Erősen szóródnak az árak az Európai Unióban
Közel háromszoros volt tavaly a különbség a legolcsóbb és a legdrágább ország árszínvonala között az Európai Unióban.
Az Eurostat, az unió statisztikai hivatala pénteken közzétett felmérése szerint tavaly a legdrágább ország Dánia volt, ahol az árak 38 százalékkal haladták meg az átlagos uniós árszintet, a legolcsóbb pedig Bulgária, ahol az árszínvonal az uniós átlag 38 százalékán állt.
Az unióban az uniós átlag 70 százalékával Magyarországon voltak a legolcsóbbak a ruházati cikkek, Lengyelországban kerültek a legkevesebbe az élelmiszerek és a szórakoztató elektronikai cikkek, Csehországban kellett a legkevesebbet fizetni a személyszállító járművekért, az alkohol, a dohányáru, az éttermek és a szállodai szobák ára pedig Bulgáriában volt a legalacsonyabb.
Az egyes árucsoportokat tekintve az élelmiszer és az alkoholmentes ital kategóriában rendre Dánia, Ausztria és Finnország volt a legdrágább, Lengyelország, Románia és Bulgária a legolcsóbb.
A ruházati cikkek ára Svédországban, Dániában és Finnországban volt a legmagasabb, Magyarországon, Bulgáriában és Lengyelországban pedig a legalacsonyabb.
A dohány és az alkohol Írországban, Nagy-Britanniában és Finnországban került a legtöbbe, Bulgáriában, Magyarországon, Romániában és Csehországban a legkevesebbe.
A szállodai és éttermi árak Dániában, Svédországban és Finnországban voltak a legmagasabbak, Bulgáriában, Magyarországon és Romániában a legalacsonyabbak.
A tanulmány az Eurostat és az OECD közös vásárlóerő paritási programja (Eurostat-OECD Purchasing Power Parity Program) részeként, 2400 árucikkre és szolgáltatásra kiterjedően készült. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Helyi gyártókkal lépne az uniós piacra a Temu
Egyre nagyobb hullámokat vet a Temu térnyerése Európában – most…
Tovább olvasom >Hasít a bevásárlóturizmus
Magyarországon 2024-ben az élelmiszerek ára az uniós átlag 94,8%-át érte…
Tovább olvasom >Tempósabbá vált az infláció
A drogéria termékeknél a vártnál mérsékeltebb árcsökkenés volt júniusban, emellett…
Tovább olvasom >További cikkeink
A fogyasztói tudatosságnak a pénztárca szab határokat
Egészséges, fenntartható és megfizethető alapanyagokat, élelmiszereket szeretnének a fogyasztók vásárolni,…
Tovább olvasom >Drága falatok – egyre mélyebben kell a pénztárcába nyúlni a húsért
Hiába őrzi népszerűségét a sertéshús a magyar fogyasztók körében, az…
Tovább olvasom >Globális minimumadó: Az amerikai vállalatcsoportok végleg kikerülhetnek a szabályozás alól
Az elmúlt időszakban a globális minimumadó kapcsán izgalmas fejlemények játszódtak…
Tovább olvasom >