Erősödő elvárás a gyógyhatás a fogkrémekkel szemben
A magyar szájhigiéniás helyzet javításában még növekedési potenciál rejlik. A fogkefék között egyre divatosabb az elektromos változat. A fogkrémszegmensek között továbbra is legnagyobb a fehérítés, de a professzionális vonal növekszik leginkább, és a gyermekfogkrémpiac is megélénkült. A kommunikáció motorja ebben a kategóriában az újdonság, az edukáció és a promóció. A márkák egyre több csatornán népszerűsítik termékeiket.
A modern szájápolás a hagyományos fogkefe és fogkrém mellett egyre több kapcsolódó termékkel egészül ki – az elektromos fogkefék és a hozzá tartozó fejek, a szájvizek és a műfogsorápolás kellékei is ezekre a polcokra kerülnek.
– Vállalatunk kiemelt hangsúlyt helyez a kutatás-fejlesztésre a szájápolás területén is, legyen szó a fogyasztók speciális íny- vagy fogproblémáinak kezeléséről vagy éppen a fogmosás hatékonyabbá tételéről – kezdi a kategória áttekintését Boros Anita, a Procter & Gamble pr-menedzsere.
– A fogkrémpiac mintegy 60 százalékát még mindig az általános termékelőnyöket nyújtó, közép-, illetve alacsony áras szegmens teszi ki. A fogyasztói szokásokon még van mit fejleszteni, hiszen hazánkban a fogkefe cseréjére mindössze évente átlagosan egyszer kerül sor, a hazai lakosság 16 százaléka pedig nem mos naponta fogat. Az egyre hatékonyabb termékek piacra dobása mellett tehát komoly piacbővítő potenciál rejlik a helyes szájápolási rutin kialakítására irányuló márkakommunikációban is – jelenti ki Somogyi Ádám, az Unilever Magyarország Kft. Oral Care Junior Brand Managere.
– A fogfehérítés még mindig a legnagyobb szegmens Magyarországon, de az elmúlt időszakban a gyermekfogkrémek, illetve a medical (professzionális, gyógyhatású fogkrémek) szegmense is jelentősen növekedett. Ez utóbbi szegmensben történt a legtöbb új termék bevezetése, megújulása is. A gyártók elsődlegesen itt a választék szélesítését és a változó fogyasztói igényeknek való megfelelést tűzték ki célul – folytatja a trendek bemutatását Baranyi Szilvia, a Henkel Beauty Care Trade Marketing&Brand Managere.
– Valóban, a 2011-es év után tavaly is főként a terápiás termékek segítették a piac növekedését. A fogínyvérzésre fókuszáló termékek kategóriája adataink szerint kétszámjegyű ütemben nő és ez töretlennek látszik, de a fogérzékenységet orvosló termékek kategóriája is bőven piaci növekedés feletti átlagot produkál. A kompetitorok megújult erővel, nagy mennyiségű és mértékű promócióval igyekeznek terjeszkedni a terápiás szegmensben, de márkáink eddig derekasan tartják pozícióikat – szögezi le bevezetőjében Végh Márió, a GlaxoSmithKline Kft. Oral Care Activation Managere.
Fogkrém-arzenál
A vásárlók sokszor tanácstalanul állnak a fogkrémvariánsok előtt. A megszokás, a reklámok, vagy a fogorvos tanácsa mellett az éppen futó akció is befolyásolhatja, hogy melyik termék kerül végül a kosárba.
A blend-a-med tavaly tovább bővítette portfólióját a feltűnő sötétkék dobozos blend-a-med Pro-Expert Clinic Gum Protection termékcsaláddal, mely egyre nagyobb népszerűségnek örvend a fogyasztók között. Ez a fogkrém kiemelkedő védelmet nyújt a lepedékben található baktériumok ellen – melyek a fogínyproblémák legfőbb okozói –, egyúttal segít megteremteni és fenntartani a fogíny egészségét, mindössze négy hét alatt.
– A bevezetés szakasza után az ismételt vásárlás ösztönzése, a lojalitás kialakítása a fő célunk, hiszen a blend-a-med Pro Expert Clinic mindhárom termékvonala – fogínyvédő, érzékenységcsökkentő és fogzománc-regeneráló – aktuális üzenetet hordoz a magyar lakosság számára, akik 88 százalékának van valamilyen fogínyproblémája – emeli ki Boros Anita.
A fogkrém mellé kiegészítésként Oral-B Pro Expert Clinic fogkefét, fogselymet és szájvizet is kínálnak a komplex védelem érdekében.
Az Unilever szakemberei szerint a jövőre nézve különösen fontos, hogy a fogmosási szokások már korán rögzüljenek a gyermekekben, és ne kellemetlen időtöltésként tekintsenek a fogaik tisztítására szánt percekre. A megújult Gabi fogkrémek finom íze segít megszerettetni a rendszeres fogmosást a gyerekekkel, miközben védi a fogzománcot és megfelelő fluoridtartalma erősíti a tejfogakat.
A Signal White Now prémium fogkrémcsalád évek óta sikeresen teljesít a piacon, a fehérítőfogkrém-szegmens a márka egyik fontos pillérének számít. A Signal idei újdonsága az exkluzív megjelenésű White Now Gold fogkrém, amely háromszor több azonnal fehérítő összetevővel és trendi kék-arany csomagolással száll versenybe a fehérebb fogak után vágyó fogyasztók kegyeiért.
