Érdektelenség a Koronás Tojás Védjeggyel szemben
Érdektelenség jellemezte a Magyar Tojóhibrid-tenyésztők és Tojástermelők Szövetsége által 2013. szeptember 24-re összehívott rendkívüli közgyűlést, melynek helyszíne a Vidékfejlesztési Minisztérium Darányi Ignác terme volt. Szokatlan választás volt ez a helyszín, amely valószínűleg a témát preferálók demonstratív jelzése lehetett a termelők irányába. A téma ugyanis elsősorban a Koronás Tojás Védjegy volt – mondja Élő Zsolt a Biolla Kft. ügyvezetője.
A 200 fő befogadására alkalmas Darányi Ignác terem kongott az ürességtől, ugyanis a közel 400 hazai tojástermelőből -melyből nagyságrendileg 120 termelő tagja a Tojásszövetségnek- csupán 39 fő jelent meg.
A termelők érdektelensége összefügghet a témával, ugyanis korábbi média megjelenésekből már tudható volt, hogy nincs konszenzus a termelők között a védjeggyel kapcsolatosan, sőt éles vita bontakozott ki a védjegy szükségességéről. A legfajsúlyosabb tojáspiaci szereplők ellenzik a védjegyet, a termelők zöme pedig érdektelen a kérdésben. Egyértelműen látszik, hogy nincs egységes igény a védjegy iránt.
Az elhangzottak alapján elsősorban a fogyasztók érdekeit kell nézni, és a jogszabályok betartásával jó minőségű élelmiszerrel kell ellátni a vásárlókat. Természetesen fontos a széles választék, a megfizethető ár, melyben nagy segítség lenne a tojás áfájának csökkentése. Nem véletlen azonban, hogy a nagyobb forgalmazók távol maradnak a védjegytől, ugyanis annak tervezett szabályzata mind kereskedelmi, mind versenyjogi szempontból erősen kifogásolható.
A védjegy jogilag a Baromfi Terméktanács tulajdona, tehát az a több száz termelő, aki nem tagja a BTT-nek eleve nem is használhatná. A védjegy működési feltételeire pedig nincs semmiféle garancia, ugyanis a Baromfi Terméktanács azt bármikor megváltoztathatja. Így tehát a belépő termelők kelepcébe kerülnek, ahonnan nincs kiút amennyiben elterjedne a védjegy. Ez azonban szinte esélytelen, amit az érdektelenség is jól jelez.
(X)
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Sok sót tartalmaznak és drágák az új generációs növényi alapú húsok
Míg a növényi alapú húshelyettesítők nagy többsége a hússal szemben…
Tovább olvasom >A baby boomerek jelentik a növekedés kulcsát az öregedésgátló bőrápoló termékek piacán
A Baby Boomer generáció növekvő érdeklődése az egészséges öregedés iránt…
Tovább olvasom >A versenyfenyegetettséget elemzi a dunnhumby és a Placer.ai új AI-alapú eszköze
Új AI-eszközt alkotott a dunnhumby és a Placer.ai, amely képes a…
Tovább olvasom >