Erősíti franchise hálózatát a SPAR
10 éves a SPAR partner program, amelyhez napjainkban 114 településen már összesen 242 üzletegység tartozik. A franchise üzletek árbevétele az elmúlt évben meghaladta a 82 milliárd forintot, s összesen mintegy 3 ezer embernek adnak munkát.

A SPAR partner programhoz átlagosan évente 23 új üzlet csatlakozik
„A SPAR Magyarország stratégiai célja, hogy Magyarországon is egyre több helyen, a kisebb településeken is elérhető legyen a vállalat folyamatosan megújuló, magas minőséget képviselő kínálata. Ebben a törekvésünkben a saját hálózat mellett fontos szerep jut azoknak a franchise partnereknek, akik ma már 114 településen működtetnek különféle típusú üzleteket. Az idei évben mérföldkőhöz érkezett a SPAR partner programunk, amelynek első vállalkozó szellemű tagja éppen tíz évvel ezelőtt nyitotta meg áruházát Móron. A hálózat a kezdeti kis méretéhez képest már a korai években intenzíven növekedett. Az utóbbi három évben stabil, 20 százalék körüli fejlődés volt megfigyelhető, és mára a teljes magyarországi SPAR hálózat kiskereskedelmi forgalmának 10 százalékát bonyolítja a franchise rendszerünk”
– hangsúlyozta Maczelka Márk, a SPAR Magyarország kommunikációs vezetője.
Mint Maczelka Márk kifejtette: a SPAR értékekben és minőségben gondolkodik. Az elmúlt tíz évben összesen 242 üzlet csatlakozott a franchise programhoz: ezek közül 36 SPAR partner, 69 SPAR market, 86 OMV – SPAR Express, 51 pedig Lukoil – DESPAR üzlet. A hálózat napjainkban már több mint 3 ezer munkavállalónak biztosít megélhetést. A programhoz tartozó üzletek összárbevétele évről-évre emelkedik, 2021-ben meghaladta a 82 milliárd forintot.
A SPAR partner programhoz átlagosan évente 23 új üzlet csatlakozik. A vállalat olyan, elsősorban családi vállalkozásokkal keresi a kapcsolatot, akik azon túl, hogy részt vesznek a cégük mindennapi életében, több éves kereskedelmi, kiskereskedői tapasztalattal és stabil pénzügyi háttérrel rendelkeznek. Emellett akár az is előnyt jelenthet, ha valaki rendelkezik akár kiskereskedelemben, akár más területen – vendéglátásban – franchise működési tapasztalattal.
A SPAR Magyarország több mint 16 ezer elérhető terméket biztosít a partnerek széles áruválasztékához, ezek között a saját márkás termékek, a Regnum húskészítmények, valamint a SPAR enjoy. kényelmi termékek is megtalálhatóak. A folyamatosan megújuló, vásárlói igényekhez igazított szortimenten túl központi logisztikai szolgáltatások és a kor elvárásainak megfelelő informatikai rendszer segíti a hálózat működését. A partnereket dedikált értékesítési tanácsadó és külön friss termékekkel foglalkozó tanácsadó is segíti az operatív működésben. Évente átfogó zöldség-gyümölcs, pék- és húsáru oktatást is tartanak számukra.
Ezen felül a csatlakozó üzletek külsőleg és belső kialakításukat tekintve is átalakulnak. A modernizáció során megújul a homlokzat, az eladótér, és új gépparkot kapnak ezek az áruházak. A SPAR számára fontos célként kitűzött fenntarthatóság a legkisebb üzletekben is megjelenik: az üzlethelyiségeket energiatakarékos berendezésekkel, modern hűtő-fűtő és világítástechnikával szerelik fel.
„Az elmúlt tíz év tapasztalatai alapján elmondható hogy a helyi igényekre szabott választék, a helyi termelők termékeinek szélesebb megjelenítése, valamint az üzlet tulajdonosa és a SPAR között tapasztalható közvetlen kapcsolat miatt a csatlakozott üzletek forgalma rövid idő alatt megnőtt”
– tette hozzá a kommunikációs vezető.
SPAR
Kapcsolódó cikkeink
Nem áll meg 2025-ben sem a SPAR fejlődése: két budapesti áruház újult meg 580 millió forintból
Mintegy 580 millió forintos beruházással megújult két budapesti SPAR szupermarket.…
Tovább olvasom >Egyre több a hazai saját márkás termék a nemzetközi SPAR polcokon
2023-hoz képest ötször több, összesen 3,3 ezer tonna terméket exportált…
Tovább olvasom >Közel 5%-os forgalombővülést ért el tavaly a SPAR Magyarország
Összesen 1111,6 milliárd forint forgalmat ért el 2024-ben a SPAR…
Tovább olvasom >További cikkeink
Vezetőváltás a Henkel magyarországi Consumer Brands üzletága élén
2025 április elsejétől Maurizio Salvaggio a Henkel Magyarország Consumer Brands…
Tovább olvasom >Még mindig lehet spórolni, de nem minden árrésstopos terméken
Bár a magyarországi árrésstopok hatása kezd érezhetővé válni a hazai…
Tovább olvasom >A piaci kihívások mellett is növekedni tudott a BioTechUSA-cégcsoport
Közzétette éves jelentését a tisztán hazai tulajdonú BioTechUSA-cégcsoport: a gazdasági…
Tovább olvasom >