EP: nagyobb fogyasztói és munkavállalói védelemre van szükség
A Thomas Cook brit utazásszervező csoport csődje rámutatott, hogy nagyobb fogyasztói és munkavállalói védelemre, valamint a légitársaságok és utazási irodák pénzügyi helyzetének szigorúbb nyomon követésére van szükség annak érdekében, hogy az európai utasok ne váljanak hasonló csődök áldozataivá – szögezték le az Európai Parlament képviselői csütörtökön.
A strasbourgi plenáris ülésen elfogadott állásfoglalásában az uniós parlament aggodalmát fejezte ki a brit utazásszervező csoport csődje miatt utcára került mintegy 600 munkavállaló miatt. Arra szólították fel az EU országait, hogy használják ki a meglévő uniós eszközöket a csőd okozta károk enyhítésére.
A képviselők azt szorgalmazták, hogy nevezzék át az új Európai Bizottság közlekedési portfólióját közlekedés és turizmus nevezetű portfólióra, így adva kellő súlyt a területnek. Egyebek mellett azt is hangsúlyozták, hogy a brit vállalat csődje nem csak a turisztikai és a közlekedési ágazatra, de az uniós gazdaság egészére is jelentős dominóhatást gyakorolhat, ezért az Európai Bizottságnak meg kell vizsgálnia, szükség van-e új intézkedésekre az ilyen helyzetek elkerülése érdekében.
Ujhelyi István, az MSZP EP-képviselője az Európai Parlament közlekedésért és turizmusért felelős szakbizottságának alelnökeként az MTI-hez eljuttatott közleményében azt hangsúlyozta: a Thomas Cook csődje megmutatta, hogy a turizmus olyan globális iparág, ahol a krízishelyzetekben a tagállami megoldások nem elégségesek.
Az állásfoglalás rámutatott, hogy az uniós parlament korábbi döntése ellenére továbbra sincs külön költségvetési sora a turizmusnak a következő uniós költségvetésben, az új Európai Bizottság struktúrájában pedig egyelőre nincs konkrétan megnevezve egyik portfólióban sem a turisztikai ágazat – emelte ki a politikus. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Északra költözik a nyár: ugrásszerűen nő a skandináv turizmus
A nyári hőség és a klímaváltozás hatására egyre több európai…
Tovább olvasom >Hónapokat várhatunk egy hibás termék javítására – mit tehet ilyenkor a fogyasztó?
Egyre több panasz érkezik a Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetségéhez (FEOSZ)…
Tovább olvasom >NGM: a SZÉP-kártya tulajdonosok közel 12 százalékkal többet költöttek kártyáikról 2025 első negyedévében, mint tavaly
A SZÉP-kártya tulajdonosok közel 12 százalékkal többet költöttek kártyáikról 2025…
Tovább olvasom >További cikkeink
A vendéglátóhely-nevek és a brit humor – A nap képe
Az angolok imádják a(z angol) humort, láthatóan még a vendéglátóhelyek…
Tovább olvasom >Északra költözik a nyár: ugrásszerűen nő a skandináv turizmus
A nyári hőség és a klímaváltozás hatására egyre több európai…
Tovább olvasom >