Enyhén változik a nagy boltok súlya
Kávéból a kiskereskedelmi forgalom megközelíti a 27 milliárd forintot 2014. december – 2015. május között. Ezzel a Nielsen által mért kilencven élelmiszer-kategória között az ötödik legnagyobb bevételt éri el. A feldolgozott hús, sör, sajt és szénsavas üdítőital után következik.
Értékben a bolti eladás 3 százalékkal emelkedett az előző hasonló időszakhoz viszonyítva. Ezzel egyidőben, mennyiséget tekintve 1 százalékkal adtak el kevesebbet, állapítja meg a Nielsen Kiskereskedelmi Indexe.
Kis mértékben változik a bolttípusok súlya: A 2 500 négyzetméternél nagyobb üzletek értékben mért piaci részesedése 31 százalékról 30-ra csökkent. Ezzel egy időben pedig 1 százalékponttal emelkedett a 401–2 500 négyzetméteres csatorna mutatója, 36 százalékra.
A kereskedelmi márkák részaránya az élelmiszerek átlagához képest alacsonyabb. Múlt évben az összes élelmiszer értékben mért bolti forgalmából átlag 27 százalékkal részesedtek a láncok saját márkái. Ezzel szemben kávénál 19 százalékot regisztráltunk. Ugyanannyit, mint tavalyelőtt.
Kapcsolódó cikkeink
Robbanás előtt a kávé és a tea ára
A reggeli kávé vagy a délutáni tea nem csupán ízlés…
Tovább olvasom >Túlteljesítette a Nescafé a regeneratív gazdálkodásból származó kávébeszerzéssel kapcsolatos célját
A Nestlé nemrégiben bejelentette, hogy a Nescafé márka 2023-ban a…
Tovább olvasom >Májusban tovább nőtt Kína ipari termelése és kiskereskedelmi forgalma
Májusban tovább nőtt az ipari termelés Kínában, de hat hónapja…
Tovább olvasom >További cikkeink
Fitch: élénkülő világgazdaság a vámháborús enyhülés nyomán – Kína és az USA húzhatja a növekedést
A vártnál erősebb gazdasági teljesítményre számít 2025-ben a Fitch Ratings:…
Tovább olvasom >Nem a piac vezérli elsősorban a zöld vállalati döntéseket itthon
A hazai vállalatok fenntarthatósági stratégiáit és beruházásait legerősebben nem piaci…
Tovább olvasom >A dinnyeimport mennyisége 51 százalékkal csökken
A tavalyihoz képest a dinnyeimport mennyisége 51 százalékkal csökkent, ami…
Tovább olvasom >