Erős volt a február a kiskereskedelemben
2018. februárban a KSH első becslése szerint a kiskereskedelmi üzletek forgalmának volumene a nyers és a naptárhatástól megtisztított adatok szerint egyaránt 6,5%-kal haladta meg az előző év azonos időszakit.
Az élelmiszer- és élelmiszer-jellegű vegyes kiskereskedelmi üzletekben 3,8, a nem élelmiszer-kiskereskedelmi üzletekben 8,5, az üzemanyag-kiskereskedelemben 9,8%-kal emelkedett az értékesítés naptárhatástól megtisztított volumene. 2018. január–februárban a forgalom volumene – szintén naptárhatástól megtisztított adatok szerint – 7,1%-kal nagyobb volt az előző év azonos időszakinál. //
Kiskereskedelmi forgalom volumenindexei* (előző év azonos időszaka=100,0) |
|||||
Időszak |
Naptárhatástól megtisztított |
kis-
|
|||
élelmiszer-
|
nem
|
üzemanyag-
|
kiskeres-
|
||
2017. február |
102,3 | 104,9 | 97,9 | 103,2 | 101,7 |
március |
104,0 | 111,3 | 102,0 | 106,3 | 104,9 |
április |
100,6 | 105,0 | 101,3 | 102,6 | 103,2 |
május |
102,2 | 109.9 | 104,4 | 105,2 | 106,0 |
június |
103,6 | 108,3 | 104,9 | 105,7 | 105,2 |
július |
102,0 | 107,8 | 103,6 | 104,4 | 104,2 |
augusztus |
102,1 | 107,3 | 102,2 | 104,0 | 104,7 |
szeptember |
103,7 | 111,8 | 99,6 | 106,0 | 105,6 |
október |
104,1 | 109,9 | 107,0 | 106,9 | 106,3 |
november |
103,8 | 110,7 | 103,3 | 106,6 | 106,7 |
december |
103,2 | 111,3 | 104,8 | 106,7 | 105,0 |
2017. január–december |
103,0 | 108,9 | 103,1 | 105,3 | 105,0 |
2018. január |
104,5 | 112,5 | 108,1 | 107,8 | 107,8 |
február |
103,8 | 108,5 | 109,8 | 106,5 | 106,5 |
2018. január–február |
104,1 | 110,5 | 108,9 | 107,1 | 107,2 |
Forrás: KSH
Kapcsolódó cikkeink
30 százalékkal drágult az étkezési tojás az év első felében
Az Európai Bizottság adatai alapján az unió (EU27) a tojás…
Tovább olvasom >Tovább nőtt a könnyű és a nehéz bárány ára
Az Európai Bizottság adatai szerint az Európai Unió juh- és…
Tovább olvasom >KSH: májusban a bruttó átlagkereset 702 800 forint volt, 7,8 százalékkal meghaladta az egy évvel korábbit
Májusban a teljes munkaidőben alkalmazásban állók bruttó átlagkeresete 702 800…
Tovább olvasom >További cikkeink
A vásárók kedvenc FMCG-márkái – YouGov Brand Footprint 2025
Az elemzés alapja a CRP (Consumer Reach Points) mutató, amely…
Tovább olvasom >Drágul a csirke, drágul a tojás – ez vár most a magyar vásárlókra
Jelentős áremelkedés zajlott le a hazai baromfipiacon az elmúlt hónapokban…
Tovább olvasom >Szárnyalnak az árak a baromfipiacon: drágult a csirke, a pulyka és a tojás is
Az elmúlt hónapokban látványos áremelkedés zajlott le a hazai baromfi-…
Tovább olvasom >