Ernst & Young felmérés: a vállalkozói szférában nemzetközi szinten már az élénkülés jelei mutatkoznak
Az Ernst & Young öt kontinensre kiterjedő felmérése szerint a vállalkozói szférában nemzetközi szinten már az élénkülés jelei mutatkoznak, a válaszadók több mint fele bővítést tervez idén. A megkérdezett üzletemberek számára a legégetőbb problémát jelenleg a jól képzett szakemberek megtalálása jelenti – derül ki abból a felmérésből, amelyben az Ernst & Young Az év üzletembere díj díjazottjait szólaltatták meg a világ 21 országából.
A több mint 600 cégvezető megkérdezésén alapuló felmérés szerint a válaszadók 54 százaléka tervezi, hogy bővíti, 39 százalékuk pedig legalább szinten tartja az alkalmazottainak számát 2013-ban. A vállalkozók számára leginkább az iparági tudás a döntő az új munkavállalók felvételekor. A második helyen az értékesítési és marketing ismeretek, a harmadikon a vezetői képességek állnak. Ezzel szemben kisebb igény mutatkozik az olyan szűk funkcionális tudás iránt, mint a pénzügyi vagy humánerőforrás menedzsmenti ismeretek – mutat rá a felmérés.
„Az üzletemberektől érkező válaszokat olyan indikátoroknak tekintjük, amely előre jelzi a gazdaság élénkülését. Ez is megerősíti azt az álláspontunkat, hogy a vállalkozói réteg meghatározó szerepet játszhat a gazdaság növekedésében” – mondta Havas István, az Ernst & Young vezérigazgatója.
„Az európai prémium autógyárak beszállítójaként cégünk is pozitívan tekint az idei év elé. A válság ellenére ugyanis megrendelőink is bővítést terveznek, amely természetesen számunkra is növekedést jelent. A Fémalk Zrt. így ebben az évben az új beruházásokat és ezzel együtt a munkatársak számának növelését tervezi” – mondta Sándor József, a Fémalk Zrt. vezérigazgatója, az Ernst & Young Az év üzletembere díj 2012-es magyarországi nyertese.
Az innováció a legfontosabb üzleti tényező
A megkérdezett vállalkozók 74 százaléka az innovációt tekinti a legfontosabb munkahelyteremtő tényezőnek, 88 százalékuk pedig úgy véli, hogy ez a forrása versenyelőnyüknek is. A válaszadók szerint leginkább az innovatív termékekkel és szolgáltatásokkal tudnak versenyképesek maradni napjainkban.
A Ernst & Young Az év üzletembere díjat évente a világ mintegy ötven országában adják át, az öt kontinensre kiterjedő felmérésben 21 ország vett részt. A válaszadó hatszáz vállalkozó több mint 300 ezer embert foglalkoztat a világ 50 országában.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Sok sót tartalmaznak és drágák az új generációs növényi alapú húsok
Míg a növényi alapú húshelyettesítők nagy többsége a hússal szemben…
Tovább olvasom >A baby boomerek jelentik a növekedés kulcsát az öregedésgátló bőrápoló termékek piacán
A Baby Boomer generáció növekvő érdeklődése az egészséges öregedés iránt…
Tovább olvasom >A versenyfenyegetettséget elemzi a dunnhumby és a Placer.ai új AI-alapú eszköze
Új AI-eszközt alkotott a dunnhumby és a Placer.ai, amely képes a…
Tovább olvasom >