Erős kihívója akadt a Vaterának

Szerző: trademagazin Dátum: 2010. 11. 12. 18:40

A 10. születésnapját ünneplő Vatera online kereskedelmi portál vezetői szerint remekül megy az üzlet, sikerült 40 százalék feletti forgalomnövekedést elérni. Eközben a közelmúltban magyar nyelvű változatban is elérhetővé tett nemzetközi óriás, az eBay is remekül sikerült piacra lépésről beszélt. Egyelőre korlátozott szolgáltatása miatt a tapasztalt licitálók több kritikát is megfogalmaztak az amerikai cég piacterével szemben, ám a több nagyságrendnyi különbség a felhasználótáborban hamarosan komoly nehézségek elé állíthatja a Vaterát.

A Vatera.hu átmenő forgalma 43 százalékkal, nettó árbevétele pedig 44 százalékkal nőtt az idei új üzleti évben, április és október között, az előző év hasonló időszakához viszonyítva; ezt a trendet szeretnék tartani a továbbiakban is – jelentette be Csupor Erik, a Vatera.hu ügyvezető igazgatója a novemberben tízéves születésnapját ünneplő Vatera sajtótájékoztatóján. A felhasználók száma ugyanezen periódusban 29 százalékkal, míg a termékszám 20 százalékkal gyarapodott. A portálon 2010-ben átlagosan havonta 850 ezer licit futott, amiből több mint 330 ezer sikeres eladás született. A Vatera legutolsó teljes pénzügyi évében több mint 17,5 milliárd forint átmenő forgalmat, 1 milliárd forint feletti nettó árbevételt és több mint 79 millió forint adózott eredményt realizált. A nyereség jelentős részét mindig visszaforgatják marketingtevékenységre, ismertette Csupor Erik, ami segít a magas növekedési ráta fenntartásában.

Gerő Viktor, az allegroup.hu ügyvezetője elmondta: az egykoron garázscégként indult Vatera.hu mára 1,348 millió felhasználóval és 1,537 millió termékkel a hazai e-kereskedelem meghatározó szereplőjévé vált; már minden 8. magyar regisztrált a Vaterán. A kilencedik leglátogatottabb magyar portál, ismertsége 81 százalékos a magyar internetezők körében.

A nagy konkurens, az eBay Magyarországot is érintő nemzetközi felmérése szerint a megkérdezett magyarok több mint háromnegyede a világ bármely pontjára képes lenne elutazni – természetesen csak virtuálisan – egy jó üzlet reményében. A biztonságos kereskedelem – melyben elévülhetetlen szerepe van a PayPal fizetési rendszernek – mellett a korlátlan vásárlási lehetőséget kínálja az eBay a csütörtökön kiadott közleményének állítása szerint. A magyar oldal elindulását követően – még a hivatalos bejelentést megelőzően – elképesztő érdeklődést tapasztaltunk, hiszen a felhasználók száma 97 százalékkal megnőtt, az oldal látogatóinak száma megötszöröződött, a magyar vásárlók által bonyolított vásárlások száma pedig 11 százalékkal lett magasabb az első héten a múlt év hasonló időszakához képest – közölte Alina Prawdzik, az eBay európai bővítési stratégiájáért felelős vezetője.

A legnagyobb magyar online piactér illetékesei ugyan nem deklarálták, ám nemzetközi versenytársuk ellenében a helyi beágyazottság jelenthet versenyelőnyt, melyet úgy tudnak kihasználni, hogy az aukciós portálon megjelentek a hagyományos bolti kereskedelem jelentős képviselői is az eladók sorában. Egyre több minőségi nagyeladó is vaterázik; mára az online értékesítés lehetőségét és előnyeit komoly nagy partnerek is kihasználják, így a vásárlók akár a Kika, a Praktiker vagy a Baumax választékából is válogathatnak – írja az mfor.hu.

Kapcsolódó cikkeink