével kapcsolatban szólalt meg Orbán Viktor
A jövő heti kormányülésen dönthetnek az árrésstop kiterjesztéséről a háztartási…
Tovább olvasom >Júniustól tilos energiaitalt eladni 18 éven aluliaknak – így ellenőrzik majd a házhoz szállítást
Egyhangú döntéssel fogadta el a parlament azt a törvénymódosítást, amely…
Tovább olvasom >Komoly tárgyalások zajlanak a vámháború lezárásáról
Csak őszinte szándékkal lehet tárgyalni – így reagált a kínai…
Tovább olvasom >