EPR rendszer: nehézségek és kihívások a vállalatok számára
Egy évvel ezelőtt a vállalatok még csak ismerkedtek az EPR (kiterjesztett gyártói felelősség) rendszerével, de mára kiderült, hogy a legtöbb cég számára komoly kihívást jelent az új szabályok teljesítése. Az EPR bevezetésével párhuzamosan továbbra is érvényben maradt a termékdíj-kötelezettség (KVTD), ami jelentős adminisztrációs terhet ró a vállalkozásokra. A rendszer bonyolultabbnak bizonyult, mint a termékdíj, és sok cégnek nehézséget okozott az új követelmények teljesítése.
Az első EPR bevallások tavaly októberben történtek meg, de a tapasztalatok szerint sok vállalat csak késve vagy egyáltalán nem tudott eleget tenni a regisztrációs és adatszolgáltatási kötelezettségeknek. Az adatszolgáltatások során számos kérdés merült fel, amelyekre nem mindig érkezett egyértelmű válasz, és a jogszabályok folyamatos változása tovább nehezítette az alkalmazkodást – mutat rá a Portfolio.
Az EPR rendszer folyamatos fejlődésen ment keresztül, ám még mindig sok ellentmondás és tisztázatlan kérdés maradt. Különösen az EPR és a termékdíj párhuzamos alkalmazása okoz fejtörést, hiszen a két rendszer hasonló adatokat követel meg. Bár a két bevallás során a díjfizetési kötelezettség csak egyszer merül fel, a vállalatok számára komoly kihívás a megfelelés biztosítása.
Az EPR rendszer jövője szempontjából kulcsfontosságú lesz a hatósági ellenőrzések szigorítása és a megfelelő szankciók alkalmazása a kötelezettségek betartására.
Kapcsolódó cikkeink
MOHU: július 20-ig kell adatot szolgáltatniuk az EPR alá tartozó gyártóknak
Közeledik az adatszolgáltatási határidő a kiterjesztett gyártói felelősségi rendszer (EPR)…
Tovább olvasom >Árnyékban nehéz növekedni
Tavaly is folytatódott a polikrízisek kora, „a nemzetközi helyzet fokozódott”,…
Tovább olvasom >Éder Tamás: „A cél a hatékonyság fokozása, a robotizált és automatizált technológiák elterjesztése”
A hazai élelmiszeripar 2025-ben is a korábbi évek kihívásait görgeti…
Tovább olvasom >További cikkeink
A GVH vizsgálatai szerint nem a kiskereskedelem a ludas az áremelkedésekben
Nem a kiskereskedelem a felelős a tej, a tejtermékek és…
Tovább olvasom >A Nestlé továbbra is a világ legértékesebb élelmiszer márkája a Brand Finance szerint
A Nestlé immár tizedik éve vezeti az élelmiszermárkák globális rangsorát,…
Tovább olvasom >Iskolakezdés: átlagosan 50-75 ezer forinttal terveznek a családok
A REGIO JÁTÉK friss felmérése szerint a 2025-ös iskolakezdés átlagosan…
Tovább olvasom >