Enyhén emelkedtek a fogyasztói kiadások az Egyesült Államokban szeptemberben
Az előző hónaphoz hasonlóan többet takarékoskodtak és alig növelték kiadásaikat az amerikai fogyasztók szeptemberben, miközben a bérek és fizetések stagnáltak, ami kétségessé teszi, hogy a fogyasztók képesek lesznek a gazdaság növekedését pörgetni a vállalati befektetések egyre erősebb visszafogásának közepette.
A washingtoni kereskedelmi minisztérium közölte, hogy a fogyasztói kiadások havi összevetésben 0,2 százalékkal emelkedtek, csakúgy mint augusztusban. Elemzők is 0,2 százalékos növekedésre számítottak.
A személyi jövedelmek 0,3 százalékkal emelkedtek szeptemberben. Elemzők stagnálásra számítottak az előző havi 0,5 százalékos növekedés után.
A jövedelmek legfontosabb összetevői, a bérek és fizetések azonban stagnáltak szeptemberben, míg augusztusban 0,6 százalékkal, júliusban 0,2 százalékkal, júniusban pedig 0,5 százalékkal emelkedtek.
A megtakarítási ráta az augusztusi 8,1 százalékról 8,3 százalékra nőtt szeptemberben.
Az amerikai hazai össztermék (GDP) majdnem 70 százalékát a személyi fogyasztás adja, így meghatározó súlya van a gazdasági növekedés alakulásában.
A személyes fogyasztási kiadások havi összevetésű árindexe (lényegében a fogyasztói árak változása) stagnált, csakúgy mint augusztusban. Elemzők 0,1 százalékos emelkedésre számítottak. Éves összevetésben a személyes fogyasztási kiadások árindexe 1,3 százalékra lassult szeptemberben, elemzők az előző két havival megegyező értéket, 1,4 százalékot vártak.
A gyakran változékony élelmiszer- és energiaáraktól megtisztított index havi szinten stagnált, míg augusztusban 0,1 százalékkal, júliusban pedig 0,2 százalékkal nőtt. Éves összevetésben a maginfláció szeptemberben 1,7 százalékra rúgott, csökkent az augusztusi 1,8 százalékhoz képest.
Elemzők havi szinten 0,1 százalékos, éves összehasonlításban pedig 1,7 százalékos emelkedést vártak. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Az Egyesült Államokban a vártnál nagyobb mértékben nőttek a termelői árak júniusban
Az elemzők által vártnál nagyobb mértékben emelkedett az amerikai termelőiár-index…
Tovább olvasom >Már szinte csak akciós élelmiszereket vesznek az amerikaiak
Az amerikai fogyasztók számára a gazdasági helyzet egyre több kihívást…
Tovább olvasom >Áprilisban stagnált az Egyesült Államokban személyes fogyasztási árindex
Áprilisban már a harmadik hónapja 2,8 százalékon stagnált a személyes…
Tovább olvasom >További cikkeink
Rekord nyereséget értek el a saját márkák az év első felében az Egyesült Államokban
Új csúcsokat értek el a sajátmárkás termékek 2024 első felében…
Tovább olvasom >Akadálymentesíti csomagolásait a Müller az Egyesült Királyságban
Minden márkás termékének csomagolásán NaviLens kódot helyez el a Müller,…
Tovább olvasom >Friss kutatás: a magyarok közel fele nem használ fényvédő krémet, ráadásul a déli órákban sem kerülik a napfényt
Egy friss, reprezentatív kutatás szerint a magyar lakosság mindössze 8…
Tovább olvasom >