Enyhén romlott a fogyasztói hangulat az Egyesült Államokban januárban
Enyhén romlott a fogyasztók hangulata az Egyesült Államokban januárban a Michigan egyetem szokásos havi felmérésének tanúsága szerint.
A pénteken közölt előzetes adatok szerint 79,2 pontra süllyedt a fogyasztói hangulatindex értéke a decemberi 80,7 pontról. Elemzők enyhébb visszaesésre, 80 pontos értékre számítottak.
Az alindexek közül a következő hat hónapra vonatkozó fogyasztói várakozások mutatója 74,6 pontról 73,8 pontra, a jelenlegi helyzetet tükröző almutató értéke pedig 90,0 pontról 87,7 pontra csökkent.
Az egyéves időtávú inflációs várakozás 3,0 százalékra nőtt az előző havi 2,5 százalékról, míg az ötéves inflációs várakozás 2,5 százalékról 2,7 százalékra emelkedett.
Richard Curtin, a felmérés vezetője az adatokhoz fűzött értékelésében kiemelte: a fogyasztók hangulata alig változott az év elején, jóllehet rendkívül nagy mértékben nőtt a koronavírus-járvány halálos áldozatainak száma, nem is beszélve a Capitolium ostromáról és a Donald Trump leköszönő elnök ellen indított alkotmányos felelősségre vonási eljárásról. Ezek negatív hatását két tényező tompította: a Covid-19 betegség elleni hatásos védőoltások engedélyezését követően elindult a tömeges oltási kampány, valamint tovább emelkedett a január 20-án hivatalba lépő Joe Biden elnök gazdaságpolitikájának várható hatását kedvezően megítélők aránya. Emellett a válaszadók a pénzügyi következményeknél fontosabbnak ítélték a Covid-19 betegség testi és lelki egészséget fenyegető veszélyeit.
Curtin figyelmeztetett, Biden számára nemcsak az a legkritikusabb feladat, hogy teljesítse azt az ígéretét, miszerint elnöksége első száz napja alatt 100 millió védőoltást adnak be, hanem hogy közelebb hozza egymáshoz az eltérő politikai preferenciákkal rendelkezőket a társadalmi egyensúly megőrzésének érdekében.
A Michigan Egyetem hangulatindexe a Conference Board gazdaságkutató intézet fogyasztói bizalmi indexe mellett a legfontosabb mérőszám ahhoz, hogy megbecsüljék, hogyan alakul a fogyasztás, amely az amerikai GDP mintegy 70 százalékát adja.
A Michigan Egyetem kutatói a havi rendszerességgel végzett reprezentatív felmérés keretében legalább ötszáz személyt kérdeznek meg telefonos interjú keretében. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Az Egyesült Államokban a vártnál nagyobb mértékben nőttek a termelői árak júniusban
Az elemzők által vártnál nagyobb mértékben emelkedett az amerikai termelőiár-index…
Tovább olvasom >Már szinte csak akciós élelmiszereket vesznek az amerikaiak
Az amerikai fogyasztók számára a gazdasági helyzet egyre több kihívást…
Tovább olvasom >Áprilisban stagnált az Egyesült Államokban személyes fogyasztási árindex
Áprilisban már a harmadik hónapja 2,8 százalékon stagnált a személyes…
Tovább olvasom >További cikkeink
Rekord nyereséget értek el a saját márkák az év első felében az Egyesült Államokban
Új csúcsokat értek el a sajátmárkás termékek 2024 első felében…
Tovább olvasom >Akadálymentesíti csomagolásait a Müller az Egyesült Királyságban
Minden márkás termékének csomagolásán NaviLens kódot helyez el a Müller,…
Tovább olvasom >Friss kutatás: a magyarok közel fele nem használ fényvédő krémet, ráadásul a déli órákban sem kerülik a napfényt
Egy friss, reprezentatív kutatás szerint a magyar lakosság mindössze 8…
Tovább olvasom >