ENSZ: Sehol sem olyan elterjedt az e-kereskedelem mint Hollandiában
Az Egyesült Nemzetek Kereskedelmi és Fejlesztési Bizottságának (UNCTAD) új jelentése szerint a világ egyetlen országában sincs annyi internetező, aki online vásárolna, mint Hollandiában, ahol az e-kereskedelmi penetráció 84%. Az Egyesült Királyságban, Svédországban és Dániában öt internetezőből legalább négy szintén online vásárol.
Az UNCTAD digitális gazdaságról szóló jelentése (145. oldal) szerint Kína az ötödik, a nem európai országok között pedig az első helyen áll az e-kereskedelem elterjedtsége alapján felállított listán. Fontos megjegyezni, hogy ezek a százalékos arányok az online vásárló internetezők arányát tükrözik. Kínában ez az arány viszonylag magas, de sok kínai fogyasztó digitálisan még nem aktív.
Az e-kereskedelem lehetőségei Dél-Európában
Norvégia (6.), Svájc (8.) és Németország (9.) szintén az élbolyban szerepel az UNCTAD listáján. De a top 10-be tartozik Kanada (7.) és Dél-Korea is, szorosan a nyomukban az Egyesült Államokkal. Franciaország, Spanyolország és Olaszország jóval hátrébb szerepel. Dél-Európában sok internethasználó még nem online vásárló; Olaszországban például tízből kevesebb mint négyen vásárolnak az interneten.
Ez lehetőséget jelent az online eladók számára, amit az elmúlt évek általános növekedési tendenciája is jelez; a legtöbb országban egyre több internethasználó vásárol online.
E-kereskedelem Hollandiában
A 2023-ban közel 35 milliárd eurót érő hollandiai e-kereskedelmi piac meglehetősen érett, amit az online vásárlók nagy aránya és a nagysebességű internet-hozzáféréssel rendelkezők jelentős száma is mutat. A helyi szereplő, a Bol évek óta piacvezető szerepet tölt be.
UNCTAD-jelentés
Az UNCTAD 2024-es digitális gazdaságról szóló jelentése rávilágít a növekvő digitális gazdaság súlyos környezeti hatásaira. Miközben a digitalizáció a globális növekedést támogatja, súlyosbítja a meglévő gazdasági és ökológiai szakadékokat. Az ENSZ szervezete szerint e kihívások ellenére a fejlődő országokban megvan a lehetőség arra, hogy a digitális változást a fejlődés előmozdítására használják fel.
Ecommerce News
Kapcsolódó cikkeink
A FAO elismerésben részesíti a fiatal gazdákat
Az ENSZ Élelmezésügyi és Mezőgazdasági Szervezete (FAO) jelöléseket vár a Fiatal…
Tovább olvasom >Az Albert Heijn a világon elsőként hozta nyilvánosságra metánkibocsátását
Az Albert Heijn holland élelmiszerlánc történelmi lépést tett: 2024-es fenntarthatósági…
Tovább olvasom >Új funkciókkal egészül ki a Glovo alkalmazása
A felhasználóknak nyújtható még személyre szabottabb élmény érdekében teljesen átalakítja…
Tovább olvasom >További cikkeink
45 millió fontos beruházást indít a Müller brit tejüzemében
A német Theo Müller csoporthoz tartozó Müller 45 millió fontot…
Tovább olvasom >NewPrinces Group veszi meg a Carrefour olaszországi üzletei
Megállapodást kötött a Carrefour a NewPrinces Group-pal olaszországi tevékenységeinek értékesítéséről.…
Tovább olvasom >Tovább nőtt a fair trade Németországban
A németországi fair trade forgalom 2024-ben 11%-kal, 2,6 milliárd euróra…
Tovább olvasom >