Magazin: Erősen koncentrált a grillkolbász értékesítése
A grillkolbász piacának mérete közel 1 milliárd forint. Értékben és mennyiségben is mínusz 26 százalékos csökkenést regisztráltunk a kiskereskedelmi forgalmában, egyik évről a másikra. Többek között ezt állapítja meg a Nielsen Kiskereskedelmi Indexe.
A mennyiségi eladással súlyozott fogyasztói átlagár 9 százalékkal emelkedett, éves összehasonlításban – kilogrammonként 1733 forintra.
A bolttípusok közül a hipermarket piaci részesedése – mennyiséget tekintve – 59 százalékról 52-re csökkent, 2010. március–2011. februárra. Ugyanakkor a 401–2500 négyzetméteres szegmens mutatója 35-ről 40 százalékra nőtt. Így a 400 négyzetméteres és kisebb üzletek osztoznak mindössze 8 százalékon.
Ami a márkák súlyát illeti: erősödtek a gyártói márkák. Ugyanis a grillkolbász bolti eladásából a gyártói márkák részaránya 72-ről 80 százalékra emelkedett, egyik évről a másikra. A sertéshúsból készült termékek dominálnak a grillkolbászok között; mind értékben, mind mennyiségben 96 százalékos piaci részesedéssel. Utána következik a pulyka, majd a baromfi.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Negyvenhét éves csúcsot döntött az arabica kávé ára
Az arabica kávé határidős jegyzése 47 éve nem látott szintre,…
Tovább olvasom >Százharminc új járművel készül a megnövekedett ünnepi forgalomra a Magyar Posta
A Magyar Posta több mint 7 millió csomag kézbesítésére számít…
Tovább olvasom >Sok a jelentkezés, mégis gyakran kihívást jelent a hatékony toborzás a hazai vállalatoknak
A magyarországi cégek munkaerő-menedzsmenttel kapcsolatos tapasztalatai és elképzelései csak minimális…
Tovább olvasom >