Erősek a gyártói márkák a rovarirtóknál
A rovarirtók és -riasztók piaca 4 százalékkal csökkent értékben 2009 folyamán, az előző évhez viszonyítva. Így a Nielsen adatai szerint a kiskereskedelem éves orgalma meghaladta a 3 és fél milliárd forintot.A negatív trendben nyilván szerepet játszik a termék drágulása. Egy kiszerelési
egység ugyanis legutóbb november–decemberben 586 forintba került; 20 százalékkal többe, mint egy évvel korábban. A kategóriában az aeroszol a legkeresettebb; értékben 35 százalék a piaci részesedése. Egy százalékponttal kisebb, mint tavalyelőtt. Hasonlóan 1 százalékponttal csökkent a mászó rovarok elleni
csapda piacrésze, 8-ról 7 százalékra. Jelentősen javult viszont a bőrre felvihető szegmens piaci pozíciója. Részaránya a kategória értékesítéséből 14-ről 18 százalékra emelkedett. Két számjegyű még a molyirtó mutatója; stabilan 12 százalék mind a múlt évben, mind tavalyelőtt.
A kategória gyártói márkáinak erejét mutatja, hogy a mennyiségi eladásokból a láncok saját márkái mindössze 2-2 százalékkal részesedtek tavaly szeptember–
októberben, illetve november–decemberben. Előtte pedig 0 vagy 1 százalékot regisztrált a Nielsen.
A beszerzési helyek mutatói némi átrendeződést jeleznek. A hipermarketek pozíciója erősödött. Csökkent viszont, mások mellett, a főleg szupermarketet és diszkontot magában foglaló 401–2 500 négyzetméteres csatorna piaci részesedése.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
GKI: Romló bizalmi indexek és gazdasági kilátások Magyarországon
Novemberben mind az üzleti szféra, mind a fogyasztók pesszimistábbá váltak…
Tovább olvasom >Negyvenhét éves csúcsot döntött az arabica kávé ára
Az arabica kávé határidős jegyzése 47 éve nem látott szintre,…
Tovább olvasom >Százharminc új járművel készül a megnövekedett ünnepi forgalomra a Magyar Posta
A Magyar Posta több mint 7 millió csomag kézbesítésére számít…
Tovább olvasom >