Erősek a gyártói márkák
Nagymértékben a drogériákra koncentrálódik a szőrtelenítőkategória értékesítése. Magas részarányuk még növekszik is. A bolttípus piaci részesedése 2010. március–2011. február között – értékben – 62 százalék; az előző hasonló időszakét 1 százalékponttal haladja meg. A Nielsen Kiskereskedelmi Indexe szerint számottevő még a hipermarket súlya, 31 százalékos részaránnyal.
Pozitív várakozással tekintenek a 2011-es évre a szőrtelenítő- és borotvakategória szereplői. A női szegmensben továbbra is az eldobható borotvák a legkedveltebbek, amit az új szereplők belépése várhatóan tovább erősít. Számos újdonság is megjelenik a még simább bőr szolgálatában.
A szőrmentes arc és test divatja sok ezer évre nyúlik vissza. Sokszor szakrális célzattal a tisztaság kifejezésére használták. Manapság egyre inkább, évszaktól függetlenül, a trendiség és az önkifejezés eszközévé válik, minden korosztályban.
– Napjainkban a szőrtelenítés nemcsak esztétikai szem-
pontból fontos, hanem a jólápoltság alapkövetelménye is – mondja Varga Mariann, az X-Epil termékeket forgalmazó Alveola Kft. termékmenedzsere.
A média, a véleményvezérek és hírességek mind több csupasz testfelületet láttató megjelenése is ösztönzi a férfiak és a hölgyek részben vagy teljesen szőrmentes divatját.
– Egyre inkább adnak a hölgyek a külsejükre, és egyre kevésbé használják párjuk borotváját, helyette inkább maguknak külön női borotvát vásárolnak. Ezzel párhuzamosan, mintegy egymást erősítve jelennek meg a piacon egyre nagyobb számban és választékban a kifejezetten nőknek szánt borotválkozási termékek – hangsúlyozza Gódor Andrea, a Wilkinson márkát képviselő Energizer Magyarország Kft. trade marketing menedzsere.
A szakemberek szerint összességét tekintve egész évben kiegyenlített a termékhasználat, bár még jól látható a női kategória súlyának erősödése a tavaszi–nyári időszakban, a férfi termékkörre pedig inkább a karácsonyi szezon hat.
Az Opilca márka tulajdonosváltása következtében a magyarországi forgalmazó is megváltozott. A gyors, kényelmes és hosszan tartó megoldást biztosító márka képviselői a tavalyihoz képest növekvő forgalmat várnak.
– Az első év a tapasztalatszerzés időszaka volt. Sajnos a tavaly nyári időjárás nem hatott ösztönzően a rövid szoknya viselésére és a strandolásra, de reméljük, idén igazi bikinis nyár lesz – nyilatkozza optimistán Marokházi Andrea, a Fourth Kft. marketingvezetője.
Az epilátorpiac is megérezte a válság hatását, és csökkent a tavalyi évben. Ebben a kategóriában a magyar piacon 60 százalékos piacrészesedéssel első helyezett a Philips. Termékei műszaki kereskedésekben és hipermarketben is megtalálhatók.
– Tapasztalataink szerint a nők többféle szőrtelenítési módot is használnak párhuzamosan, a testtájtól, illetve időszaktól függően. Epilátort főként tavasszal, a szoknyák előkerülésével, illetve karácsonykor, ajándékozási céllal vásárolnak – mondja Szöllősy Ágnes, a Philips Magyarország Kft. Customer Marketing Managere.
Illatos pengeváltás
A válság éveiben tapasztalt borotvapiaci visszaesés fokozatosan enyhülni látszik, mennyiségben és értékben egyaránt. A lassan már stagnáló piac a Wilkinson várakozása szerint növekedésbe is kezd a közeljövőben.
Lassan, de rendületlenül emelkedik az eldobható borotva kategóriáján belül a magasabb pengeszámú termékek súlya. Még a kétpengés kategória a piacvezető, és uralja a mennyiségi eladások körülbelül háromnegyedét, de az egypengés borotvák lassan eltűnnek, a hárompengések pedig erősödnek.
A Wilkinson a különféle borotvák igen széles skáláját kínálja férfiaknak és nőknek egyaránt, hogy mindenki megtalálhassa az igényeinek és a pénztárcájának megfelelő terméket.
Kedvező árú, de jó minőségű kétpengés eldobható borotva a Wilkinson Extra2, amely tavasszal a hölgyek örömére Beauty Colours változatában a szívárvány különféle színeiben játszó nyelekkel lesz kapható.
