Erősítette vezető pozícióját a sima keksz
A bolti eladásösztönzés szempontjából fontos tény, hogy az édes keksz évi mintegy 23 milliárd forintos kiskereskedelmi forgalmával a top 20-ba tartozik a Nielsen által mért 90 élelmiszer-kategória érték szerinti rangsorában.
A trendek közül szembetűnik, hogy a szegmensek között az édes, sima keksz piaci részesedése 2009. december–2010. júliusban 43 százalékra emelkedett, értékben, az előző évi hasonló időszak 39 százalékához viszonyítva. Utána stabilan 20 százalék a háztartásit is magában foglaló száraz kekszek mutatója. A mártott keksz részaránya 16-ról 14 százalékra csökkent. A szendvics jellegű szegmens szintén stabil – 8 százalékkal.
Ami az eladáshelyek fontosságát illeti: gyengült a főleg szupermarketet és diszkontot magában foglaló 401–2500 négyzetméteres pozíciója. Piacrésze ugyanis 44-ről 41 százalékra csökkent. Ugyanakkor a 2500 négyzetméternél nagyobb üzletek mutatója 2 százalékponttal emelkedett, míg az 51–200 négyzetméteres csatornáé 1-gyel.
A kereskedelmi márkák részaránya ingadozik a kéthónapos periódusok között. Legutóbb december–januárban mennyiségi részesedésük 43 százalék, aztán 38, 37, majd június–júliusban 41 százalék. Ugyanannyi, mint tavaly ugyanebben az időszakban.
Az átlagárak év közben mozognak ugyan, amit táblázatunk is mutat. De a tavaly június–júliusi, 1 kilogrammra jutó mennyiségi eladással súlyozott 965 forintos átlagár után idén a hatodik–hetedik hónapban 964 forintot regisztráltunk.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Negyvenhét éves csúcsot döntött az arabica kávé ára
Az arabica kávé határidős jegyzése 47 éve nem látott szintre,…
Tovább olvasom >Százharminc új járművel készül a megnövekedett ünnepi forgalomra a Magyar Posta
A Magyar Posta több mint 7 millió csomag kézbesítésére számít…
Tovább olvasom >Sok a jelentkezés, mégis gyakran kihívást jelent a hatékony toborzás a hazai vállalatoknak
A magyarországi cégek munkaerő-menedzsmenttel kapcsolatos tapasztalatai és elképzelései csak minimális…
Tovább olvasom >