Enyhén emelkedtek a fogyasztói kiadások az Egyesült Államokban szeptemberben
Az előző hónaphoz hasonlóan többet takarékoskodtak és alig növelték kiadásaikat az amerikai fogyasztók szeptemberben, miközben a bérek és fizetések stagnáltak, ami kétségessé teszi, hogy a fogyasztók képesek lesznek a gazdaság növekedését pörgetni a vállalati befektetések egyre erősebb visszafogásának közepette.
A washingtoni kereskedelmi minisztérium közölte, hogy a fogyasztói kiadások havi összevetésben 0,2 százalékkal emelkedtek, csakúgy mint augusztusban. Elemzők is 0,2 százalékos növekedésre számítottak.
A személyi jövedelmek 0,3 százalékkal emelkedtek szeptemberben. Elemzők stagnálásra számítottak az előző havi 0,5 százalékos növekedés után.
A jövedelmek legfontosabb összetevői, a bérek és fizetések azonban stagnáltak szeptemberben, míg augusztusban 0,6 százalékkal, júliusban 0,2 százalékkal, júniusban pedig 0,5 százalékkal emelkedtek.
A megtakarítási ráta az augusztusi 8,1 százalékról 8,3 százalékra nőtt szeptemberben.
Az amerikai hazai össztermék (GDP) majdnem 70 százalékát a személyi fogyasztás adja, így meghatározó súlya van a gazdasági növekedés alakulásában.
A személyes fogyasztási kiadások havi összevetésű árindexe (lényegében a fogyasztói árak változása) stagnált, csakúgy mint augusztusban. Elemzők 0,1 százalékos emelkedésre számítottak. Éves összevetésben a személyes fogyasztási kiadások árindexe 1,3 százalékra lassult szeptemberben, elemzők az előző két havival megegyező értéket, 1,4 százalékot vártak.
A gyakran változékony élelmiszer- és energiaáraktól megtisztított index havi szinten stagnált, míg augusztusban 0,1 százalékkal, júliusban pedig 0,2 százalékkal nőtt. Éves összevetésben a maginfláció szeptemberben 1,7 százalékra rúgott, csökkent az augusztusi 1,8 százalékhoz képest.
Elemzők havi szinten 0,1 százalékos, éves összehasonlításban pedig 1,7 százalékos emelkedést vártak. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Aranykorát élik a magyar-amerikai agrárdiplomáciai kapcsolatok
A magyar-amerikai kétoldalú kapcsolatok egyre csak erősödnek, legyen szó politikáról,…
Tovább olvasom >Komoly tárgyalások zajlanak a vámháború lezárásáról
Csak őszinte szándékkal lehet tárgyalni – így reagált a kínai…
Tovább olvasom >Új piacokat keres az EU az élelmiszeripar számára
Az amerikai piac kiesése komoly kihívást jelent az Európai Unió…
Tovább olvasom >További cikkeink
Akciók, árak, alternatívák – promóciós helyzetkép a magyar háztartásokban
Turcsán Tünde, a YouGov ügyvezető igazgatója a Promóciók Napja konferencián…
Tovább olvasom >K&H: hiánypótló iránytűt kapnak a befektetők
Elindult a K&H Értékpapír – befektetői hangulatindex, amely heti rendszerességgel…
Tovább olvasom >Fokhagyma az európai piacokon: Miért nem garantál alacsony árakat a bőséges kínai termés?
Bár Kína idén kiemelkedő fokhagymatermést könyvelhet el, az európai fogyasztók…
Tovább olvasom >