Eredményes volt az éjszakai műszak
A Kihelyezések Éjszakájáról 2008. júliusi számunkban számoltunk be, amikor a POPAI hazai tagozata a vásárláshelyi eladási eszközök „harcművészeinek” képzése jegyében a havonta szervezett mesterkurzus keretében három rendhagyó kihelyezést épített meg az Eurocenterben található Interspar hipermarketben egy éjjel. Az eredmények minden várakozást felülmúltak.A cél az volt, hogy kreatív ötletek alapján masszív, vásárlásra ösztönző, élményt és vásárlási ötletet adó, étvágygerjesztő árukapcsolások és megjelenítések valósuljanak meg. Mindhárom kihelyezés rendkívül figyelemfelkeltő és hangulatos lett, ezt a vásárlók pozitív visszajelzései kezdettől bizonyították. De mit mondanak az objektív mérések, az eladási statisztikák? Erre a kérdésre Barathy Tamás, a Spar Magyarország Kereskedelmi Kft. akciószervezési vezetője adta meg a választ, a Busi-ness Days 2008 konferencián megrendezésre került Trade Marketing Klub kihelyezett ülésén.
Átlépni a dogmákon
Az előadás bevezetőjében széles körű szakmai és nemzetközi kitekintést láthattak a résztvevők a modern merchandising kulisszatitkairól, amerikai, angol, kínai, osztrák vagy éppen magyar megvalósításáról. Jól illeszkedett ez az előadás a konferencia szellemiségéhez, amit a paradigmaváltás szükségessége itatott át. Barathy Tamás is azt hangsúlyozta, hogy a kereskedelem dogmái, berögzült gyakorlata már nem elegendő a sikeres kereskedéshez. A vevők kimondva vagy kimondatlanul, valami újat, bevásárlói döntéseiket segítő, gyorsító, az egész vásárlási folyamatot megkönnyítő és hatékonnyá tevő vásárlási élményt keresnek. Ezen vevői igények kielégítéseként született meg a modern merchandising és az árukapcsolások újkori tudománya, a crossmerchandising, aminek jegyében a három kihelyezés megvalósult.
Halak a nyáresti borozgatáshoz
A halas hűtőfal a grillezés és a lágy nyáresti borozgatások hangulatát idézte fel a fahordóra állított minőségi borokkal, kerti fáklyákkal, grillkellékekkel. Az ízlésesen csomagolt halszeletek mellé citrom is, friss fűszernövények is kerültek a hűtőpultba. Így nem kellett a vásárlóknak a bejáratig visszamenni, ha a látvány hatására a halvacsora elkészítése mellett döntöttek. Az előételhez vörös és fekete kaviárt, a borozgatáshoz olívabogyót is találhatott itt a vásárló. S hogy ezek a finomságok a kosarakba kerültek, azt bizonyítja a kihelyezés eredményessége: 129 százalékos eladást produkált a fenti kihelyezés a vizsgált időszakban.
Gyümölcsöző gyümölcskosarak
A nyári gyümölcsök kihelyezése, megszokott árubőséget tükröző elrendezése a koktélozás, bólé és gyümölcssaláta készítése jegyében került átalakításra. Valódi gyümölcssziget született, szemet gyönyörködtető, rusztikus kosarakba rendezve kínálták magukat a színpompás egzotikus és hazai gyümölcsök és az izgalmas kellékek: például koktélkönyv, különböző alkoholos italok, koktélalapanyagok, shaker, szívószál, tejszín. Mindent összevetve, átlagosan 123 százalékos növekedést regisztráltak ehhez a kihelyezéshez kötődően az áruházban – mindez csak a kihelyezés minőségének és a merchandisingnak volt köszönhető.
Viva Italia!
Legsikeresebbnek a közvetlenül a bejáratnál, a fősor legelején kialakított olasz sziget bizonyult, amelynek középpontjába Bertolli Fiat autó került. A reklámokból jól ismert kisautó köré Itália hangulatát idéző tészták, szószok, olívaolajok, illatozó fűszernövények, friss paradicsom, padlizsán, cukkini, fokhagyma, spárga, chianti és más kapcsolódó termékek lettek elhelyezve, kihasználva a színek váltakoztatásának szegmentáló és szemet vonzó hatását. Egy gyorsan elkészíthető, igazi olaszos vacsora minden hozzávalója pillanatok alatt beszerezhetővé vált, nem kellett félni, hogy bármely fontos hozzávaló kimarad. Összességében 130 százalékos növekedéssel bizonyította az olasz sziget is, hogy a crossmerchandising elvei alapján megálmodott áruelrendezésre vevők a magyar vásárlók.
A szép eredmények legfőbb feltétele a gondos előkészítés mellett az Interspar dolgozóinak elkötelezett támogatása, folyamatos és professzionális árufeltöltése, valamint a központ kiemelt támogatása volt.
Kátai I.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
GKI: Romló bizalmi indexek és gazdasági kilátások Magyarországon
Novemberben mind az üzleti szféra, mind a fogyasztók pesszimistábbá váltak…
Tovább olvasom >Negyvenhét éves csúcsot döntött az arabica kávé ára
Az arabica kávé határidős jegyzése 47 éve nem látott szintre,…
Tovább olvasom >Százharminc új járművel készül a megnövekedett ünnepi forgalomra a Magyar Posta
A Magyar Posta több mint 7 millió csomag kézbesítésére számít…
Tovább olvasom >