Erősen koncentrált a bolti forgalom

Szerző: trademagazin Dátum: 2014. 04. 03. 02:56

Mindhárom kategória értékesítése erősen koncentrált. A 400 négyzetméternél nagyobb üzletek piaci részesedése mindhárom kategóriánál meghaladta a 70 százalékot, a legutóbbi tizenkét hónap során.

mustát torma majonéz polc

Stabil a majonéz gyártói márkáinak pozíciója

A majonéz kiskereskedelmi forgalma ugyanúgy mintegy 7 milliárd forint 2013. február–2014. január között, mint egy évvel korábban. Az eladott mennyiség 1 százalékkal növekedett.

A majonéz, a ketchup és a mustár – értékben mért – kiskereskedelmi forgalmából a bolttípusok piaci részesedése 2013. február–2014. január között (százalékban)

Bolttípus

Majonéz

Ketchup

Mustár

2500 nm felett 38 42 34
401–2500 nm 38 36 36
201–400 nm 7 6 8
51–200 nm 12 12 16
50 nm és kisebb 5 4 6

Forrás: Nielsen

Az eladáshelyek súlya némileg változott. Például ha érték szempontjából nézzük, mind a hipermarketet, mind a szupermarketet és diszkontot magában foglaló 401–2500 négyzetméteres csatorna részaránya 38 százalék, a legutóbbi kumulált évben; amíg azonban a hipermarket mutatója stabil, addig a 401–2500 négyzetméteres csatorna piacrésze 1 százalékponttal emelkedett.

A teljes forgalomból a majonéz gyártói márkáira értéket tekintve 70 százalék jutott 2013-ban; 1 százalékponttal kevesebb, mint tavalyelőtt.

Ketchup: növekedés értékben is, mennyiségben is

A ketchup éves piacmérete mintegy 5 milliárd forint. Forgalma értékben 1, mennyiségben 2 százalékkal emelkedett, egyik kumulált évről a másikra. A 2500 négyzetméteresnél nagyobb üzletekre jut a boltok bevételének 42 százaléka, a legutóbbi tizenkét hónap során. Ez 1 százalékponttal több, mint az előző hasonló időszakban. A 401–2500 négyzetméteres csatorna piaci részesedése pedig stabilan 36 százalék.

A gyártói márkák részaránya értékben 73-ról 71 százalékra csökkent, éves összehasonlításban.

Négymilliárd forint körül a mustár

A három termékcsoport közül a mustár értékesítése a legkevésbé koncentrált. Tizenkét havi, mintegy 4 milliárd forintos piacából a 400 négyzetméteresnél nagyobb egységekre 70 százalék jutott, legutóbb február–január között, ahogyan egy évvel korábban is.

Mind érték, mind mennyiség szempontjából a Nielsen stabil forgalmat regisztrált, a legutóbbi két kumulált év során.

A gyártói márkák – értékben mért – piaci részesedése 78 százalékról 74-re változott, egyik évről a másikra

Kapcsolódó cikkeink