Erősek, stabilak a gyártói márkák
Kiskereskedelmi Indexünk kilencven kategóriája között a legnagyobb forgalmú élelmiszerek közé tartozik a szénsavas üdítőital. Éves forgalma 5 milliárd forint felett mozgott a legutóbbi két kumulált év során. Ezzel a feldolgozott hús, sör és sajt után a negyedik legnagyobb bevételt érték el vele a boltok.
Ha a legutóbbi február–januári időszakokat nézzük, értékben 6 százalékkal emelkedett, mennyiség szempontjából pedig 3 százalékkal nőtt a szénsavas üdítőital kiskereskedelmi eladása.
Némileg változtak a vásárlási szokások, amit tükröz az egyes csatornák piaci pozíciója. Csökkent viszont a legnagyobb, 2 500 négyzetméter feletti üzletek részaránya, értékben 24 százalékról 23-ra. Ezzel egy időben a szupermarketet és a diszkontot magába foglaló 401–2 500 négyzetméteres csatorna mutatója 26 után 27 százalék lett.
Itt az élelmiszerek átlagánál jóval erősebbek a gyártói márkák. Tavaly is 86 százalékot vittek el az értékben mért forgalomból, ahogyan egy évvel korábban is.
Igen aktívak a vállalatok a tévéreklámok terén: listaáron 8,51 milliárd forintot költöttek képernyős hirdetésekre tavaly. Ez 23 százalékkal több, mint egy évvel azelőtt. Meg kell azonban jegyezni, hogy a valós költés ennél lényegesen alacsonyabb lehet. Ugyanis a televíziós társaságok különböző mértékű kedvezményeket adnak a hirdetőknek.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
A vásárók kedvenc FMCG-márkái – YouGov Brand Footprint 2025
Az elemzés alapja a CRP (Consumer Reach Points) mutató, amely…
Tovább olvasom >Drágul a csirke, drágul a tojás – ez vár most a magyar vásárlókra
Jelentős áremelkedés zajlott le a hazai baromfipiacon az elmúlt hónapokban…
Tovább olvasom >Szárnyalnak az árak a baromfipiacon: drágult a csirke, a pulyka és a tojás is
Az elmúlt hónapokban látványos áremelkedés zajlott le a hazai baromfi-…
Tovább olvasom >