Magazin: Erősen koncentrált a grillkolbász értékesítése
A grillkolbász piacának mérete közel 1 milliárd forint. Értékben és mennyiségben is mínusz 26 százalékos csökkenést regisztráltunk a kiskereskedelmi forgalmában, egyik évről a másikra. Többek között ezt állapítja meg a Nielsen Kiskereskedelmi Indexe.
A mennyiségi eladással súlyozott fogyasztói átlagár 9 százalékkal emelkedett, éves összehasonlításban – kilogrammonként 1733 forintra.
A bolttípusok közül a hipermarket piaci részesedése – mennyiséget tekintve – 59 százalékról 52-re csökkent, 2010. március–2011. februárra. Ugyanakkor a 401–2500 négyzetméteres szegmens mutatója 35-ről 40 százalékra nőtt. Így a 400 négyzetméteres és kisebb üzletek osztoznak mindössze 8 százalékon.
Ami a márkák súlyát illeti: erősödtek a gyártói márkák. Ugyanis a grillkolbász bolti eladásából a gyártói márkák részaránya 72-ről 80 százalékra emelkedett, egyik évről a másikra. A sertéshúsból készült termékek dominálnak a grillkolbászok között; mind értékben, mind mennyiségben 96 százalékos piaci részesedéssel. Utána következik a pulyka, majd a baromfi.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
KSH: az ipari termelés 7,2 százalékkal csökkent szeptemberben
2024 szeptemberében az ipari termelés volumene 7,2, munkanaphatástól megtisztítva 5,4…
Tovább olvasom >A dolgozó fiatalok többsége fizetésemelésre számít
Saját fizetésük alakulását tekintve a dolgozó fiatalok többsége, 75 százaléka…
Tovább olvasom >Banai Péter Benő: jövőre a magyar gazdaság 3 százalék fölött növekedhet
Jövőre a magyar gazdaság, a gazdasági semlegesség értékelvű politikájára támaszkodva…
Tovább olvasom >