Erőteljes online növekedést hozott az online piactér a Decathlonnak

Szerző: Trademagazin editor Dátum: 2025. 04. 09. 09:45

A Decathlon online piactere jelentős lendületet adott a cég digitális növekedésének – különösen Németországban, ahol 2023-ban az értékesítés 26%-a zajlott online, ezen belül a piactér részesedése egy év alatt csaknem megduplázódott.

Világszinten a francia sportáruházlánc 16,2 milliárd eurós bevételt ért el tavaly, ami inflációval korrigálva 3,8%-os növekedést jelent az előző évhez képest. Az online értékesítés globálisan a teljes árbevétel 20%-át adta, szemben a 2023-as 17%-kal. Ebbe beletartozik az e-kereskedelem, a bolti digitális rendelések, valamint a piactér forgalma is – Németországban pedig ez az arány ennél is magasabb.

A Decathlon németországi jelentése kiemeli, hogy az eredmények hátterében a vállalat következetes omnichannel stratégiája áll, amely zökkenőmentesen kapcsolja össze a fizikai és digitális vásárlási élményt. A piactér fejlődése különösen látványos: a digitális értékesítések 20%-át adta 2023-ban, míg ez az arány 2022-ben még csak 7%, 2021-ben pedig mindössze 11% volt.

Az Ecommerce News Europe beszámolója szerint a piactér gyors terjeszkedése nem meglepő, mivel Németországban még viszonylag újnak számít. Ugyanakkor a platform teljesítménye felülmúlja az elvárásokat, és a MediaMarkt, a Zalando vagy az Otto online piactereihez hasonlóan a nyereséges növekedés motorjává vált.

A Decathlon 2020 végén indította el piacterét Belgiumban, majd az Egyesült Királyságban és más európai országokban, köztük Németországban is bevezette. 2023 tavasza óta a partnerek használt sportfelszereléseket is árulhatnak a Decathlon.de felületén.

A cég közben továbbra is hangsúlyt fektet a fenntarthatóságra és a sokszínűségre: a növekvő értékesítés mellett csökkentette CO₂-kibocsátását, miközben 87 nemzetiségből alkalmaz munkavállalókat, és nőtt a női dolgozók aránya is.

Kapcsolódó cikkeink