Érdekes módon kezeli az inflációt egy szupermarket
Az infláció és annak vásárlóerőre gyakorolt hatása az egyik legnagyobb aggodalom forrása a franciák körében. Ez a probléma évek óta meghatározó témája a választásoknak is – írta a Telex. Az elmúlt időszak gazdasági nehézségei sok francia számára egyre nehezebbé tették a megfelelő étkezést, mivel pénzük egyre kevesebbet ér.
A La Louve párizsi szövetkezeti szupermarket egyedülálló megoldással állt elő az infláció kezelésére. Az Egyesült Államokban már kipróbált koncepciót alkalmazva minőségi termékeket kínálnak alacsony áron. A La Louve-ban a tagok egyszerre bolt társtulajdonosai és vásárlók: havi három órát kell dolgozniuk a szupermarketben, hogy kedvezményesen vásárolhassanak.
Minden munkakezdés előtt a tagok elosztják egymás között a feladatokat, így biztosítva a zökkenőmentes működést. A La Louve-ban mindössze tizenkét fizetett alkalmazott dolgozik, míg közel négyezer önkéntes segíti a működést. Ez jelentős megtakarítást eredményez a munkaerőköltségek terén, ami lehetővé teszi, hogy az árak átlagosan 20-40 százalékkal alacsonyabbak legyenek, mint egy hagyományos áruházláncban.
A felmérések szerint négyből három ember úgy érzi, hogy Franciaország gazdasági helyzete romlott az elmúlt időszakban. A La Louve szövetkezeti modellje nemcsak a gazdasági terheket enyhíti, hanem a közösségi összetartást is erősíti. Az önkéntes munka és a közös felelősségvállalás révén a tagok mélyebb kapcsolatot alakítanak ki egymással és a helyi közösséggel.
Az inflációval és a vásárlóerő csökkenésével küzdő franciák számára a La Louve szövetkezeti szupermarket egy reménykeltő megoldást kínál. Az ilyen innovatív modellek nemcsak Franciaországban, hanem világszerte példaként szolgálhatnak arra, hogyan lehet a gazdasági nehézségeket közösségi összefogással és kreatív megközelítéssel kezelni.
A La Louve sikere azt mutatja, hogy a közösségi alapú kezdeményezések jelentős hatással lehetnek a helyi gazdaságra és a társadalom jólétére. Ahogy egyre több ember ismeri fel ennek a modellnek az előnyeit, valószínűleg további hasonló szövetkezeti szupermarketek fognak megjelenni Franciaországban és más országokban is.
Kapcsolódó cikkeink
Fogyasztás húz, ipar fékez: lesz-e sima leszállás 2026-ban?
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >Coface: Ezek a régió legnagyobb vállalatai – A Mol eggyel hátrébb csúszott, nagyot mentek a Lidl-leányok
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >Enyhült októberben a németországi infláció
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >További cikkeink
Kereskedelem turbulenciában
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >A Hungaropack Magyar Csomagolási Verseny 2025. évi díjazottjai
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >Kavarodás a tégelyekben
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >

