Erősödött a fogyasztói bizalom Németországban
A szakértők által várt stagnálás helyett erősödött a német fogyasztói bizalom – áll a GfK csütörtökön közzétett felmérésében.
A nürnbergi piackutató intézet februári fogyasztói hangulatindexe 11 pont lett, 2001 októbere óta a legmagasabb a januári 10,8 pont és a decemberi 10,7 pont után.
Szakértők a januárival megegyező értékre számítottak.
A jövedelmi várakozásokkal kapcsolatos alindex 54,3 pontról 56,8 pontra emelkedett, a vásárlási hajlandóságot jelző almutató pedig 57,1 pontról 60,4 pontra javult.
A mintegy kétezer ember megkérdezésével készült felmérés szerint a fogyasztók továbbra is a német gazdaság stabil növekedésére számítanak. Az erre vonatkozó mutató jelentősen, 45,2 pontról 54,4 pontra emelkedett, egy éve 21,6 ponton állt az index. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Új kampánnyal népszerűsíti a regionális termékeket az Edeka
Új reklámkampányt indított az Edeka Németországban, amelynek középpontjában a kereskedő…
Tovább olvasom >Németországban egyre több vásárlót vonzanak az élelmiszerek a drogériákba
Egyre nagyobb szerep jut a drogériák élelmiszer-kínálatának a német fogyasztók…
Tovább olvasom >Javult a GfK májusra vonatkozó német fogyasztói hangulatindexe
Az elemzők által várt romlás helyett javult a nürnbergi GfK…
Tovább olvasom >További cikkeink
Nagy Márton: árréskorlátozást vezetne be a kormány a háztartási cikkeket árusító boltokra
A kormány szerdán tárgyalhatja, csütörtökön pedig várhatóan elfogadhatja azt az…
Tovább olvasom >Drágább Barbie, soványabb Heinz – Trump vámjai átrajzolják a globális fogyasztói piacot
Donald Trump vámpolitikájának hatása egyre több iparágat érint: játékgyártók, autóipari…
Tovább olvasom >Csaknem 20 százalékkal olcsóbb élelmiszerek? A kormány elégedett az árréscsökkentés eredmnyeivel
„Egyre több terméket lehet olcsóbban megvásárolni az árréscsökkentésnek köszönhetően, az…
Tovább olvasom >