Erősítette vezető pozícióját a sima keksz
A bolti eladásösztönzés szempontjából fontos tény, hogy az édes keksz évi mintegy 23 milliárd forintos kiskereskedelmi forgalmával a top 20-ba tartozik a Nielsen által mért 90 élelmiszer-kategória érték szerinti rangsorában.
A trendek közül szembetűnik, hogy a szegmensek között az édes, sima keksz piaci részesedése 2009. december–2010. júliusban 43 százalékra emelkedett, értékben, az előző évi hasonló időszak 39 százalékához viszonyítva. Utána stabilan 20 százalék a háztartásit is magában foglaló száraz kekszek mutatója. A mártott keksz részaránya 16-ról 14 százalékra csökkent. A szendvics jellegű szegmens szintén stabil – 8 százalékkal.
Ami az eladáshelyek fontosságát illeti: gyengült a főleg szupermarketet és diszkontot magában foglaló 401–2500 négyzetméteres pozíciója. Piacrésze ugyanis 44-ről 41 százalékra csökkent. Ugyanakkor a 2500 négyzetméternél nagyobb üzletek mutatója 2 százalékponttal emelkedett, míg az 51–200 négyzetméteres csatornáé 1-gyel.
A kereskedelmi márkák részaránya ingadozik a kéthónapos periódusok között. Legutóbb december–januárban mennyiségi részesedésük 43 százalék, aztán 38, 37, majd június–júliusban 41 százalék. Ugyanannyi, mint tavaly ugyanebben az időszakban.
Az átlagárak év közben mozognak ugyan, amit táblázatunk is mutat. De a tavaly június–júliusi, 1 kilogrammra jutó mennyiségi eladással súlyozott 965 forintos átlagár után idén a hatodik–hetedik hónapban 964 forintot regisztráltunk.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Május végén Magyarország kihirdetheti a mentességet a ragadós száj- és körömfájás ügyében
A ragadós száj- és körömfájás vírus utolsó kitörése óta nem…
Tovább olvasom >Megjelent a fiatal gazdákat támogató felhívás
A magyar mezőgazdaságban a generációváltás támogatása kiemelt ügy, ugyanis a…
Tovább olvasom >Élelmiszer-kereskedelem 2025 elején: nőtt az uniós import, csökkent a kereskedelmi többlet
2025 januárjában az Európai Unió agrár-élelmiszeripari kereskedelme vegyes képet mutatott:…
Tovább olvasom >