Erősített a hipermarket
Grillkolbászból az éves piac 1,2 milliárd forint körül mozgott tavaly és egy évvel korábban. Négy hónapig tart a szezon, májustól augusztusig. A kategóriából ebben az időszakban érte el a kiskereskedelem bevételének 87 százalékát tavalyelőtt, majd 85 százalékát múlt évben. Többek között ezt állapítja meg a Nielsen Kiskereskedelmi Indexe.
Múlt év május–augusztus során a bolti eladás értékben 3 százalékkal emelkedett, az egy évvel korábbi, hasonló periódushoz viszonyítva. Mennyiséget tekintve mérséklődött tavaly 3 százalékkal, egyik szezonról a másikra. Megváltozott a bolttípusok súlya. Ha az eladott mennyiséget nézzük, megerősödött a hipermarket vezető szerepe; piacrésze ugyanis 49 százalékról 52-re növekedett, szezonális összehasonlításban. A főleg szupermarketet és diszkontot magában foglaló 401–2500 négyzetméteres csatorna részaránya 44 százalékról 41-re csökkent.A többi csatorna súlya változatlan maradt: továbbra is 7 százalékos súllyal rendelkeznek mennyiséget tekintve a 400 négyzetméter alatti üzletek.
Kapcsolódó cikkeink
Még több cikk hasonló témában >
További cikkeink
Sok sót tartalmaznak és drágák az új generációs növényi alapú húsok
Míg a növényi alapú húshelyettesítők nagy többsége a hússal szemben…
Tovább olvasom >A baby boomerek jelentik a növekedés kulcsát az öregedésgátló bőrápoló termékek piacán
A Baby Boomer generáció növekvő érdeklődése az egészséges öregedés iránt…
Tovább olvasom >A versenyfenyegetettséget elemzi a dunnhumby és a Placer.ai új AI-alapú eszköze
Új AI-eszközt alkotott a dunnhumby és a Placer.ai, amely képes a…
Tovább olvasom >