Enyhén romlott a fogyasztók bizalma az Egyesült Államokban májusban
Enyhén romlott a fogyasztók bizalma az Egyesült Államokban májusban, de így is nagyon közel áll a koronavírus-válság tavalyi kitörését megelőző szinthez.
A Conference Board nonprofit gazdaságkutató intézet kedden közölte, hogy az áprilisi 117,5 pontról 117,2 pontra mérséklődött fogyasztói bizalmi indexe. Elemzők javulásra, 119,2 pontra számítottak májusról.
A jelenlegi helyzet megítélésének almutatója az áprilisi 131,9 pontról 144,3 pontra emelkedett. A következő fél évre vonatkozó, a jövedelmi, gazdasági és munkaerőpiaci várakozásokat számszerűsítő mutató értéke viszont 107,9 pontról 99,1 pontra zuhant májusban.
„Az előző hónapokban tapasztalt erős javulás után májusban gyakorlatilag nem változott a fogyasztók bizalmának szintje. Az aktuális helyzet megítélése javult, ami azt jelzi, hogy a gazdasági növekedés erőteljes lesz a második negyedévben is. Mindazonáltal a fogyasztók már nem olyan optimisták a rövid távú kilátásokat illetően, a növekedés lassulására és a foglalkoztatási helyzet romlására számítanak” – foglalta össze a felmérés megállapításait Lynn Franco, a CB makrogazdasági mutatókkal foglalkozó igazgatója.
Hozzátette, hogy a fogyasztók az előző hónaphoz képest kevésbé látták biztatónak jövedelmi kilátásaikat, amiben szerepet játszhat az inflációs várakozások emelkedése és a szövetségi támogatási programok hatásának kifutása. Összességében azonban a fogyasztók derűlátók, a bizalom rövid távon stabil marad, miközben az oltási kampány lendületesen halad, az új koronavírussal megfertőződöttek száma csökken, és a gazdaság teljes egészében újraindul – mutatott rá Lynn Franco.
A Conference Board minden hónap utolsó keddjén közölt indexe – a Michigan egyetem hangulatindexével együtt – a legfontosabb mérőszám ahhoz, hogy megbecsüljék a fogyasztás alakulását. A személyes fogyasztás az amerikai hazai össztermék (GDP) mintegy 70 százalékát adja. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Fitch: élénkülő világgazdaság a vámháborús enyhülés nyomán – Kína és az USA húzhatja a növekedést
A vártnál erősebb gazdasági teljesítményre számít 2025-ben a Fitch Ratings:…
Tovább olvasom >Egyre nagyobb a német fogyasztók hazai élelmiszerekbe vetett bizalma
A német fogyasztók 89%-a biztonságosnak vagy nagyon biztonságosnak tartja az…
Tovább olvasom >Aranykorát élik a magyar-amerikai agrárdiplomáciai kapcsolatok
A magyar-amerikai kétoldalú kapcsolatok egyre csak erősödnek, legyen szó politikáról,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Amitől a terméket a kosárba helyezzük – kutatás
A PwC és a Publicis Groupe Hungary legújabb közös kutatása…
Tovább olvasom >Korhatár alá került az energiaital: amit minden boltosnak tudnia kell
Június 11-től életbe lépett az energiaitalok árusítására vonatkozó új szabályozás:…
Tovább olvasom >Háztartási és higiénés termékek ára is nyomon követhető az Árfigyelőben
Újabb 42 termékkategóriával bővült a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) által működtetett,…
Tovább olvasom >