Erősödik a cukorkák piaca
Az édesipar cukorka szegmensének aktuális piacáról tartott beszámolót a Magyar Édességgyártók Szövetsége július 3-án, a Magyar Kereskedelmi és Vendéglátóipari Múzeumban. Sánta Sándor, a Szövetség elnöke és Perjés Ákos, a Szövetség Cukorka munkacsoportjának vezetője bemutatták a szegmens hazai forgalmi mutatóit, továbbá a három cukorka típushoz kapcsolódóan részletesen ismertették a fogyasztási szokásokat.
Sánta Sándor tájékoztatása szerint a hazai édesség kategória 250 milliárd forintot meghaladó piacán belül a cukorka szegmens jelenleg 28 milliárdot tesz ki, és ismét növekvő tendenciát mutat. Ez a trend a globális édességpiacon is megfigyelhető, a 180 milliárd dolláros forgalom mintegy felét a cukorkák adják. Ezt az erősödést egyrészt a magas minőségű termékek iránti növekvő kereslet, másrészt a hazai viszonylatban is megfigyelhető gyártói fejlesztések és kapacitásbővítés generálják. Emellett az iparági várakozások szerint a globális hőmérsékleti változások a cukorka szegmensen belül új kategóriák, termékváltozatok innovációját is hozhatják.
A KSH legfrissebb adataira hivatkozva Sánta Sándor elmondta, hogy a hazai édességpiac az elmúlt évben 7,1%-ot növekedett, ám a magyarországi kereslet elmarad az európai uniós átlagtól.
Perjés Ákos egy, a Szövetség által készített korábbi kutatás adatain keresztül a cukorkák 3 nagy kategóriáját bemutatva elmondta, hogy a változó fogyasztási szokások ma aktuálisan a gumicukroknak kedvez, piacuk jelentősen és folyamatosan növekszik, a keménycukrok szegmense ezzel párhuzamosan, évről évre csökkenő tendenciában van. Harmadik típusát a funkcionális drazsé cukorkák meghatározó szegmense jelenti, mely szegmenst a dohányboltokban történő árusítás is nagyban erősíti.
Az eseményen Kiss Imre, a Magyar Kereskedelmi és Vendéglátóipari Múzeum múzeum-igazgatójának köszöntőjét követően dr. Török Róbert igazgató-helyettes, muzeológus a szegmens történelmébe nyújtott rövid bepillantást, bemutatva az immár 52 éves múzeum gyűjteményében a cukorka történetének legizgalmasabb állomásait és tárgyi emlékeit.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
A magyar családi vállalkozások együttműködésbe fektetnek, nem a generációváltásba
A ma Magyarországon működő 515 ezer társas vállalkozás több, mint…
Tovább olvasom >Hogyan fognak az európaiak vásárolni az idei ünnepi szezonban?
A ShopFully és az Offerista Group az „Holiday Shopping Study…
Tovább olvasom >Az irodapiacon túlkínálat, a kiskereskedelmi ingatlanok és szállodák terén visszatérő kereslet várható 2025-ben
A magyar kereskedelmi ingatlanpiacot jelenleg a tranzakciószámok csökkenése és a…
Tovább olvasom >