Érmes a magyar cég tejesdoboza
A filmiparban az Oscar, a zenei világban a Grammy, a csomagolás világában a Pentawards a legnagyobb elismerés – ez utóbbit egy magyar cég tejesdoboza kapta.
Közép Európából elsőként a magyar KSW Latte Kft. grafikailag formabontó tejesdoboz-csomagolása is díjat nyert a dizájnszakma csúcseseményének tekintett Pentawards gálán. Idén 46 országból 1200 pályamű érkezett, A legjobbak október negyedikén a párizsi Opera báltermében megrendezett eseményen vehették át az elismerést, köztük a magyar cég ügyvezetője, Suha Sándor is.
A KSW Latte Kft. a FOOD kategóriában nyerte el a bronz elismerést. A Pentawards versenyen eddig még egyszer sem díjaztak közép európai céget ebben a kategóriában, sőt a díjra még jelölt sem volt a régióból. A nyertesek között olyan dizájncsapatok nyertek eddig, mint a Coca Cola, a Pepsi, a Heineken, a San Pellegrino, a Nestlé stb., amelyek mindig a csomagolás csúcsát mutatták be pályaműveikkel.
Így a magyar tulajdonú KSW Latte díjazása kiemelkedő sikernek számít. Mint Suha Sándor ügyvezető kifejtette: a díj a magyar kreativitás elismerése is, mivel az egész világon elsőként saját erőből olyan grafikailag formabontó tejesdobozt terveztek, amely vélhetően a világ számos országában, a nagy tejes cégek csomagolását is forradalmasíthatja, teljesen eltér a megszokottól. A díjjal most ezt a teljesen új grafikai irányt ismerte el a dizájnszakma csúcsának számító Pentawards zsűrije.
A KSW Latte piacképességét tovább erősíti, hogy a termék töltésével a legnagyobb osztrák tejipari vállalatot, a Berglandmilchet bízta meg, és ezáltal a designcsomagolás és a minőségi beltartalom kitűnő kombináció lett. A társaság büszke arra is, hogy magyar cégként ilyen magas színvonalú terméket pozicionál az európai piacokra.
Suha Sándor elmondta: a díj hatására a KSW saját dizájncéget hoz létre, amellyel már nemcsak a saját márkáinak arculatával, grafikai megoldásaival fog foglalkozni, hanem minden olyan cégnek megoldást nyújt, akik magas szintű, a világon bárhol versenyképes csomagolást szeretnének termékeiknek.
Az eddigi tapasztalatok alapján a Pentawards versenyen elindult csomagolások hatással vannak a csomagolási tendenciákra az egész világon. Mint Gérard Caron, a www.admirabledesign.com szerkesztője és a zsűri elnöke kiemelte: „a Pentawards világméretű verseny, itt valóban a világ több mint ezer legjobb terméke közül választjuk ki az év legjobb csomagolásait. A díjazottakat egy-két év késéssel az egész piac követi, így válik a díj valóban nemzetközivé. Előbb vagy utóbb az egész piacra hatnak az adott év legjobb csomagolásai. Vannak humoros csomagolások, de sokan használják a minimál stílust. A lényeg az újító jelleg, illetve a fejlődés és véleményformálás.”
(Népszabadság Online)
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
A Lidl bemutatta tizedik, jubileumi szakácskönyvét
A Lidl bemutatta 10. szakácskönyvét, amely közel 4 millió megjelent…
Tovább olvasom >Magyar női vízilabda támogatója lett a Helia-D
Együttműködési megállapodást jelentett be a Helia-D és az UVSE Vízilabda…
Tovább olvasom >Kacsából és a libából nagyjából ilyenkor esszük meg az éves mennyiséget
Hazánkban a kacsa- és a libahús fogyasztása döntően az ünnepi…
Tovább olvasom >