Erősödött a drogéria pozíciója
A háztartási vegyi áruk és kozmetikumok mintegy 300 milliárd forint értékű kiskereskedelmi eladása tavaly változatlan maradt, míg mennyiségben 2 százalékkal csökkent, az előző évhez viszonyítva. Többek között ezt állapítja meg a Nielsen piackutató vállalat Kiskereskedelmi Indexe.
– A Nielsen által mért 60 termékcsoport kiskereskedelmi eladásából legnagyobb rész a bolttípusok közül továbbra is a hipermarketre jut. Piaci részesedése 38 százalék, értéket tekintve, ahogyan tavalyelőtt is – tájékoztat Villányi Ágnes, a piackutató vállalat kereskedelmi kapcsolatok osztályának vezetője. – Az átlagos piacrészénél jóval nagyobb arány, 48-51 százalék jutott a hipermarketre legutóbb például a mosószer, öblítő és légfrissítő teljes bolti forgalmából.
Hozzáteszi, hogy amíg a drogéria piaci részaránya tavalyelőtt értékben 26 százalékot ért el, addig a múlt év során már 27-et. Ennél jóval magasabb piaci részesedést regisztrált drogériában a Nielsen például a következőknél: pelenka, dezodor, fogkrém és testápoló krém.
A főleg szupermarketet és diszkontot magában foglaló 401–2500 négyzetméteres csatorna piaci részesedése stabilan 18 százalék, érték szempontjából.
Villányi Ágnes hangsúlyozza:
– Együttesen a hazai kiskereskedelem a legkeresettebb tíz vegyiáru-kategória közül, értéket tekintve, éves összehasonlításban 1-3 százalékkal többet adott el a következő hétből: toalettpapír, pelenka, dezodor, mosogatószer, általános tisztítószerek, fogkrém és papír zsebkendő.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Egyedi hangot keres a Lidl skóciai önkiszolgáló pénztáraihoz
A Lidl közel 3 millió fontot fordít arra, hogy önkiszolgáló…
Tovább olvasom >MBH Elemzési Centrum: Tágul az olló a bérek és a kiskereskedelmi forgalom emelkedése között
Tavaly a fizetések 39%-át költöttük el a kiskereskedelemben, ami a…
Tovább olvasom >Kedvencek újraalkotva – laktóz nélkül
Az elmúlt években robbanásszerű növekedésnek indult a laktózmentes termékek piaca,…
Tovább olvasom >