A prémiumszegmenst a hárompengés borotvák képviselik. A Wilkinson-portfólióban legjobbként számon tartott termék az Xtreme3, amely egy cserélhető fejes borotva teljesítményét nyújtja az eldobható borotvák kényelmével, higiéniájával és árával. Három rugalmas pengéje és kompakt billenő feje 100 százalékosan illeszkedik az arc vagy test vonalához, a két, vitaminnal dúsított krémezőcsík és a kön�nyű, gumírozott borítású nyél irritációmentes, alapos és kényelmes borotválást tesz lehetővé.
Idén tavasszal másodlagos kihelyezésekkel, mintaosztással, sőt áprilisban tv-kampánnyal is támogatja ezt a termékcsaládot a Wilkinson. A már ismert Sensitive, Active és a női Beauty variánsok mellett megjelennek a piacon két újdonsággal is. A férfiaknak kifejlesztett Xtreme3 Refresh intenzív mentolos illatával még frissítőbb élménnyel ajándékozza meg a borotválkozót. A hölgyeknek pedig az Xtreme3 Coconut Dream trópusi kókusz illata teszi kellemesebbé a szépítkezést.
A cserélhető fejes Wilkinson termékek közül a legkülönlegesebbek a trimmelő véggel rendelkező borortvák. Ha valakinek igazán fontos az egyedi külső, és különleges, de jól ápolt bajuszt, szakállt, pajeszt szeretne, vagy fontosnak tartja, hogy ne csak az arcán legyen szőrtelen, akkor számára a Wilkinson Quattro Titanium Precision, vagy a Body termék lesz a megfelelő választás.
– Nem feledkeztünk meg a hölgyekről sem, akiknek főleg a strandszezon beköszöntével ajánljuk figyelmébe a Quattro for Woman Bikini borotvát, amellyel nem csupán borotválkozni lehet, de az intim területek jólápoltságáról is gondoskodhatnak – jelenti ki Gódor Andrea.
Teljes az X-Epil paletta
Az X-Epil szőrtelenítő termékek célja minden esetben a bőr felszínéről kiálló szőrszálak eltávolítása, mindezt hatásos és kíméletes módszerekkel. A portfólióban mindenki megtalálja a számára legmegfelelőbb szőrtelenítési eljárást. Kiszereléseiket és a fogyasztói árakat a legjobb ár-érték aránynak megfelelően próbálják minden esetben meghatározni. Legkeresettebb cikkek az X-Epil Használatra kész gyantacsíkok, amelyek már ötféle változatban kaphatók. Legnagyobb előnyük, hogy egyszerű, gyors, praktikus és higiénikus a használatuk.
A választékban található még többféle gyantázószett, szőrtelenítőkrém és patronos meleg gyanta is. Tapasztalataik szerint azok a hölgyek, akik korábban már megvásárolták valamelyik X-Epil gyantázógépüket, a kiegészítők terén is az X-Epil termékeket vásárolják, így ezek fogyása folyamatos tendenciát mutat.
Az X-Epil márka csaknem minden évben valamilyen újdonsággal rukkol elő. Ebben az évben az X-Epil eldobható női borotvák 3 változatának bevezetésén lesz a hangsúly. A hölgyek így megismerhetik az X-Epil legújabb eldobható borotváit kétpengés és hárompengés kivitelben, valamint a bikinivonal-formázót is.
– Már évek óta terveztük a termékek forgalmazását, hiszen az X-Epil szőrtelenítőcsaládból ez a kategória még hiányzott. Így az idei évtől teljes lesz a paletta – szögezi le Varga Mariann.
Kommunikációjukban az újdonságok megismertetése mellett hangsúlyt helyeznek a tavalyi év sikertermékeire, vagyis az X-Epil Hypoallergén gyantázócsíkokra és az X-Epil Happy Roll gyantázórendszer-re is.
A szőrtelenítés legmeghatározóbb időszakában, tavasszal és nyáron intenzív megjelenést terveznek az elektronikus és a nyomtatott sajtóban. Május–június hónapokban a női magazinokban és a női internetes portálokon hirdetéssel és nyereményjátékkal jelennek meg, míg július hónapban rádióreklámmal támogatják a márkát.
A gyantázórendszerek hirdetési szempontból az ajándékozás kiemelt időszakában, az év végén is jelentős szerepet kapnak.
A korábbi évekhez hasonlóan idén is folytatják indoor megjelenéseiket poszter- és prospektuskihelyezéssel, országszerte immár több mint 200 helyszínen.
