Erősített a hipermarket

Szerző: trademagazin Dátum: 2013. 07. 09. 10:41

Grillkolbászból az éves piac 1,2 milliárd forint körül mozgott tavaly és egy évvel korábban. Négy hónapig tart a szezon, májustól augusztusig. A kategóriából ebben az időszakban érte el a kiskereskedelem bevételének 87 százalékát tavalyelőtt, majd 85 százalékát múlt évben. Többek között ezt állapítja meg a Nielsen Kiskereskedelmi Indexe.

Melisek Eszter ügyfélkapcsolati igazgató, Nielsen

Múlt év május–augusztus során a bolti eladás értékben 3 százalékkal emelkedett, az egy évvel korábbi, hasonló periódushoz viszonyítva. Mennyiséget tekintve mérséklődött tavaly 3 százalékkal, egyik szezonról a másikra. Megváltozott a bolttípusok súlya. Ha az eladott mennyiséget nézzük, megerősödött a hipermarket vezető szerepe; piacrésze ugyanis 49 százalékról 52-re növekedett, szezonális összehasonlításban. A főleg szupermarketet és diszkontot magában foglaló 401–2500 négyzetméteres csatorna részaránya 44 százalékról 41-re csökkent.

A többi csatorna súlya változatlan maradt: továbbra is 7 százalékos súllyal rendelkeznek mennyiséget tekintve a 400 négyzetméter alatti üzletek.

Kapcsolódó cikkeink