Erősek, stabilak a gyártói márkák

Szerző: trademagazin Dátum: 2016. 05. 19. 10:10

Kiskereskedelmi Indexünk kilencven kategóriája között a legnagyobb forgalmú élelmiszerek közé tartozik a szénsavas üdítőital. Éves forgalma 5 milliárd forint felett mozgott a legutóbbi két kumulált év során. Ezzel a feldolgozott hús, sör és sajt után a negyedik legnagyobb bevételt érték el vele a boltok.

Ha a legutóbbi február–januári időszakokat nézzük, értékben 6 százalékkal emelkedett, mennyiség szempontjából pedig 3 százalékkal nőtt a szénsavas üdítőital kiskereskedelmi eladása.

Némileg változtak a vásárlási szokások, amit tükröz az egyes csatornák piaci pozíciója. Csökkent viszont a legnagyobb, 2 500 négyzetméter feletti üzletek részaránya, értékben 24 százalékról 23-ra. Ezzel egy időben a szupermarketet és a diszkontot magába foglaló 401–2 500 négyzetméteres csatorna mutatója 26 után 27 százalék lett.

Itt az élelmiszerek átlagánál jóval erősebbek a gyártói márkák. Tavaly is 86 százalékot vittek el az értékben mért forgalomból, ahogyan egy évvel korábban is.

Igen aktívak a vállalatok a tévéreklámok terén: listaáron 8,51 milliárd forintot költöttek képernyős hirdetésekre tavaly. Ez 23 százalékkal több, mint egy évvel azelőtt. Meg kell azonban jegyezni, hogy a valós költés ennél lényegesen alacsonyabb lehet. Ugyanis a televíziós társaságok különböző mértékű kedvezményeket adnak a hirdetőknek.

Kapcsolódó cikkeink