Érdekes módon kezeli az inflációt egy szupermarket
Az infláció és annak vásárlóerőre gyakorolt hatása az egyik legnagyobb aggodalom forrása a franciák körében. Ez a probléma évek óta meghatározó témája a választásoknak is – írta a Telex. Az elmúlt időszak gazdasági nehézségei sok francia számára egyre nehezebbé tették a megfelelő étkezést, mivel pénzük egyre kevesebbet ér.
A La Louve párizsi szövetkezeti szupermarket egyedülálló megoldással állt elő az infláció kezelésére. Az Egyesült Államokban már kipróbált koncepciót alkalmazva minőségi termékeket kínálnak alacsony áron. A La Louve-ban a tagok egyszerre bolt társtulajdonosai és vásárlók: havi három órát kell dolgozniuk a szupermarketben, hogy kedvezményesen vásárolhassanak.
Minden munkakezdés előtt a tagok elosztják egymás között a feladatokat, így biztosítva a zökkenőmentes működést. A La Louve-ban mindössze tizenkét fizetett alkalmazott dolgozik, míg közel négyezer önkéntes segíti a működést. Ez jelentős megtakarítást eredményez a munkaerőköltségek terén, ami lehetővé teszi, hogy az árak átlagosan 20-40 százalékkal alacsonyabbak legyenek, mint egy hagyományos áruházláncban.
A felmérések szerint négyből három ember úgy érzi, hogy Franciaország gazdasági helyzete romlott az elmúlt időszakban. A La Louve szövetkezeti modellje nemcsak a gazdasági terheket enyhíti, hanem a közösségi összetartást is erősíti. Az önkéntes munka és a közös felelősségvállalás révén a tagok mélyebb kapcsolatot alakítanak ki egymással és a helyi közösséggel.
Az inflációval és a vásárlóerő csökkenésével küzdő franciák számára a La Louve szövetkezeti szupermarket egy reménykeltő megoldást kínál. Az ilyen innovatív modellek nemcsak Franciaországban, hanem világszerte példaként szolgálhatnak arra, hogyan lehet a gazdasági nehézségeket közösségi összefogással és kreatív megközelítéssel kezelni.
A La Louve sikere azt mutatja, hogy a közösségi alapú kezdeményezések jelentős hatással lehetnek a helyi gazdaságra és a társadalom jólétére. Ahogy egyre több ember ismeri fel ennek a modellnek az előnyeit, valószínűleg további hasonló szövetkezeti szupermarketek fognak megjelenni Franciaországban és más országokban is.
Kapcsolódó cikkeink
Rekordmagas élelmiszerárak Magyarországon: a diszkontláncok a helyzet nyertesei
Az elmúlt hónapokban folyamatosan emelkedett az élelmiszerek ára Magyarországon, amely…
Tovább olvasom >Folytatódhat jövőre a hitelezés fellendülése?
Akár még a 2021-es rekordévet is túlszárnyalhatja idén a lakossági…
Tovább olvasom >3,7%-kal emelkedtek az árak novemberben
Az októberi 3,2%-os év/év alapú áremelkedést követően novemberben 3,7%-kal nőttek átlagosan…
Tovább olvasom >További cikkeink
Master Good, Nestlé Hungária, Tesco Magyarország az idei győztes sorrend
A Trade magazin idén másodszor hirdette meg a Karácsonyi tv-reklámok…
Tovább olvasom >Átadásra kerültek a CO-OP Star idei Ezüstfenyő és Ezüstcsillag díjai
Ahogy minden évben karácsony előtt, úgy idén is, december közepén…
Tovább olvasom >Fogyó cégszámok, tartós félmilliós határ
2024-ben a társas vállalkozások száma várhatóan 12 ezerrel csökken, miközben…
Tovább olvasom >