Érmes a magyar cég tejesdoboza
A filmiparban az Oscar, a zenei világban a Grammy, a csomagolás világában a Pentawards a legnagyobb elismerés – ez utóbbit egy magyar cég tejesdoboza kapta.
Közép Európából elsőként a magyar KSW Latte Kft. grafikailag formabontó tejesdoboz-csomagolása is díjat nyert a dizájnszakma csúcseseményének tekintett Pentawards gálán. Idén 46 országból 1200 pályamű érkezett, A legjobbak október negyedikén a párizsi Opera báltermében megrendezett eseményen vehették át az elismerést, köztük a magyar cég ügyvezetője, Suha Sándor is.
A KSW Latte Kft. a FOOD kategóriában nyerte el a bronz elismerést. A Pentawards versenyen eddig még egyszer sem díjaztak közép európai céget ebben a kategóriában, sőt a díjra még jelölt sem volt a régióból. A nyertesek között olyan dizájncsapatok nyertek eddig, mint a Coca Cola, a Pepsi, a Heineken, a San Pellegrino, a Nestlé stb., amelyek mindig a csomagolás csúcsát mutatták be pályaműveikkel.
Így a magyar tulajdonú KSW Latte díjazása kiemelkedő sikernek számít. Mint Suha Sándor ügyvezető kifejtette: a díj a magyar kreativitás elismerése is, mivel az egész világon elsőként saját erőből olyan grafikailag formabontó tejesdobozt terveztek, amely vélhetően a világ számos országában, a nagy tejes cégek csomagolását is forradalmasíthatja, teljesen eltér a megszokottól. A díjjal most ezt a teljesen új grafikai irányt ismerte el a dizájnszakma csúcsának számító Pentawards zsűrije.
A KSW Latte piacképességét tovább erősíti, hogy a termék töltésével a legnagyobb osztrák tejipari vállalatot, a Berglandmilchet bízta meg, és ezáltal a designcsomagolás és a minőségi beltartalom kitűnő kombináció lett. A társaság büszke arra is, hogy magyar cégként ilyen magas színvonalú terméket pozicionál az európai piacokra.
Suha Sándor elmondta: a díj hatására a KSW saját dizájncéget hoz létre, amellyel már nemcsak a saját márkáinak arculatával, grafikai megoldásaival fog foglalkozni, hanem minden olyan cégnek megoldást nyújt, akik magas szintű, a világon bárhol versenyképes csomagolást szeretnének termékeiknek.
Az eddigi tapasztalatok alapján a Pentawards versenyen elindult csomagolások hatással vannak a csomagolási tendenciákra az egész világon. Mint Gérard Caron, a www.admirabledesign.com szerkesztője és a zsűri elnöke kiemelte: „a Pentawards világméretű verseny, itt valóban a világ több mint ezer legjobb terméke közül választjuk ki az év legjobb csomagolásait. A díjazottakat egy-két év késéssel az egész piac követi, így válik a díj valóban nemzetközivé. Előbb vagy utóbb az egész piacra hatnak az adott év legjobb csomagolásai. Vannak humoros csomagolások, de sokan használják a minimál stílust. A lényeg az újító jelleg, illetve a fejlődés és véleményformálás.”
(Népszabadság Online)
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Csökkentette az élelmiszerárakat az árrésstop és az online Árfigyelő bővítése
2025 áprilisában csökkent az infláció és az élelmiszerárak növekedési üteme…
Tovább olvasom >ÖRT-NMHH Minikonferencia: Merre tovább influenszer reklámozás?
Milyen szabályok vonatkoznak ma az influenszerekre? Hol húzódnak az etikai…
Tovább olvasom >Bővül az ALDI app: ezentúl kuponok is elérhetők
Újabb mérföldkőhöz érkezett az ALDI applikáció. A vásárlók mostantól bármely…
Tovább olvasom >