EOS: a számlák 77 százalékát fizetik a magyarok időben
A számlák 77 százalékát fizetik időben a magyarországi ügyfelek, 19 százalékát késve rendezik, 4 százalékát pedig egyáltalán nem fizetik ki, ami megfelel a tavalyi adatoknak – ismertette Agárdi Marianna, az EOS Magyarország fedezetlen követeléskezelési igazgatója a kintlévőség-kezelő vállalatcsoport legújabb kutatásának eredményét Budapesten.
Kiemelte: stabilizálódtak a magyar ügyfelek pozitív fizetési szokásai.
A fizetési morál 2014-hez mérten jelentősen javult, négy évvel ezelőtt a vállalati ügyfelek és magánszemélyek 74 százaléka rendezte pontosan fizetnivalóját, 21 százalék késve, 6 százalék egyáltalán nem fizetett – mutatott rá.
Kelet-Európában 2018-ban a számlák 78 százalékát fizették időben az ügyfelek, a kutatásban részt vevő 17 európai ország átlaga 79 százalék volt – derült ki a prezentációból.
Agárdi Marianna megjegyezte: a fizetési határidőknél sem látható lényeges változás tavalyhoz képest, a magyarországi vállalatok átlagosan 38 napos fizetési határidővel számláztak. A magánügyfelek számára kiállított számlák átlagos fizetési határideje 30 nap volt.
Ami a késedelmes fizetések és nemfizetések okait illeti, az üzleti ügyfelek elsődleges okként a körbetartozást, a beszállítói hitelek használatát (egyedi megállapodás a későbbi fizetésről) és a csődöt jelölték meg. A magánszemélyek főképp átmeneti pénzügyi problémákra, tartós fizetésképtelenségre és feledékenységre hivatkoztak.
Külső kintlévőség-kezelő céget Európában idén a vállalatok 37 százaléka vett igénybe, ami 4 százalékponttal magasabb a tavalyi értékhez képest. Magyarországon ez az adat sem változott idén tavalyhoz képest, mindkét évben a cégek 48 százaléka vallotta azt, hogy külső szolgáltatót vont be.
A kutatást – amely kizárólag a fedezettel nem rendelkező kintlévőségeket vizsgálta – az EOS idén tavasszal végezte el a TNS Kantar piackutató intézettel közösen 17 európai országban, 3400 pénzügyi szakértő megkérdezésével. A magyar leányvállalat hatodik alkalommal vett részt a felérésben.
A sajtótájékoztatón Thummerer Péter, az EOS egyik ügyvezető igazgatója felidézte, hogy a vállalat tavaly lépett be a fedezettel rendelkező követelések piacára miután megvásároltak egy nem teljesítő jelzálog-hitelekből álló csomagot.
Lencsés Tamás, a vállalat másik ügyvezető igazgatója kifejtette, hogy 2017 végére zárták le azt a tranzakciót, amelynek eredményeképpen közel 1300 ügyfél nagyjából 15 milliárd forint összegű tartozása került a kintlévőség kezelőhöz. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Felvásárolja Valeo Foods az I.D.C. Holding édesipari céget
Megállapodott a Valeo Foods Group a Közép- és Kelet-Európában ostyákat,…
Tovább olvasom >Rekorddöntő hőség és aszály Magyarországon: súlyos károk és előrejelzések
Az elmúlt napokban tapasztalt rendkívüli hőség súlyos következményekkel jár Magyarországon.…
Tovább olvasom >Bizonytalan a Tesco jövője Közép-Európában
Komoly kihívásokkal néz szembe a Tesco közép-európai üzletága. Hazai piacán…
Tovább olvasom >További cikkeink
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >Drágul a tej és a tejtermékek: mi áll az árak emelkedése mögött?
A tej és tejtermékek ára az elmúlt hónapokban jelentős növekedést…
Tovább olvasom >