Érdekes módon kezeli az inflációt egy szupermarket
Az infláció és annak vásárlóerőre gyakorolt hatása az egyik legnagyobb aggodalom forrása a franciák körében. Ez a probléma évek óta meghatározó témája a választásoknak is – írta a Telex. Az elmúlt időszak gazdasági nehézségei sok francia számára egyre nehezebbé tették a megfelelő étkezést, mivel pénzük egyre kevesebbet ér.
A La Louve párizsi szövetkezeti szupermarket egyedülálló megoldással állt elő az infláció kezelésére. Az Egyesült Államokban már kipróbált koncepciót alkalmazva minőségi termékeket kínálnak alacsony áron. A La Louve-ban a tagok egyszerre bolt társtulajdonosai és vásárlók: havi három órát kell dolgozniuk a szupermarketben, hogy kedvezményesen vásárolhassanak.
Minden munkakezdés előtt a tagok elosztják egymás között a feladatokat, így biztosítva a zökkenőmentes működést. A La Louve-ban mindössze tizenkét fizetett alkalmazott dolgozik, míg közel négyezer önkéntes segíti a működést. Ez jelentős megtakarítást eredményez a munkaerőköltségek terén, ami lehetővé teszi, hogy az árak átlagosan 20-40 százalékkal alacsonyabbak legyenek, mint egy hagyományos áruházláncban.
A felmérések szerint négyből három ember úgy érzi, hogy Franciaország gazdasági helyzete romlott az elmúlt időszakban. A La Louve szövetkezeti modellje nemcsak a gazdasági terheket enyhíti, hanem a közösségi összetartást is erősíti. Az önkéntes munka és a közös felelősségvállalás révén a tagok mélyebb kapcsolatot alakítanak ki egymással és a helyi közösséggel.
Az inflációval és a vásárlóerő csökkenésével küzdő franciák számára a La Louve szövetkezeti szupermarket egy reménykeltő megoldást kínál. Az ilyen innovatív modellek nemcsak Franciaországban, hanem világszerte példaként szolgálhatnak arra, hogyan lehet a gazdasági nehézségeket közösségi összefogással és kreatív megközelítéssel kezelni.
A La Louve sikere azt mutatja, hogy a közösségi alapú kezdeményezések jelentős hatással lehetnek a helyi gazdaságra és a társadalom jólétére. Ahogy egyre több ember ismeri fel ennek a modellnek az előnyeit, valószínűleg további hasonló szövetkezeti szupermarketek fognak megjelenni Franciaországban és más országokban is.
Kapcsolódó cikkeink
Csökkentette az élelmiszerárakat az árrésstop és az online Árfigyelő bővítése
2025 áprilisában csökkent az infláció és az élelmiszerárak növekedési üteme…
Tovább olvasom >A vártnál magasabb lett az április infláció
Áprilisban 4,2 százalékos volt az éves infláció, havi szinten pedig…
Tovább olvasom >Komáromon túl olcsóbb az élet? – A magyar vásárlók tömegesen járnak Szlovákiába spórolni
Az Mfor.hu tesztje szerint a szlovákiai Komárom diszkontáruházaiban jelentős árkülönbségek…
Tovább olvasom >További cikkeink
GKI Elemzés: EU-s források nélkül csak döcögne a hazai gazdaság
Idén május 1-én ünnepeljük uniós csatlakozásunk 21. évfordulóját. EU-s tagságunknak…
Tovább olvasom >Csökkentette az élelmiszerárakat az árrésstop és az online Árfigyelő bővítése
2025 áprilisában csökkent az infláció és az élelmiszerárak növekedési üteme…
Tovább olvasom >NGM: mindig fellépünk az indokolatlan áremelés ellen, a következő hónapokban tovább csökkenhet az infláció
Áprilisban az infláció mértéke 4,2 százalékra, míg az élelmiszerinflációé 5,4…
Tovább olvasom >