Erősödik a devizahitelezés
Mint a válaszukból kiderült, a bank konzervatív kockázatkezelési megközelítése lehetővé tette, hogy a válság hatására ne kelljen jelentős restrikciókat bevezetni a kkv-szektorra vonatkozó hitelpolitikájuk tekintetében.
A válság nyomán a devizában nyilvántartott és törlesztendő finanszírozási termékek iránt erősödött az érdeklődés, ugyanakkor azt tapasztalták, hogy versenytársaik visszavonultak erről a területről, így a Citibanknál ezeket a termékeket erősítették meg. A korábbi hitelezési gyakorlatukkal összhangban ezeket a konstrukciókat nagyobb volumenben csak a természetes devizakitettséggel rendelkező ügyfeleknek ajánlják, ahol jelentős, devizában realizálódó export- vagy importforgalom van. Így a vállalkozások hosszú távú hitelképességét szavatolva gyakorlatilag segítenek nekik elkerülni a devizakockázatok indokolatlan vállalását.
A devizakockázat-kezelési termékcsaládban ment végbe a legjelentősebb fejlesztés, az ügyféligények is jelentősen megnőttek ezen a területen. A CitiFX Pulse szolgáltatásukkal elektronikus devizakockázat-kezelési online eszközt kínálnak ügyfeleik számára.
A válság nyomán emelkedett a vállalkozásokra háruló általános kamatszint forintban és devizában is a piacon. A banknak likviditási célból nem kellett forrást bevonnia, így a Citibank forrásköltségéből adódóan nem terheli ügyfeleiket kamatnövekedés, ugyanakkor a kockázatosabb kihelyezések tekintetében kismértékű kamatemelések mellett döntöttek.
A bürokrácia és az adóterhek csökkentését tartják jelenleg a legfontosabbnak. Véleményük szerint a beruházásösztönzés mellett az uniós források felhasználásának egyszerűsítése, az önkormányzati szerepvállalás és a foglalkoztatáspolitika átalakítása is egyaránt fontos a vállalkozások élénkítése szempontjából, mely a hitelezés élénkülését is magával hozhatja.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
AI-képzést indít kiskereskedőknek a Google és a Német Kereskedelmi Szövetség
A Google és a Német Kereskedelmi Szövetség (HDE) közös kezdeményezésével…
Tovább olvasom >Az ifjú teniszcsillag, Carlos Alcaraz a Danone új márkanagykövete
Globális márkanagykövetként az ifjú spanyol teniszsztár, Carlos Alcaraz segíti az…
Tovább olvasom >A görög szupermarketekben a legolcsóbb az élelmiszer Európában
A görög IELKA kutatóintézet friss jelentése alapján nyolc európai ország…
Tovább olvasom >