Erősödött a fogyasztói bizalom Németországban
A szakértők által várt stagnálás helyett erősödött a német fogyasztói bizalom – áll a GfK csütörtökön közzétett felmérésében.
A nürnbergi piackutató intézet februári fogyasztói hangulatindexe 11 pont lett, 2001 októbere óta a legmagasabb a januári 10,8 pont és a decemberi 10,7 pont után.
Szakértők a januárival megegyező értékre számítottak.
A jövedelmi várakozásokkal kapcsolatos alindex 54,3 pontról 56,8 pontra emelkedett, a vásárlási hajlandóságot jelző almutató pedig 57,1 pontról 60,4 pontra javult.
A mintegy kétezer ember megkérdezésével készült felmérés szerint a fogyasztók továbbra is a német gazdaság stabil növekedésére számítanak. Az erre vonatkozó mutató jelentősen, 45,2 pontról 54,4 pontra emelkedett, egy éve 21,6 ponton állt az index. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Hódítanak a Tante Enso közösségi alapokon működő okosboltjai a vidéki Németországban
Németországban a Tante Enso a legnagyobb lefedettséggel bíró okosbolt-üzemeltető a…
Tovább olvasom >Átszervezi a németországi gyártást a Danone
A francia Danone „Renew Danone” programjának keretében átalakítja gyártási struktúráját,…
Tovább olvasom >Árcsökkentéssel könnyíti a háztartások életét a Lidl és az Eroski
Jelentősen csökkentette árait a Lidl és az Eroski annak érdekében,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Húsvéti hosszú hétvége: így alakul az üzletek nyitvatartása 2025-ben
A húsvéti ünnepek idején alaposan átalakul a hazai üzletláncok nyitvatartása:…
Tovább olvasom >A várakozásokon felül alakult az euróövezet ipari termelése februárban
Februárban a várakozásokon felüli mértékben növekedett az euróövezet ipari termelése…
Tovább olvasom >Zsigó Róbert: átlagosan majdnem húsz százalékos az árrésstop hatása
Az árrésstop bevezetésének hatására négy hét alatt átlagosan 18,6 százalékkal…
Tovább olvasom >