Érezhető visszalépés a kiskereskedelmi forgalomban
A kiskereskedelmi forgalom volumene – a naptárhatástól megtisztított adatok alapján – 2008 decemberében 3,9 százalékkal, 2008 egészében 2,1 százalékkal csökkent az előző év azonos időszakához képest. A szezonális és naptárhatástól megtisztított adatok szerint a kiskereskedelmi eladások volumene 0,8 százalékkal maradt el az előző havitól.A KSH-nak az elmúlt éveket összefoglaló jelentése szerint az országos kiskereskedelmi üzlethálózatban, valamint a csomagküldő kiskereskedelemben 2008-ban 6350 milliárd forint értékű árut forgalmaztak, ebből 2008 decemberében az éves forgalom 11 százaléka, 692 milliárd forint értékű forgalom realizálódott. 2008-ban a kiskereskedelmi eladások 52 százaléka az élelmiszer és élelmiszer jellegű vegyes-, 19 százaléka a bútor-, a háztartásicikk- és az építőanyag-, 11 százaléka pedig a könyv-, újság- és egyéb iparcikk-kiskereskedelmi üzletekben bonyolódott.
Az élelmiszer és élelmiszer jellegű vegyes kiskereskedelmi üzletek 2008 egészében 1,2 százalékkal, decemberben 1,5 százalékkal kisebb volumenű forgalmat értek el, mint az előző év azonos időszakában. 2008 decemberében az eladások jelentős részét (92 százalékát) lebonyolító vegyes termékkörű üzletek (hiper- és szupermarketek, vegyesboltok) forgalma 1,8 százalékkal csökkent; míg az élelmiszer-, ital- és dohányáru-szaküzletek eladásai 2,3 százalékkal növekedtek. A szezonális és naptárhatástól megtisztított adatok szerint az élelmiszer és élelmiszer jellegű vegyes kiskereskedelem decemberi forgalmának volumene 0,2 százalékkal mérséklődött a novemberihez képest.
A nem élelmiszer-kiskereskedelem változatlan áron számított forgalma 2008 egészében 2,8 százalékkal, decemberben 5,6 százalékkal csökkent az előző év azonos időszakához mérten. 2008 decemberében csak az összes forgalomból csekély súlyt képviselő használatcikk-üzletek és a csomagküldő hálózat eladásai növekedtek, a többi tevékenységcsoportban visszaesett az értékesítés volumene.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Éles árverseny és kihívások a magyar élelmiszeriparban
A magyar élelmiszerpiacon komoly árverseny alakult ki, mivel a forgalom…
Tovább olvasom >A magyar vásárlók stresszmentes karácsonyt szeretnének: online előre vásárolnak és 100 000 forint felett költenek ajándékokra
A magyarok idén több mint 100 000 forintot terveznek karácsonyi…
Tovább olvasom >Visszaesett az élelmiszerár-emelkedés, nem várható jelentős drágulás év végéig
Az elmúlt két évben meredek élelmiszerár-emelkedést tapasztaltak a fogyasztók Magyarországon,…
Tovább olvasom >