ENSZ: Sehol sem olyan elterjedt az e-kereskedelem mint Hollandiában
Az Egyesült Nemzetek Kereskedelmi és Fejlesztési Bizottságának (UNCTAD) új jelentése szerint a világ egyetlen országában sincs annyi internetező, aki online vásárolna, mint Hollandiában, ahol az e-kereskedelmi penetráció 84%. Az Egyesült Királyságban, Svédországban és Dániában öt internetezőből legalább négy szintén online vásárol.
Az UNCTAD digitális gazdaságról szóló jelentése (145. oldal) szerint Kína az ötödik, a nem európai országok között pedig az első helyen áll az e-kereskedelem elterjedtsége alapján felállított listán. Fontos megjegyezni, hogy ezek a százalékos arányok az online vásárló internetezők arányát tükrözik. Kínában ez az arány viszonylag magas, de sok kínai fogyasztó digitálisan még nem aktív.
Az e-kereskedelem lehetőségei Dél-Európában
Norvégia (6.), Svájc (8.) és Németország (9.) szintén az élbolyban szerepel az UNCTAD listáján. De a top 10-be tartozik Kanada (7.) és Dél-Korea is, szorosan a nyomukban az Egyesült Államokkal. Franciaország, Spanyolország és Olaszország jóval hátrébb szerepel. Dél-Európában sok internethasználó még nem online vásárló; Olaszországban például tízből kevesebb mint négyen vásárolnak az interneten.
Ez lehetőséget jelent az online eladók számára, amit az elmúlt évek általános növekedési tendenciája is jelez; a legtöbb országban egyre több internethasználó vásárol online.
E-kereskedelem Hollandiában
A 2023-ban közel 35 milliárd eurót érő hollandiai e-kereskedelmi piac meglehetősen érett, amit az online vásárlók nagy aránya és a nagysebességű internet-hozzáféréssel rendelkezők jelentős száma is mutat. A helyi szereplő, a Bol évek óta piacvezető szerepet tölt be.
UNCTAD-jelentés
Az UNCTAD 2024-es digitális gazdaságról szóló jelentése rávilágít a növekvő digitális gazdaság súlyos környezeti hatásaira. Miközben a digitalizáció a globális növekedést támogatja, súlyosbítja a meglévő gazdasági és ökológiai szakadékokat. Az ENSZ szervezete szerint e kihívások ellenére a fejlődő országokban megvan a lehetőség arra, hogy a digitális változást a fejlődés előmozdítására használják fel.
Ecommerce News
Kapcsolódó cikkeink
Egy év alatt félúton a Mastercard tokenizációs átalakulása Európában
Egy évvel azt követően, hogy a Mastercard bejelentette célját: 2030-ra…
Tovább olvasom >Csúcstechnológiás logisztikai központot nyitott a Picnic Németországban
A németországi Oberhausen városában nyitotta meg eddigi legfejlettebb e-kereskedelmi disztribúciós…
Tovább olvasom >Többmilliárdos kárt okoznak évente Magyarországon a hamisított élelmiszerek és italok
Magyarországon évente közel 16 milliárd forint veszteséget és több száz…
Tovább olvasom >További cikkeink
A lakosság harmada keresi még, hogyan tudna egészségesebben étkezni, és csak minden negyedik magyar táplálkozik tudatosan
Az étkezés nemcsak testünk megfelelő működésének alapja, hanem kritikus szerepe…
Tovább olvasom >Lezajlott az első Fenntartható Csomagolás Fórum
2025. június 4-én a Pasaréti Közösségi Házban került megrendezésre az…
Tovább olvasom >III. Employer Branding Konferencia: A jövő már jelen?
2025. június 3-án a Pasaréti Közösségi Ház adott otthont a…
Tovább olvasom >