Magazin: Erősen koncentrált a grillkolbász értékesítése
A grillkolbász piacának mérete közel 1 milliárd forint. Értékben és mennyiségben is mínusz 26 százalékos csökkenést regisztráltunk a kiskereskedelmi forgalmában, egyik évről a másikra. Többek között ezt állapítja meg a Nielsen Kiskereskedelmi Indexe.
A mennyiségi eladással súlyozott fogyasztói átlagár 9 százalékkal emelkedett, éves összehasonlításban – kilogrammonként 1733 forintra.
A bolttípusok közül a hipermarket piaci részesedése – mennyiséget tekintve – 59 százalékról 52-re csökkent, 2010. március–2011. februárra. Ugyanakkor a 401–2500 négyzetméteres szegmens mutatója 35-ről 40 százalékra nőtt. Így a 400 négyzetméteres és kisebb üzletek osztoznak mindössze 8 százalékon.
Ami a márkák súlyát illeti: erősödtek a gyártói márkák. Ugyanis a grillkolbász bolti eladásából a gyártói márkák részaránya 72-ről 80 százalékra emelkedett, egyik évről a másikra. A sertéshúsból készült termékek dominálnak a grillkolbászok között; mind értékben, mind mennyiségben 96 százalékos piaci részesedéssel. Utána következik a pulyka, majd a baromfi.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Szallas.hu: a Balaton a legnépszerűbb úti cél pünkösdkor
A pünkösdi hosszú hétvége foglalásainak régiós összesítéséből kiderült, hogy a…
Tovább olvasom >Taroltak a soproni egyetemisták a 2025-ös HUNGAROPACK STUDENT csomagolási versenyen
Kimagasló tehetségükről és szakmai felkészültségükről tettek tanúbizonyságot a Soproni Egyetem…
Tovább olvasom >Egész évben rendkívül magas az érdeklődés a diákmunkások iránt
A diákmunkák mennyisége az évnek ezen szakaszában, a nyári szezonra…
Tovább olvasom >