Enyhén romlott a fogyasztók bizalma az Egyesült Államokban májusban
Enyhén romlott a fogyasztók bizalma az Egyesült Államokban májusban, de így is nagyon közel áll a koronavírus-válság tavalyi kitörését megelőző szinthez.
A Conference Board nonprofit gazdaságkutató intézet kedden közölte, hogy az áprilisi 117,5 pontról 117,2 pontra mérséklődött fogyasztói bizalmi indexe. Elemzők javulásra, 119,2 pontra számítottak májusról.
A jelenlegi helyzet megítélésének almutatója az áprilisi 131,9 pontról 144,3 pontra emelkedett. A következő fél évre vonatkozó, a jövedelmi, gazdasági és munkaerőpiaci várakozásokat számszerűsítő mutató értéke viszont 107,9 pontról 99,1 pontra zuhant májusban.
„Az előző hónapokban tapasztalt erős javulás után májusban gyakorlatilag nem változott a fogyasztók bizalmának szintje. Az aktuális helyzet megítélése javult, ami azt jelzi, hogy a gazdasági növekedés erőteljes lesz a második negyedévben is. Mindazonáltal a fogyasztók már nem olyan optimisták a rövid távú kilátásokat illetően, a növekedés lassulására és a foglalkoztatási helyzet romlására számítanak” – foglalta össze a felmérés megállapításait Lynn Franco, a CB makrogazdasági mutatókkal foglalkozó igazgatója.
Hozzátette, hogy a fogyasztók az előző hónaphoz képest kevésbé látták biztatónak jövedelmi kilátásaikat, amiben szerepet játszhat az inflációs várakozások emelkedése és a szövetségi támogatási programok hatásának kifutása. Összességében azonban a fogyasztók derűlátók, a bizalom rövid távon stabil marad, miközben az oltási kampány lendületesen halad, az új koronavírussal megfertőződöttek száma csökken, és a gazdaság teljes egészében újraindul – mutatott rá Lynn Franco.
A Conference Board minden hónap utolsó keddjén közölt indexe – a Michigan egyetem hangulatindexével együtt – a legfontosabb mérőszám ahhoz, hogy megbecsüljék a fogyasztás alakulását. A személyes fogyasztás az amerikai hazai össztermék (GDP) mintegy 70 százalékát adja. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Az Egyesült Államokban a vártnál nagyobb mértékben nőttek a termelői árak júniusban
Az elemzők által vártnál nagyobb mértékben emelkedett az amerikai termelőiár-index…
Tovább olvasom >Már szinte csak akciós élelmiszereket vesznek az amerikaiak
Az amerikai fogyasztók számára a gazdasági helyzet egyre több kihívást…
Tovább olvasom >Megakadt a kiskereskedelmi forgalom növekedése
Áprilisban megakadt a kiskereskedelmi forgalom visszaépülésének lendülete, havi alapon 0,9%…
Tovább olvasom >További cikkeink
Friss kutatás: a magyarok közel fele nem használ fényvédő krémet, ráadásul a déli órákban sem kerülik a napfényt
Egy friss, reprezentatív kutatás szerint a magyar lakosság mindössze 8…
Tovább olvasom >Rekordbírsággal majdnem 400 millió forintra büntette a GVH a Bookingot
Nem teljesítette maradéktalanul a korábbi jogsértések megszüntetését előíró kötelezettségeit a…
Tovább olvasom >K&H: a szén-dioxid-kibocsátás magától nem csökken
Fenntarthatósági stratégia és konkrét karbonlábnyom-csökkentési tervek híján a magyar vállalatok…
Tovább olvasom >