Erősödtek a gyártói márkák
Évi 10 milliárd forint körül mozog a Nielsen által mért cereáliák éves piaca. Közülük legnagyobb kategória a gabonapelyhek/szeletek. Kiskereskedelmi forgalmuk értékben is, mennyiségben is 3-3 százalékkal emelkedett 2010. december–2011. július során, az előző évi hasonló időszakhoz viszonyítva.
Beszerzésük is a modern, 400 négyzetméteres és nagyobb üzlettípusokra koncentrálódik. Az értékben mért teljes bolti eladásból 80 százalék jut rájuk, a legutóbbi nyolc hónap adatai alapján. Ugyanannyi, mint egy évvel korábban.
Figyelemre méltó, hogy javult a gyártói márkák pozíciója. Amíg tavaly az első félévben, a forintban mért forgalomból 73 százalék jutott rájuk, addig idén január–június során 75 százalék.
Müzlinél a bolti eladás némi csökkenését regisztráltuk december–júliusban; értéket és mennyiséget tekintve is 2 százalékkal csökkent a forgalom. Itt a 400 négyzetméteres és nagyobb csatornák piacrésze 77 százalék.
Ebben a kategóriában a kereskedelmi márkák részaránya emelkedett: értékben 41-ről 43 százalékra, féléves összehasonlításban.
A reggeli müzliszeletnél viszont csökkent a kereskedelmi márkák piacrésze, a tavalyi első félév 32 százaléka után idén január–júniusban 31-re. Ami a forgalom trendjeit illeti: értékben 7, mennyiségben 11 százalékkal kevesebbet adtak el a kiskereskedelemben, a szóban forgó nyolc hónapot összehasonlítva.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
KSH: az ipari termelés 7,2 százalékkal csökkent szeptemberben
2024 szeptemberében az ipari termelés volumene 7,2, munkanaphatástól megtisztítva 5,4…
Tovább olvasom >A dolgozó fiatalok többsége fizetésemelésre számít
Saját fizetésük alakulását tekintve a dolgozó fiatalok többsége, 75 százaléka…
Tovább olvasom >Banai Péter Benő: jövőre a magyar gazdaság 3 százalék fölött növekedhet
Jövőre a magyar gazdaság, a gazdasági semlegesség értékelvű politikájára támaszkodva…
Tovább olvasom >