Érdekes módon kezeli az inflációt egy szupermarket
Az infláció és annak vásárlóerőre gyakorolt hatása az egyik legnagyobb aggodalom forrása a franciák körében. Ez a probléma évek óta meghatározó témája a választásoknak is – írta a Telex. Az elmúlt időszak gazdasági nehézségei sok francia számára egyre nehezebbé tették a megfelelő étkezést, mivel pénzük egyre kevesebbet ér.
A La Louve párizsi szövetkezeti szupermarket egyedülálló megoldással állt elő az infláció kezelésére. Az Egyesült Államokban már kipróbált koncepciót alkalmazva minőségi termékeket kínálnak alacsony áron. A La Louve-ban a tagok egyszerre bolt társtulajdonosai és vásárlók: havi három órát kell dolgozniuk a szupermarketben, hogy kedvezményesen vásárolhassanak.
Minden munkakezdés előtt a tagok elosztják egymás között a feladatokat, így biztosítva a zökkenőmentes működést. A La Louve-ban mindössze tizenkét fizetett alkalmazott dolgozik, míg közel négyezer önkéntes segíti a működést. Ez jelentős megtakarítást eredményez a munkaerőköltségek terén, ami lehetővé teszi, hogy az árak átlagosan 20-40 százalékkal alacsonyabbak legyenek, mint egy hagyományos áruházláncban.
A felmérések szerint négyből három ember úgy érzi, hogy Franciaország gazdasági helyzete romlott az elmúlt időszakban. A La Louve szövetkezeti modellje nemcsak a gazdasági terheket enyhíti, hanem a közösségi összetartást is erősíti. Az önkéntes munka és a közös felelősségvállalás révén a tagok mélyebb kapcsolatot alakítanak ki egymással és a helyi közösséggel.
Az inflációval és a vásárlóerő csökkenésével küzdő franciák számára a La Louve szövetkezeti szupermarket egy reménykeltő megoldást kínál. Az ilyen innovatív modellek nemcsak Franciaországban, hanem világszerte példaként szolgálhatnak arra, hogyan lehet a gazdasági nehézségeket közösségi összefogással és kreatív megközelítéssel kezelni.
A La Louve sikere azt mutatja, hogy a közösségi alapú kezdeményezések jelentős hatással lehetnek a helyi gazdaságra és a társadalom jólétére. Ahogy egyre több ember ismeri fel ennek a modellnek az előnyeit, valószínűleg további hasonló szövetkezeti szupermarketek fognak megjelenni Franciaországban és más országokban is.
Kapcsolódó cikkeink
Drágul a csirke, drágul a tojás – ez vár most a magyar vásárlókra
Jelentős áremelkedés zajlott le a hazai baromfipiacon az elmúlt hónapokban…
Tovább olvasom >Szárnyalnak az árak a baromfipiacon: drágult a csirke, a pulyka és a tojás is
Az elmúlt hónapokban látványos áremelkedés zajlott le a hazai baromfi-…
Tovább olvasom >Lassulás és áremelkedés egyszerre – így alakul a tejpiac nyáron
A tejágazatban egyszerre van jelen a nemzetközi árnövekedés és a…
Tovább olvasom >További cikkeink
OKSZ: A kiskereskedelem nem felelős az emelkedő árakért
A kiskereskedelmi forgalom júniusi 3 százalékos – éves emelkedése az…
Tovább olvasom >A legnagyobb hazai webshopok oldalainak a karbonlábnyomát mérte meg a magyar startup
Tizenhat hazai webshop oldalának karbonlábnyomát mérte meg a Carbon.Crane, az…
Tovább olvasom >Tovább erősödött a magyar termék védjegyek szerepe
Az élelmiszerek esetében a vásárlók 86,6 százaléka előnyben részesíti a…
Tovább olvasom >