Enyhén változik a nagy boltok súlya
Kávéból a kiskereskedelmi forgalom megközelíti a 27 milliárd forintot 2014. december – 2015. május között. Ezzel a Nielsen által mért kilencven élelmiszer-kategória között az ötödik legnagyobb bevételt éri el. A feldolgozott hús, sör, sajt és szénsavas üdítőital után következik.
Értékben a bolti eladás 3 százalékkal emelkedett az előző hasonló időszakhoz viszonyítva. Ezzel egyidőben, mennyiséget tekintve 1 százalékkal adtak el kevesebbet, állapítja meg a Nielsen Kiskereskedelmi Indexe.
Kis mértékben változik a bolttípusok súlya: A 2 500 négyzetméternél nagyobb üzletek értékben mért piaci részesedése 31 százalékról 30-ra csökkent. Ezzel egy időben pedig 1 százalékponttal emelkedett a 401–2 500 négyzetméteres csatorna mutatója, 36 százalékra.
A kereskedelmi márkák részaránya az élelmiszerek átlagához képest alacsonyabb. Múlt évben az összes élelmiszer értékben mért bolti forgalmából átlag 27 százalékkal részesedtek a láncok saját márkái. Ezzel szemben kávénál 19 százalékot regisztráltunk. Ugyanannyit, mint tavalyelőtt.
Kapcsolódó cikkeink
Európába is megérkezett a Nescafé Espresso koncentrátum
Európában is bevezette a Nescafé Espresso Concentrated termékcsaládot a Nestlé,…
Tovább olvasom >Éves szinten gyorsult, de februárhoz képest visszaesett a kiskereskedelmi forgalom – ágazati kitekintő
Várakozásunknak megfelelően gyengébb adatok érkeztek a boltokból: 0,6%-kal csökkent a…
Tovább olvasom >KSH: februárban a kiskereskedelmi forgalom az előző év azonos időszakit 3,3 százalékkal haladta meg, az előző hónaphoz képest 0,6 százalékkal mérséklődött
Februárban a kiskereskedelem forgalmának volumene a nyers adat szerint 0,2…
Tovább olvasom >További cikkeink
Bizalomzuhanás a globális gazdaságban az amerikai vámháború nyomán
A világgazdaság vezető szereplőinek gazdasági bizalmi indexei jelentősen romlottak az…
Tovább olvasom >Föld napja: Felemás a magyar lakosság klímatudatossága
Április 22-e a Föld napja, így kifejezetten aktuális kérdés a…
Tovább olvasom >Országos kampányt indított a Tej Terméktanács a trappista sajt népszerűsítésére
A Tej Terméktanács országos marketingkampányt indított a hazai előállítású trappista…
Tovább olvasom >