Eredményesen működik a Dél-dunántúli Borturisztikai Klaszter
Összességében eredményesnek értékelte a Pannon Borrégió borainak piacra jutását segítő Dél-dunántúli Borturisztikai Klaszter másfél éves működését a szervezet elnöke pénteken Pécsen sajtótájékoztatón.
Schmidt Győző ezt azzal indokolta, hogy a 2010 szeptemberétől működő, borturisztikai szolgáltatókat, szakmai szervezeteket vendéglátóipari vállalkozásokat tömörítő klaszternek több mint száz borászattal sikerült együttműködnie a borturisztikai kapacitás növelése, a fejlesztések összehangolása, és egyebek mellett a támogatások felkutatása területén.
Győrffy Zoltán klasztermenedzser utalt rá, a klaszter és a pécsi Vince Utcai Kreatív Inkubátorházban működő borturisztikai centrum működésének finanszírozása április végéig 40 millió forintba kerül, a pénzből 32 milliót a Pécs-mecseki Borút Közhasznú Egyesület nyert el a Dél-dunántúli Operatív Program pályázatán.
Hozzátette: a támogatásnak is köszönhetően a klaszter 40 „projektelemet” valósított meg. Borkóstolókat tartott, borászati konferenciákat szervezett, kiadványokat szerkesztett és állított össze, és számos borfesztiválon, borbemutatón népszerűsítette a régió borait. A velük kapcsolatba kerülő borászok kétharmada pozitív véleményt fogalmazott meg a munkájukkal kapcsolatban.
Győrffy Zoltán reményét fejezte ki, hogy a szervezet a jövőben önfenntartóvá válik, tagjainak, támogatóinak és pályázati további forrásoknak köszönhetően fenn tud maradni.
Schmidt Győző hangsúlyozta, hogy a nagyobb siker érdekében a szélesebb körű összefogásra, gazdagabb turisztikai programkínálatra lenne szükség. Ez nélkülözhetetlen ahhoz, hogy a kis és közepes borászatok ismertebbé váljanak, növekedjen a forgalmuk.
A klaszter elnöke megjegyezte, hogy mivel kis területeken gazdálkodó vállalkozókról van szó, termékeik értékesítését nem a nagyáruházakkal való kapcsolatfelvételtől és megrendeléstől, hanem sokkal inkább a helyi értékesítéstől remélhetik.
A pécsi, szekszárdi, villányi és tolnai borvidékből álló Pannon Borvidéki Régiót 2008. novemberében hozta létre a földművelésügyi és vidékfejlesztési miniszter, feladatául pedig a marketing egységesítését, a fajták összehangolását és a borrégió országos képviseletét jelölte meg. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Pénteken indul a Magyar Élelmiszerbank Egyesület karácsonyi akciója
Péntektől vasárnapig az Élelmiszerbank hagyományos karácsonyi kampányának keretében minden korábbinál…
Tovább olvasom >A karrierváltás kihívásai – számos pozícióra munkára kész jelöltet keresnek
Karrierváltás történhet kényszerből a megváltozott piaci vagy személyes körülmények miatt,…
Tovább olvasom >Egy, két, hárs – hársmézet népszerűsítő kampány indult
A téli időszak kedvelt immunerősítője, a hársméz áll az idei…
Tovább olvasom >