Erősíti a B2B-fókuszt a METRO
A METRO az egyik legszélesebb élelmiszer- és nemélelmiszer-választékkal rendelkező nagykereskedés a piacon. Alapvető célja, hogy hosszú távon szolgálja ki partnereit – nemcsak termékekkel, hanem átfogó megoldásokat is kínálva. Szem előtt tartja ugyanis, hogy a vállalkozásoknak egyre fontosabb a minőség, a frissesség, illetve a beszerzésekre fordított idő minimalizálása, és igénylik, hogy lehetőleg egy helyen beszerezhessék a legkülönbözőbb termékeket. A 2012-es évet Krubl Yvette kommunikációs vezető értékelte.
„A piac racionalizációjának éve volt 2012, hiszen három, egy kézben lévő lánc is elhagyta Magyarországot, a fogyasztókért folyó harc tovább erősödött. Sajnos, a fogyasztási piac tovább stagnált, így továbbra is a legjobb ár-érték arányú termékek irányába mozdította el a keresletet. Ezekben a kategóriákban a METRO saját márkás termékei (H-Line, RIOBA, Horeca Select, aro, Fine Food, Sigma, Corvinus) ezután is alternatívát jelentettek a partnerek számára.
A METRO a válság ellenére 2012-ben számos újdonságot, új szolgáltatást indított útjára, hiszen mi mindig hosszú távra tervezünk, partnereink sikerességét szem előtt tartva.
Büszkék vagyunk arra, hogy számos ultrafriss területen kimagasló minőségű és választékú kínálattal segíthetjük partnereinket, a hal, hús, zöldség-gyümölcs területeken. Emellett számos területünk fejlődik dinamikusan, említhetném példának a bort (ahol a METRO elsőként alkalmazott szakképzett sommelier-ket) vagy az eldobható termékeket.
Mindezek fenntartásához és fejlesztéséhez helyi vállalkozásokkal dolgozunk együtt, hogy a hazai, magyar termékek még szélesebb körben jelenjenek meg a kínálatunkban.
Törekszünk az ő fejlesztésükre is, együtt alakítjuk a logisztikai folyamatot, illetve a minőségbiztosítást a beszállító telephelyén, GFSI vagy ISO minősítésrendszert követve. Számos területen próbáljuk népszerűsíteni az egészséges termékeket, vagy magát a gasztronómiai kultúrát, ezért is rendezzük meg évről évre az Országos Nyílt Lazacbontó bajnokságot és támogatjuk évek óta a Magyar Bocuse d’Or Akadémiát, a versenyeket, a felkészülést.
Szolgáltatási palettánk zászlóshajói, melyek már évek óta sikeresek, folyamatos fejlesztésen esnek át, így kínáljuk őket partnereinknek, ilyen a kiszállítási szolgáltatás vagy az online kereskedelem. Itt mind az irodaszerek mély és széles választéka (www.metroirodaszer.hu), mind az élelmiszeri és vegyi áru, higiéniai területek termékei is elérhetőek. Ide sorolhatjuk a METRO Vevőakadémiát is, hiszen a METRO Magyarországon teljesen egyedülálló tudásközpontja már két teljes éve áll a tanulni vágyók rendelkezésére. 2012-ben 934 érdeklődő vett részt az eddig lezajlott összesen 104 képzésen – 353 különféle cég képviseletében.
Mindezek mellett a személyes értékesítés is előtérben maradt. Biztosak vagyunk benne, hogy a termékek mellett a magas színvonalú szolgáltatások, így a személyes vevőgondozás tud megkülönböztetni és versenyelőnyhöz juttatni bennünket. Tudjuk, hogy a kereskedelem nagyrészt a személyes, jó kapcsolaton alapul, így az áruházi kollégáknak, a képviselőknek, az ügyfélszolgálatoknak is jelentős része van abban, hogy a partnerek a METRO-t válasszák legkülönbözőbb beszerzéseikhez.
A növekedést mindenképpen a szolgáltatások bővítésével tudjuk garantálni. Azt látjuk, hogy az olcsóbb, elsőáras termékek még nagyobb teret fognak nyerni. Célunk, hogy egy változó környezetben, stagnáló/csökkenő piacon mégis megtaláljuk ezeket a termékeket és szolgáltatásokat, illetve ezekből egy vonzó csomagot képezve őrizzük meg piacvezető szerepünket. Emellett a saját márkás hús kategóriájában is kínálunk magyar termékeket a nemrég újraélesztett Corvinus termékcsaláddal.
Mindenképpen arra számítunk, hogy a gazdasági környezet javulni fog, és a fogyasztói kosarak bővülni tudnak – például a kormány rezsicsökkentő intézkedéseinek hatására.
Ebbe az irányvonalba illeszkedve indítottuk el a No.1. árstratégiánkat is, mely nem akció, hanem hosszú távú program, melynek keretében partnereink a számukra legszükségesebb termékeket a helyi, legkedvezőbb áron tudják megvásárolni, nagy kiszerelés esetén további kedvezményekkel.
Összefoglalva: tovább erősítjük a B2B-fókuszunkat partnereink irányába, verhetetlen árak és 100 százalékos polci elérhetőség biztosítása mellett, hogy a METRO egyértelműen a spórolás helye, partnereink első számú beszerzési forrása legyen, mindezt pedig fenntartható és környezetbarát működés biztosítása mellett.”
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Borravaló vagy szervizdíj
Gyakran nagy bizonytalanság övezi a témát: a mára szinte mindenhol alkalmazott…
Tovább olvasom >Az NTAK-ból már látszik: 16%-kal nőtt az utazók száma az őszi szünetben
Kiemelkedő utazási kedvet hozott hazánkban az október 26. és november…
Tovább olvasom >Magyar narancs: málna nem, füge és banán igen
A klímaváltozás miatt a Kárpát-medencében olyan növényfajok tűnhetnek el, amelyek…
Tovább olvasom >