Erősödött a fogyasztói bizalom a világ legnagyobb gazdaságában
Erősödött a fogyasztói bizalom az Egyesült Államokban, a Conference Board indexe javult, két hónap után ismét közel 18 éves csúcsra emelkedett áprilisban.
A Conference Board nonprofit gazdasági kutatóintézet kedden közölte, hogy áprilisban 128,7 pontra emelkedett a fogyasztói bizalmi index a márciusi 127 pontról. Februárban a mutató 130 ponton, 2000 novembere óta legmagasabb szinten állt.
Elemzők a mutató enyhe romlására számítottak, 126 pontra.
A jelenlegi helyzet megítélésének mutatója 158,1 pontról 159,6 pontra javult, a várakozások mutatója pedig 106,2 pontról 108 pontra emelkedett.
Lynn Franco, a Conference Board igazgatója rámutatott: a fogyasztók derűlátóbbak az üzleti és a munkaerőpiaci helyzet jelenlegi, valamint rövidtávú kilátásait, csakúgy mint saját pénzügyi helyzetüket illetően.
Hozzátette: erős az a várakozás, hogy az amerikai gazdaság tovább bővül a következő hónapokban.
A gazdaságkutató intézet minden hónap utolsó keddjén közölt indexe – a Michigan egyetem hangulatindexével együtt – a legfontosabb mérőszám ahhoz, hogy megbecsüljék a fogyasztás alakulását. A személyi fogyasztás az amerikai GDP mintegy 70 százalékát adja. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Egyre nagyobb a német fogyasztók hazai élelmiszerekbe vetett bizalma
A német fogyasztók 89%-a biztonságosnak vagy nagyon biztonságosnak tartja az…
Tovább olvasom >Aranykorát élik a magyar-amerikai agrárdiplomáciai kapcsolatok
A magyar-amerikai kétoldalú kapcsolatok egyre csak erősödnek, legyen szó politikáról,…
Tovább olvasom >NGM: fogyasztói bizalom és hatékony jogérvényesítés a European Consumer Summit fókuszában
A fogyasztói bizalom erősítése, a digitális piac biztonságának garantálása és…
Tovább olvasom >További cikkeink
A lakosság harmada keresi még, hogyan tudna egészségesebben étkezni, és csak minden negyedik magyar táplálkozik tudatosan
Az étkezés nemcsak testünk megfelelő működésének alapja, hanem kritikus szerepe…
Tovább olvasom >Válaszutak éve: így reagáltak a baromfiipar szereplői a kihívásokra 2024-ben
A 2024-es év fordulópontot jelentett a hazai baromfiipar számára: a…
Tovább olvasom >Ezek lettek most a legolcsóbb termékek a boltokban
Miközben a boltok polcain még mindig találunk olyan termékeket, amelyek…
Tovább olvasom >