Erőteljes növekedésről számolt be a romániai Profi 2023-ban
A romániai Profi élelmiszer-kiskereskedelmi vállalat megerősítette az elmúlt évek növekedési pályáját, és 2023-ra éves szinten 11%-os, 12,9 milliárd RON (2,6 milliárd euró) bevételnövekedést jelentett.
Míg a vállalat 2021-ben impozáns, 22%-os növekedést ért el, a növekedés elmúlt ötéves átlaga 16%-volt.
A nettó nyereség a 2022-es 286 millió lejes (57 millió euró) negatív értékről 2023-ban 213 millió lejre (43 millió euró) esett vissza.
A Profi növekedés iránti elkötelezettségét alátámasztja a 2023-as hálózatbővítés is: a kiskereskedő 160 üzletet nyitott vagy alakított át, ebből 87 teljesen új lokáció volt – ez a legmagasabb szám a modern romániai kiskereskedelemben.
A vállalat az expanziót erős és stabil likviditás fenntartása mellett valósította meg, még azt követően is, hogy az év során több százmilliós banki adósságot fizetett vissza.
A Profi üzleti teljesítményének igazi mércéje az IFRS EBITDA, amely mutatószám 2023-ban 17%-kal nőtt az előző évhez képest, és elérte a 690 millió RON-t (139 millió euró).
Profi hálózat
A Profi hálózata közel 850 romániai településen működő több mint 1713 üzletből áll. A lánc napi 1,2 millió vásárlóját négy üzletformátumban – Profi Super, Profi City, Profi Go és Profi Loco – szolgálja ki.
Tavaly októberben a holland Ahold Delhaize kiskereskedelmi csoport 1,3 milliárd euróért megvásárolta a Profit a MidEuropa Partners-től. A román Versenytanács jelenleg vizsgálja a tervezett ügyletet, és várhatóan még az év folyamán döntést hoz.
ESM
Kapcsolódó cikkeink
Ötszáz saját márkás termékkel bővíti kínálatát az Ahold Delhaize Közép- és Kelet-Európában
Az Ahold Delhaize holland kiskereskedelmi csoport 500 új saját márkás…
Tovább olvasom >Tavaly 11 új üzletet nyitott a cseh Albert
Az Ahold Delhaize csoport tagja, a cseh Albert 2024-ben 11…
Tovább olvasom >Romániában 5,14 százalékra nőtt decemberben az éves infláció
Romániában 5,14 százalékra nőtt decemberben az éves inflációs ráta –…
Tovább olvasom >További cikkeink
Nyílt Marketing Fórum a Magyar Termék Védjegyhasználatról – már lehet regisztrálni!
Idén február 20-án kerül megrendezésre a Magyar Termék Marketing Fórum,…
Tovább olvasom >Nagy Márton: itt a fordulat, a magyar gazdaság 2025-ben nagyobb növekedési pályára vált
A Központi Statisztikai Hivatal adatai szerint 2024 utolsó negyedévében az…
Tovább olvasom >A tojás ára tovább emelkedik: a ketreces tartás kivezetése drágítja a piacot
A magyarországi tojásárak január végére átlépték a száz forintos lélektani…
Tovább olvasom >