Erősödő együttműködés – ÖRT és Sörszövetség
Magasabb szintű együttműködési megállapodást írt alá a Magyar Sörgyártók Sörszövetsége és az Önszabályozó Reklám Testület, amely szerint a Sörszövetség és a tagjai integráltabban működnek együtt az ÖRT–tel.
Aláírás: Kántor Sándor – Molnár Kálmán
A söripar nagy gyártói az etikus reklámozás támogatói. A Sörszövetség tagsága, a négy legnagyobb piaci szereplő – Borsodi, Carlsberg, Dreher és Heineken – az Önszabályozó Reklám Testületnek külön-külön is vállalati tagjai. A Magyar Reklámetikai Kódex előírásainál is szigorúbb önkéntes reklámozási szabályaik betartását nemzetközi monitoring keretében is ellenőrzi az ÖRT. Például az idén ősszel zajlott nemzetközi audit kiemelt módon, a digitális felületeken való szigorú vállalások gyakorlati megvalósítását ellenőrizte.
„Az, hogy az iparágak vezető szereplői hogyan végzik az önszabályozást a mindennapokban, nagy hatással van a hazai önszabályozás kultúrájára. Éppen ezért kiemelten fontos számunkra ez a megállapodás, amely a nagy sörgyártók etikus reklámozás iránti elkötelezettségét és ezzel az önszabályozás jelentőségét bizonyítja” – nyilatkozta Molnár Kálmán, az ÖRT elnöke.
„A Sörszövetség, megalakulása óta, azaz közel három évtizede elkötelezett a felelős kommunikáció és a transzparens önszabályozás mellett. Az új megállapodásunk egyik legfontosabb eleme az a vállalás, amely alapján a Sörszövetséghez érkező fogyasztói és versenytársi panaszok kezelését az Önszabályozó Reklám Testületre bízzuk a döntések függetlenségének biztosítása céljából. Ez a transzparens, független és gyors eljárás valamennyi érintett fél számára komoly hozzáadott értékkel és iránymutatással bír.” – nyilatkozta dr. Kántor Sándor, a Sörszövetség igazgatója.
„A Sörszövetség tagvállalatainak digitális területre vonatkozó új önkéntes vállalásai jó apropót és különös jelentőséget adnak az új együttműködésnek – hangsúlyozta Fazekas Ildikó, az ÖRT igazgatója.
A négy nagy sörgyártó az ÖRT igen aktív tagjai közé tartozik. Rendszeresen véleményeztetik még megjelenés előtt a reklámjaikat, és minden évben tréninget tartunk a munkatársaik számára a Reklámetikai Kódex előírásairól, és a saját céges vállalásaikról. Nem csoda, hogy a monitoring vizsgálatok kiváló megfelelést mutatnak – fűzte hozzá a hírhez Gerendi Zsolt ÖRT főtitkár.
Kapcsolódó cikkeink
Stabilizálódó prémiumszegmens, erősödő alkoholmentes kínálat – így alakult az uniós és hazai sörpiac 2024-ben
Az Európai Unió tagállamai 2024-ben összesen 34,7 milliárd liter sört…
Tovább olvasom >Kié a bizalom? – így változik a hazai influencerpiac
A magyar internetezők kétharmada rendszeresen fogyaszt influencertartalmakat, de egyre tudatosabban…
Tovább olvasom >Történelmi mélypontra süllyedt a német sörpiac – egyre népszerűbb az alkoholmentes változat
Több mint harmincéves mélypontra esett a német sörértékesítés 2025 első…
Tovább olvasom >További cikkeink
A GVH vizsgálatai szerint nem a kiskereskedelem a ludas az áremelkedésekben
Nem a kiskereskedelem a felelős a tej, a tejtermékek és…
Tovább olvasom >Iskolakezdés: átlagosan 50-75 ezer forinttal terveznek a családok
A REGIO JÁTÉK friss felmérése szerint a 2025-ös iskolakezdés átlagosan…
Tovább olvasom >Magyar sertéshús-külkereskedelem: drámai visszaesés az első öt hónapban
Miközben a világ meghatározó sertéshúspiacain – így az Egyesült Államokban,…
Tovább olvasom >