– A bevezetést a csomagolás színei által ihletett, „Signal Gold Collection” fogyasztói promócióval támogattuk meg, hangsúlyozva a termék „prémium” pozicionálását – mondja Somogyi Ádám.
Speciális termékek és nyeremények
A Henkel idei bevezetése a Vademecum ProVitamin család volt. Ezek a fogkrémek magas minőségű védelmet nyújtanak, és egyben megőrzik a fogíny egészségét is.
– A vitaminos formulának köszönhetően ezek a termékek az alapvető vitaminokat közvetlenül a fogínybe juttatják. Mivel a vitaminok fogmosás közben a habzó formulából kerülnek be a fogínybe, így közvetlenül ott hatnak, ahol szükség van rájuk. A termék elősegíti a fogíny természetes regenerálódását is – magyarázza a hatásmechanizmust Baranyi Szilvia.
Az új, magas minőségű Vademecum ProVitamin két változatban kapható. A Vademecum ProVitamin Sensitive hatékony védelmet nyújt a fogérzékenység ellen, a Vademecum ProVitamin Complete pedig 360°-os védelem az egészséges fogakért és fogínyért.
A Vademecum most már második éve működik együtt és élvezi a Magyar Fogorvosok Egyesületének kitüntető támogatását. Együtt egy olyan fogyasztói promóciót valósítottak meg, ahol mind a 30 szerencsés nyertes egy fogászati szűrést és kezelést nyert.
A fogyasztói edukációhoz bolti szinten hoszteszaktvitásokat, polci kommunikátorokat, másodlagos kihelyezéseken elhelyezett szórólapokat használnak, valamint a sajtóhirdetéseken és az online felületeken is mind több hasznos információval jelennek meg a szájápolás témakörében.
A Vademecum részt vesz minden Henkel & Schwarzkopf többmárkás fogyasztói promócióban. Emellett hozzáadott értékes, összeállított és virtuális csomagok, túltöltéses termékek, árakciók, duopackek jellemzik a márka promóciós tevékenységét.
A GlaxoSmithKline mindhárom márkája újdonsággal bővül 2013-ban.
– Május elején vezettük be a Sensodyne Complete Protection fogkrémet, amely 7 egyedi előnyének köszönhetően teljes körű védelmet nyújt az érzékeny fogakra. A Sensodyne Complete Protection fogkrém hozzájárul a zománc és a fogíny ápolásához, valamint segít a fogak tisztán tartásában, a lehelet frissítésében és a fehérítésben – kezdi az innovációk sorolását Végh Márió. – A terméket intenzív hagyományos- és digitálismédia-, valamint instore támogatás kíséri.
A Parodontax márka szintén bővült egy taggal, a korábbiakhoz képest egy új, extra friss ízzel igyekszik új fogyasztókat toborozni.
Megújulófélben van az Aquafresh termékcsalád is, amely egy sokkal izgalmasabb csomagolást kapott, emellett hamarosan még újabb termékekkel fog bővülni.
– Kutatások szerint egyre több fogyasztó ébred rá arra, hogy a műfogsoruk is igényli a törődést, melyre Corega termékeinkkel tudunk válaszolni. Kiváló értékesítési eredményeinket mi sem támasztja alá jobban, mint a mindig bővülő és egyre lelkesebb vásárlókör, akiknek július–augusztusban havi- és hetilapokban elhelyezett kuponokkal kedveskedünk – hangsúlyozza a GSK szakembere.
Egyre népszerűbb az elektromos
A helyes és alapos fogmosás az egészséges fogak és fogíny kulcsa. Éppen ezért a megfelelő eszközök használata a szájhigiénia megtartásában döntő fontosságú. A márkák egyre újabb alakú, anyagú, sörtéjű és nyelű fogkefével rukkolnak elő.
Világszerte egyre több követőt, használót nyer az elektromos fogkefe. A fogorvosok hazánkban is egyre inkább az elektromos fogkefe használatát javasolják, mert sokkal több lepedéket távolít el, mint a manuális fogkefék.
– Eleget téve a fogyasztók egyre növekvő elvárásainak, az Oral-B kifejlesztette legújabb elektromos fogkeféjét, az Oral-B Triumph 5000-et. E technológiának köszönhetően akár 100 százalékkal több lepedéket képes eltávolítani, mint a manuális fogkefék, és a szakember által tisztított, sima fogak érzetét adja – foglalja össze a termékjellemzőket Boros Anita.
A fogkefe feje 3D technológiát használ, amely pulzáló, rezgő és forgó mozdulatokból áll. Két perc alatt akár 48 000 mozdulatra is képes, miközben manuális fogkefével ugyanennyi idő alatt csak 700 mozdulat tehető. Az Oral-B Triumph 5000 csomagban 3 különböző – mélytisztító, érzékeny fogakra való és fehérítő –, cserélhető fogkefefej található.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Orbán Viktor: jövőre reális a három százalékot meghaladó gazdasági növekedés
Reális a három százalékot meghaladó gazdasági növekedés 2025-ben Magyarországon –…
Tovább olvasom >Nehéz helyzetben a sertéshúságazat: emelkedő költségek, csökkenő fogyasztás és átalakuló szokások
Évek óta kihívásokkal néz szembe a hazai és az uniós…
Tovább olvasom >Az NGM tájékoztató levélben kéri az embereket, hogy költsenek
A Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) tájékoztató levélben fogja értesíteni az önkéntes…
Tovább olvasom >