Elektromos megoldások
Általában az elektromos borotvák között nincs átjárás női és férfi felhasználó között, az epilátorokat pedig csak hölgyek használják. A Philips teljes portfóliót kínál, a Magyarországon legnépszerűbb, egyszerű, belépő Satinelle terméktől egészen a gyors és alapos eredményt garantáló Satinelle Premium epilátorokig. Az innovációra is nagy hangsúlyt helyeznek, így tavaly a Philips Satinelle Perfect felsőkategóriás epilátorcsalád újult meg nagy sikerrel. Az idén pedig új középkategóriás termékkel bővül a termékválaszték, amelyen az epilátorfej mellett egy borotvafej is található az érzékeny felületekre kifejlesztve.
Úgy tűnik, idén a BaByliss sem tétlenkedik. Tavasszal többféle epilátorral lép piacra, amelyek abszolút a nőiességet és a trendiséget tükrözik. Érzéki, kompakt formájuknak köszönhetően hamar az igényes nők kedvelt partnere lesz a szőrtelenítés terén, hiszen szabadalmazott duplafejes technológiájának köszönhetően egyszerű és fájdalommentes használatot eredményez.
Kiegészítők és promóciók
A Wilkinson idén nemcsak új, illatosított nyelű Xtreme3 borotváival jelenik meg a piacon, de a borotvahabok és gélek területén is felfrissíti portfólióját.
Újdonságaik a külsejükben is a márkához méltó Wilkinson Extra Protection hab és gél, amelyek különleges, síkosító anyagot tartalmazó összetétele biztosítja a borotva tökéletes, vágások és karcolások nélküli siklását az arcon. A Wilkinson Sensitive hab és gél pedig Aloe vera-tartalmának köszönhetően kellemes és frissítő borotválkozást tesz lehetővé.
Mivel a fogyasztók igen árérzékenynek bizonyulnak a borotválkozási szerek területén, ezért a Wilkinson az árakciók, de talán még jelentősebben a túltöltött csomagok vásárlásösztönző hatásában bízik.
Összehangolt kampányok
Az X-Epil csapata minden tavasszal új vevőtájékoztató anyagokkal jelentkezik, amelyek kihelyezését elsősorban akciós megjelenéshez kötik. Tavasztól őszig intenzíven hirdetnek, összehangoltan az értékesítési pontokon, a nyomtatott médiában és a rádióban.
A promóciók és akciók folyamatosak, így a hálózatok akciós újságjaiban tavasztól őszig egy-egy termékkel mindig jelen vannak. A jó árak és az összecsomagolt akciók a legsikeresebbek.
A POS-anyagok kihelyezése mellett idén is részt vesznek női magazinok kuponos akcióiban, melyek nagy sikerrel zajlottak az elmúlt években is. Ezeknél az akcióknál szorosan együttműködnek az X-Epil termékeket forgalmazó üzletláncokkal.
2010-ben egy igen sikeres epilátor-promóciót szervezett a Philips, a tavaszi–nyári szezonban. A promócióban bárki részt vehetett, aki Philips epilátort vásárolt és visszaküldte a jelentkezési lapot. A főnyeremény cipővásárlási utalvány volt 1 millió forint értékben. Ezzel a promócióval sikerült a teljes kategóriát is megnövelniük és a piacvezető pozíciójukat is megerősíteniük.
– Az idei nyári szezonra egy akciós kiszereléssel készülünk, amiben az epilátor mellett egy precíziós epilátor és egy világító szemöldökcsipesz is megtalálható – fűzi az elhangzottakhoz Szöllősy Ágnes. Az Opilca kínálatában gyantacsíkok, gyantacsíkok érzékeny területekre, szőrtelenítőkrém, szőrtelenítőkrém érzékeny területekre, valamint szőrtelenítőhab szerepelnek. A vásárlók eddig főként az áruházak akciós újságjaiban találkozhattak a termékekkel. Kedvező árajánlatokkal és összecsomagolásokkal vonzották magukra a figyelmet. 2010-ben legkeresettebb termékük a 100 ml-es Opilca Szőrtelenítőkrém volt. Idén kommunikációjuk fő csapásvonala a nyomtatott média lesz. Az eladási pontokon pedig ismét árakciókkal, összecsomagolásokkal, grátisz áruval ösztönzik a vevőket az Opilca márka melletti döntésre. n
K. I.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
GKI: Romló bizalmi indexek és gazdasági kilátások Magyarországon
Novemberben mind az üzleti szféra, mind a fogyasztók pesszimistábbá váltak…
Tovább olvasom >Negyvenhét éves csúcsot döntött az arabica kávé ára
Az arabica kávé határidős jegyzése 47 éve nem látott szintre,…
Tovább olvasom >Százharminc új járművel készül a megnövekedett ünnepi forgalomra a Magyar Posta
A Magyar Posta több mint 7 millió csomag kézbesítésére számít…
Tovább olvasom >