Enyhén változik a nagy boltok súlya
Kávéból a kiskereskedelmi forgalom megközelíti a 27 milliárd forintot 2014. december – 2015. május között. Ezzel a Nielsen által mért kilencven élelmiszer-kategória között az ötödik legnagyobb bevételt éri el. A feldolgozott hús, sör, sajt és szénsavas üdítőital után következik.
Értékben a bolti eladás 3 százalékkal emelkedett az előző hasonló időszakhoz viszonyítva. Ezzel egyidőben, mennyiséget tekintve 1 százalékkal adtak el kevesebbet, állapítja meg a Nielsen Kiskereskedelmi Indexe.
Kis mértékben változik a bolttípusok súlya: A 2 500 négyzetméternél nagyobb üzletek értékben mért piaci részesedése 31 százalékról 30-ra csökkent. Ezzel egy időben pedig 1 százalékponttal emelkedett a 401–2 500 négyzetméteres csatorna mutatója, 36 százalékra.
A kereskedelmi márkák részaránya az élelmiszerek átlagához képest alacsonyabb. Múlt évben az összes élelmiszer értékben mért bolti forgalmából átlag 27 százalékkal részesedtek a láncok saját márkái. Ezzel szemben kávénál 19 százalékot regisztráltunk. Ugyanannyit, mint tavalyelőtt.
Kapcsolódó cikkeink
E-cigaretta, kávé, energiaital – mit “szólnak” a fogaink?
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >Kávé, kreativitás, közösség – Caffè Vergnano Barista Bajnokság 2025
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >Zuhannak a kávé-árak, nálunk is olcsóbb lehet?
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >További cikkeink
Háló, nem hálózat: a networking művészetéről
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >Növények újragondolva
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >Kik a legjobb hazai munkáltatók? Fontos verseny indult el
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >