Ennyivel drágább az étel, ha házhoz rendeljük
Sok vendéglátóhely dupla étlappal dolgozik, és sokszor annyival drágább a rendelés, hogy az árkülönbségnek csak részben lehet az az oka, hogy a kiszállított étel után magasabb áfát kell fizetni – a Telex annak járt utána, hogyan drágult az ételrendelés az elmúlt egy évben.
Amikor a Wolton vagy a Foodpandán böngészve nézegetjük egy-egy vendéglátóhely kínálatát, a legtöbb esetben eleve magasabb ára van ott az ételeknek, italoknak, mint az üzletben. És erre jön még rá a kiszállítási díj, illetve a rendszerhasználati vagy szolgáltatási díj. Az utóbbi kettőt az árkülönbségeket bemutató chartjaikon szervizdíjnak nevezte a lap.
A Foodpanda azt írta a Telexnek, hogy náluk a kosárérték (amiben nincs benne a szállítási díj és az esetleges borravaló) az elmúlt 12 hónapban közel 20 százalékkal emelkedett, ami szerintük „elmarad a decemberben publikált 24,5 százalékos éves inflációs adatoktól”. Ez igaz, hiszen a 2022. decemberi infláció az előző decemberhez képest 24,5 százalék volt, viszont a fogyasztói árak 2022-ben összességében átlagosan 14,5 százalékkal nőttek, ezen belül a legnagyobb mértékben, 26 százalékkal, az élelmiszerek drágultak ugyan, de a szolgáltatásoké csupán 7 százalékkal emelkedett.
Közölték azt is, hogy „az egyes vendéglátóhelyekkel kötött szerződésekben rögzített jutalékok az elmúlt évben nem növekedtek”. És a partnereiknek nincs fix költségük (például havidíj). „Kizárólag abban az esetben van költségük, ha rendelés történik a rendszerünkön keresztül.”
A Wolt nem közölt adatot arról, hogy mekkora növekedés van az ételek árában, de azt írták: „Az elmúlt egy évben a bizonytalan makrogazdasági helyzet, a magasabb energia- és alapanyagköltségek és a növekvő infláció miatt a vendéglátóhelyek nagy része kénytelen volt emelni az árait, ez alól a Wolton keresztül házhozszállítást kínáló éttermek sem jelentenek kivételt.”
Azt írták, a vendéglátóhelyek jutalékait a cég 2018-as indulása óta nem emelték. Kiszállítási díjakat legutóbb tavaly nyáron emeltek, átlagosan 10 százalékkal. (A kiszállítási díjak a településtől, Budapesten belül a kerülettől, és a távolságtól függően változnak.) Mindkét cégnél van már a kiszállítási díjon felül egy 100 forint körüli rendszerhasználati díj vagy szolgáltatási díj, az ok, amiért ezt bevezették a Wolt szerint „a gazdasági helyzetből adódó költségnövekedés”.
Kapcsolódó cikkeink
Indul a Wolt és a Magyar Telekom együttműködése
A helyi kereskedelmi platformjáról ismert technológiai vállalat, a Wolt örömmel…
Tovább olvasom >Először rendezték meg a Wolt Awards díjátadót – a legnépszerűbb kkv partnerek 16 kategóriában kaptak elismerés
Április 9-én, a Finn Nagykövetségen került sor az első Wolt…
Tovább olvasom >Automatizálással gyorsítja az élelmiszer-házhozszállítást Szingapúrban a Foodpanda
Teljes mértékben automatizálja szingapúri „dark store” raktárait a Foodpanda annak…
Tovább olvasom >További cikkeink
Spórol, rákeres az interneten, akcióra vadászik – így vásárol Európa 2025-ben
Az európai vásárlók 58 százaléka továbbra sem számít vásárlóerejének javulására…
Tovább olvasom >Hamburgerkép 2025 – így esznek hamburgert a magyarok
Magyarország kedvence egyértelműen a marhahúsos hamburger, lehetőleg sok sajttal, baconnel,…
Tovább olvasom >A trappista sajt fogyasztását ösztönző kampány indult
Az Agrárminisztérium (AM) és az Agrármarketing Centrum (AMC) is csatlakozott…
Tovább olvasom >