Erősödött a drogériák piaci pozíciója

Szerző: Trademagazin editor Dátum: 2010. 11. 02. 18:29

Stabilizálódik a háztartási vegyi áruk és kozmetikumok piaca. Kiskereskedelmi forgalmuk ugyanis nem változott idén január–augusztusban, a tavalyi első nyolc hónaphoz viszonyítva, sem értéket, sem mennyiséget tekintve. Többek között ezt állapítja meg a Nielsen piackutató vállalat az évi 300 milliárd forintot meghaladó piacról.

– A legnagyobb forgalmú húsz vegyiáru-kategória közül mind értékben, mind mennyiségben nőtt a toalettpapír, mosogatószer, szappan, rovarirtó, konyhai törlőkendő, arc- és szemránckrém, továbbá egészségügyi betét bolti eladása, múlt év január–augusztushoz képest – mondta el Villányi Ágnes, a Nielsen kereskedelmi kapcsolatok osztályának vezetője.

A bolttípusok között növekvő ütemben erősödött a drogériák pozíciója. Forgalmuk értékben 6, mennyiségben pedig 4 százalékkal emelkedett az első nyolc hónap során, a tavalyi hasonló időszakkal összevetve.

– Az élelmiszerekhez képest jóval koncentráltabb a vegyi áruk beszerzése. A hipermarket tartja vezető pozícióját, és az értékben mért eladásokból január–augusztusban 38 százalék jutott rá. Ez 1 százalékponttal kevesebb a tavalyinál. Ugyanakkor a drogéria piaci részesedése 25-ről 27 százalékra nőtt, egyik évről a másikra. Így a két bolttípus viszi el a forgalom közel kétharmadát – tette hozzá Villányi Ágnes.

A főleg szupermarketet és diszkontot magában foglaló 401–2500 négyzetméteres csatorna részaránya stabilan 18 százalék. A 400 négyzetméteres és kisebb üzletek piaci részesedése alacsony, és általában stabil. A Nielsen által mért 60 háztartási vegyi áru és kozmetikum első félévi forgalma megközelíti a 200 milliárd forintot.

Kapcsolódó cikkeink