Erős márkák, erős Magyarország: a Nemzetgazdasági Minisztérium aktívan támogatja a hazai vállalkozások márkaépítési törekvéseit
A hazai vállalkozások versenyképességet támogató adórendszer, a tisztességes kereskedelmi gyakorlatok, valamint a hatékony és családbarát fogyasztóvédelem megerősítése – többek között ezek a kérdések voltak napirenden a Nemzetgazdasági Minisztérium és a Magyar Márkaszövetség közötti szakmai egyeztetésen.
„Egy erős országot erős márkák tesznek teljessé. A kormányzat és a gazdasági szereplők közös célja, hogy tovább erősítsék a nemzetgazdaságot, támogatva az innovatív, megbízható és a fogyasztók számára valódi értéket teremtő márkák fejlődését, ezzel is növelve az ország versenyképességét”
– jelentette ki Gerlaki Bence, a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) adóügyekért, fogyasztóvédelemért és kereskedelemért felelős államtitkára, miután hivatalában fogadta Fábián Ágnest, a hazai FMCG-vállalkozásokat képviselő Magyar Márkaszövetség elnökét, a Henkel Magyarország vezetőjét. Gerlaki Bence biztosította a Márkaszövetséget, hogy a minisztérium továbbra is elkötelezett az érdekképviseleti szervekkel történő együttműködés mellett, hiszen ezek a partnerek meghatározó szerepet töltenek be a gazdasági teljesítmény fokozásában.
„Tagvállalataink napi szinten milliós nagyságrendben teremtenek kontaktust a hazai fogyasztókkal, akik a termékeinket nap mint nap a kosaraikba teszik. Ezért maximális felelősséggel igyekszünk eljárni, hogy megbízható, fenntartható és versenyképes árú márkákkal járuljunk hozzá a hazai ellátásbiztonsághoz, a magyar családok jólétéhez”
– jelentette ki Fábián Ágnes, aki hozzátette, az FMCG-ágazat szereplői üdvözlik az NGM gazdasági akciótervét, a piaci élénkítésre, a fogyasztásbővítésre, valamint a hazai fogyasztók vásárlóerejének növelésére irányuló határozott kormányzati intézkedéseket.
Az NGM folyamatos és konstruktív párbeszédre törekszik a hazai ágazatok reprezentatív szakmai érdekképviseleteivel, ennek egyik fontos állomása volt a mostani találkozó a 70 tagvállalatot, 800 FMCG-márkát, mintegy 2800 milliárd forintos éves forgalmat, és több mint 30 000 kkv-beszállítót képviselő Márkaszövetséggel. Emellett a megbeszélésen kiemelt hangsúlyt kapott többek között a folyamatosan élénkülő hazai fogyasztás, a tisztességes piaci versenyt akadályozó szereplők elleni közös fellépés, valamint a magyar családoknak hatékonyabb fogyasztóvédelmet és tisztességesebb kereskedelmi gyakorlatokat garantáló új kormányzati szerv, a 2025. január 1-től az NGM szakmai irányításával működő Nemzeti Kereskedelmi és Fogyasztóvédelmi Hatóság ügye is. A találkozó során a fogyasztóvédelmi kérdések mellett az adózást érintő tervek és lehetőségek is központi szerepet kaptak. Az NGM elkötelezett a vállalkozási ökoszisztéma javításában, melynek sarkpontjai az adminisztratív terhek csökkentése és az adóegyszerűsítést célzó intézkedések.
Kapcsolódó cikkeink
NGM-szóvivő: a GDP-adatok mellett az emberek életét befolyásoló mutatók is kedvezően alakultak
A bruttó hazai terméken (GDP) túl emberi életek vannak, az…
Tovább olvasom >NGM: 100 termékre bővülhet az online árfigyelőben megfigyelt termékek köre
Az élelmiszerárak alakulása kiemelten fontos a családok számára, ezért a…
Tovább olvasom >NGM: láthatóan kezd visszatérni a lakosság bizalma
A kormány azon dolgozik, hogy a gazdaság jobban teljesítsen, így…
Tovább olvasom >További cikkeink
GKI elemzés: A gazdasági kiszolgáltatottságról mi magunk is tehetünk
A kormány 2025-ös „repülőrajtjához” szükség lenne az export felfutására (a…
Tovább olvasom >Top 50 a turizmusban: ők voltak az ágazat fontos szereplői 2024-ben
Gyulay Zsolt, Gerendai Károly, Kreinbacher József, Orbán Ráhel, Scheer Sándor,…
Tovább olvasom >Emeli dolgozói bérét a Tesco
Minimum bruttó 30 ezer forinttal emeli a Tesco az áruházi…
Tovább olvasom >