Erősen koncentrált a bolti forgalom
Mindhárom kategória értékesítése erősen koncentrált. A 400 négyzetméternél nagyobb üzletek piaci részesedése mindhárom kategóriánál meghaladta a 70 százalékot, a legutóbbi tizenkét hónap során.
Stabil a majonéz gyártói márkáinak pozíciója
A majonéz kiskereskedelmi forgalma ugyanúgy mintegy 7 milliárd forint 2013. február–2014. január között, mint egy évvel korábban. Az eladott mennyiség 1 százalékkal növekedett.
A majonéz, a ketchup és a mustár – értékben mért – kiskereskedelmi forgalmából a bolttípusok piaci részesedése 2013. február–2014. január között (százalékban)
Bolttípus |
Majonéz |
Ketchup |
Mustár |
2500 nm felett | 38 | 42 | 34 |
401–2500 nm | 38 | 36 | 36 |
201–400 nm | 7 | 6 | 8 |
51–200 nm | 12 | 12 | 16 |
50 nm és kisebb | 5 | 4 | 6 |
Forrás: Nielsen
Az eladáshelyek súlya némileg változott. Például ha érték szempontjából nézzük, mind a hipermarketet, mind a szupermarketet és diszkontot magában foglaló 401–2500 négyzetméteres csatorna részaránya 38 százalék, a legutóbbi kumulált évben; amíg azonban a hipermarket mutatója stabil, addig a 401–2500 négyzetméteres csatorna piacrésze 1 százalékponttal emelkedett.
A teljes forgalomból a majonéz gyártói márkáira értéket tekintve 70 százalék jutott 2013-ban; 1 százalékponttal kevesebb, mint tavalyelőtt.
Ketchup: növekedés értékben is, mennyiségben is
A ketchup éves piacmérete mintegy 5 milliárd forint. Forgalma értékben 1, mennyiségben 2 százalékkal emelkedett, egyik kumulált évről a másikra. A 2500 négyzetméteresnél nagyobb üzletekre jut a boltok bevételének 42 százaléka, a legutóbbi tizenkét hónap során. Ez 1 százalékponttal több, mint az előző hasonló időszakban. A 401–2500 négyzetméteres csatorna piaci részesedése pedig stabilan 36 százalék.
A gyártói márkák részaránya értékben 73-ról 71 százalékra csökkent, éves összehasonlításban.
Négymilliárd forint körül a mustár
A három termékcsoport közül a mustár értékesítése a legkevésbé koncentrált. Tizenkét havi, mintegy 4 milliárd forintos piacából a 400 négyzetméteresnél nagyobb egységekre 70 százalék jutott, legutóbb február–január között, ahogyan egy évvel korábban is.
Mind érték, mind mennyiség szempontjából a Nielsen stabil forgalmat regisztrált, a legutóbbi két kumulált év során.
A gyártói márkák – értékben mért – piaci részesedése 78 százalékról 74-re változott, egyik évről a másikra
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
A versenyfenyegetettséget elemzi a dunnhumby és a Placer.ai új AI-alapú eszköze
Új AI-eszközt alkotott a dunnhumby és a Placer.ai, amely képes a…
Tovább olvasom >A Molson Coors lett Dwayne Johnson energiaitalának többségi tulajdonosa az USA-ban
Többségi részesedést szerzett a Molson Coors Beverage Co. a Dwayne…
Tovább olvasom >ProVeg: Németországban a Lidl kínálja a legkedvezőbb árú vegán kosarat
Az árparitás egy évvel ezelőtti bevezetését követően most a német…
Tovább olvasom >