Erőteljes növekedésről számolt be a romániai Profi 2023-ban
A romániai Profi élelmiszer-kiskereskedelmi vállalat megerősítette az elmúlt évek növekedési pályáját, és 2023-ra éves szinten 11%-os, 12,9 milliárd RON (2,6 milliárd euró) bevételnövekedést jelentett.
Míg a vállalat 2021-ben impozáns, 22%-os növekedést ért el, a növekedés elmúlt ötéves átlaga 16%-volt.
A nettó nyereség a 2022-es 286 millió lejes (57 millió euró) negatív értékről 2023-ban 213 millió lejre (43 millió euró) esett vissza.
A Profi növekedés iránti elkötelezettségét alátámasztja a 2023-as hálózatbővítés is: a kiskereskedő 160 üzletet nyitott vagy alakított át, ebből 87 teljesen új lokáció volt – ez a legmagasabb szám a modern romániai kiskereskedelemben.
A vállalat az expanziót erős és stabil likviditás fenntartása mellett valósította meg, még azt követően is, hogy az év során több százmilliós banki adósságot fizetett vissza.
A Profi üzleti teljesítményének igazi mércéje az IFRS EBITDA, amely mutatószám 2023-ban 17%-kal nőtt az előző évhez képest, és elérte a 690 millió RON-t (139 millió euró).
Profi hálózat
A Profi hálózata közel 850 romániai településen működő több mint 1713 üzletből áll. A lánc napi 1,2 millió vásárlóját négy üzletformátumban – Profi Super, Profi City, Profi Go és Profi Loco – szolgálja ki.
Tavaly októberben a holland Ahold Delhaize kiskereskedelmi csoport 1,3 milliárd euróért megvásárolta a Profit a MidEuropa Partners-től. A román Versenytanács jelenleg vizsgálja a tervezett ügyletet, és várhatóan még az év folyamán döntést hoz.
ESM
Kapcsolódó cikkeink
87 üzletet vásárolna meg az AuGust az Ahold Delhaizetől Romániában
A romániai AuGust kényelmi üzletlánc tárgyalásokat folytat az Ahold Delhaize-vel…
Tovább olvasom >A Bringóval társulva gyűjti vissza a Carrefour a csomagolási hulladékot Romániában
A Carrefour a Bringo élelmiszer-házhozszállító szolgáltatással együttműködésben visszagyűjti a feleslegessé…
Tovább olvasom >Közel 13 százalékkal nőtt a külföldi turisták száma Romániában 2023 első kilenc hónapjában
Romániában 12,8 százalékkal nőtt a külföldi turisták száma 2023 első…
Tovább olvasom >További cikkeink
Master Good, Nestlé Hungária, Tesco Magyarország az idei győztes sorrend
A Trade magazin idén másodszor hirdette meg a Karácsonyi tv-reklámok…
Tovább olvasom >Átadásra kerültek a CO-OP Star idei Ezüstfenyő és Ezüstcsillag díjai
Ahogy minden évben karácsony előtt, úgy idén is, december közepén…
Tovább olvasom >Fogyó cégszámok, tartós félmilliós határ
2024-ben a társas vállalkozások száma várhatóan 12 ezerrel csökken, miközben…
Tovább olvasom >