A Diageo márkái több mint 30 országban, 200 helyszínen és 33 000 munkavállaló közreműködésével készülnek világszerte. Portfóliójában olyan márkák szerepelnek, mint például a Johnnie Walker, Smirnoff, Baileys, Captain Morgan, Tanqueray és Guinness. A Diageo, a világ vezető alkoholos italgyártó és forgalmazó vállalata, termékeinek magyarországi forgalmazója a Zwack Unicum Nyrt.
Növelték a piaci részesedést
A költségnövekedés és az infláció ellenére a cégcsoport minden régióban erőteljes árbevétel-növekedést ért el. A 9,4 milliárd font bejelentett nettó árbevétel 18,4%-kal nőtt, ami elsősorban az erős organikus nettó árbevétel-növekedésnek, valamint a devizaárfolyamok kedvező hatásának köszönhető.
Az előnyös portfólió és a prémiumkategória bővítése növelte a piaci részesedést. A növekedés a legtöbb kategóriában, elsősorban a scotch, a tequila és a sör esetében volt tapasztalható. A prémium-plusz márkák a bejelentett nettó árbevétel 57%-át adták, és a nettó árbevétel 65%-os organikus növekedését eredményezték.
A Diageo a portfolió bővítés részeként megvásárolta például a Mr Blacket, egy vezető ausztrál prémium kávélikőrt, valamint a Balcones Distillinget, egy texasi kézműves lepárlóüzemet és az amerikai single malt whisky egyik vezető gyártóját.
Az európai piacon a bejelentett nettó árbevétel 13%-kal nőtt. Az organikus nettó bevétel 10%-kal emelkedett, és mindenhol növekedett, kivéve Kelet-Európát, miután 2022 márciusában felfüggesztették az Oroszországba irányuló exportot és az ottani értékesítést. A piac többi részén a szeszes italok kétszámjegyű növekedést értek el, elsősorban a Johnnie Walker prémium változatainak köszönhetően.
A növekedés főként az áremeléseknek és a prémiumgyártásnak köszönhető. Emellett szerepe volt Dél-Európában a vendéglátás és turizmus pandémiát követő fellendülésének, így ott a nettó árbevétel 14%-kal emelkedett. A növekedést elsősorban a scotch erős eladásai generálták, amelyet a gin, a vodka és a rum követett.
Prémiumosítás és fenntarthatóság
A vállalat ESG-, vagyis a társadalmilag felelő pénzügyi stratégia részeként elindította globális kampányát, amely a felelős alkoholfogyasztáshoz adott tippeket az ünnepekre. Bejelentette egy hidrogénnel működő kemence tervét az Egyesült Királyságban, amely a világ első, méretarányosan gyártott, nettó zéró kibocsátású üvegpalackjainak előállítására szolgál. A Diageo egymást követően ötödik alkalommal került be a Dow Jones Fenntarthatósági Világ Indexébe.
Ivan Menezes vezérigazgató elmondta, hogy a kihívásokkal teli költségkörnyezet ellenére is ma a Diageo 36%-kal nagyobb, mint a Covid-19 előtt volt, ami szerteágazó jelenlétük és előnyös portfóliójuk erejét mutatja.
Az eladások növelését támogatta, hogy továbbra is a portfóliójuk prémiumosítására összpontosítottak, amit a globális trendek is segítettek. A szuperprémium-plusz márkáik 12%-kal növelték a nettó árbevételt.
Az erős fogyasztói kereslet miatt minden régióban áremeléseket tudtak végrehajtani. Céljaik között szerepel a világszínvonalú márkaépítés, a digitális és adatkezelési képességek fejlesztése, emellett a 2030-ig szóló fenntarthatósági tervükbe fektetnek be, hogy hosszú távon erősebb és ellenállóbb üzletágat hozzanak létre.