Ennél nincs frissebb, a bolt mellett termesztik a salátákat egy forradalmi módszer segítségével!
A BILLA lett az első élelmiszer-kiskereskedő, amely tesztelte a vertikális gazdálkodást Ausztriában. Az izraeli Vertical Field mezőgazdasági technológiai vállalattal együttműködve a gyógynövényeket és salátákat a tartályban termesztik, és a betakarítás után közvetlenül a piacra értékesítik.

Amint szedhető a termés, máris vihetik a vásárlók (Fotó: Pixabay)
A konténer Bécs 10. kerületében, a BILLA Plus üzlet előtt fekszik, a második építésének tervei már folyamatban vannak. Minden konténer havonta 2,000 és 3,000 egység között képes előállítani, így a piacot szinte naponta friss termékekkel látják el. – A vertikális gazdálkodás úttörő ötlet, hogy a lehető legfrissebb ételeket tudjuk kínálni. A BILLA-nál egyre inkább foglalkozunk az alternatív koncepciókkal és ötletekkel, hogy támogassuk az élelmiszer-termelés fenntartható módjait, vagy – mint ebben az esetben – mi magunk is kövessük azokat. A függőleges gazdálkodás optimális terméshozamot jelent a legkisebb területeken és csak néhány méterre a polcoktól. Ez növeli az ellátás biztonságát, és ügyfeleink várhatják a helyi termékválasztékot: egész évben, és szó szerint a küszöbünkön nőttek fel. – mondta Eric Scharnitz, a BILLA értékesítési igazgatója.
A vertikális gazdálkodást a 16 órás LED-es világító lámpák, a klímaberendezés technológia, valamint az elkülönített víz- és tápanyag-utánpótlási vonalak teszik lehetővé. 90 százalékkal kevesebb vízfogyasztást igényel, 30-szor kevesebb helyet használ, és 50 százalékkal kevesebb szén-dioxid-kibocsátással jár, mint a talajművelés.
Úgy gondolom, hogy mindannyiunknak el kell gondolkodnunk azon, hogyan biztosíthatjuk, hogy a jövőben a világ növekvő népessége táplálkozzon, miközben a terméshozamok csökkennek a talajfedés, a monokultúrák, a vegyi anyagok használata és az éghajlatváltozás következményei miatt. Az új mezőgazdasági területek fejlesztése az ökoszisztémánk és az éghajlat rovására nem lehet megoldás, de a vertikális gazdálkodás igen – különösen a városi területeken. – mondta Ronen Redel, a Vertical Field üzletfejlesztési alelnöke.
Kapcsolódó cikkeink
Az élelmiszerek és alkoholmentes italok árnövekedése tovább gyorsult Ausztriában
Ausztriában a fogyasztói árak éves növekedési üteme az előzetes becsléssel…
Tovább olvasom >Gazdag zöldségkínálattal találkozhatnak a fogyasztók a húsvét előtti időszakban
Bőséges zöldségkínálattal várják a vásárlókat a hazai boltok, a hazai…
Tovább olvasom >Félig teli az elmúlt 15 hónap pohara
A Trade Marketing Klub egyik legnépszerűbb online eseménye a „Piackutatóktól…
Tovább olvasom >További cikkeink
Vezetőváltás a Henkel magyarországi Consumer Brands üzletága élén
2025 április elsejétől Maurizio Salvaggio a Henkel Magyarország Consumer Brands…
Tovább olvasom >Még mindig lehet spórolni, de nem minden árrésstopos terméken
Bár a magyarországi árrésstopok hatása kezd érezhetővé válni a hazai…
Tovább olvasom >A piaci kihívások mellett is növekedni tudott a BioTechUSA-cégcsoport
Közzétette éves jelentését a tisztán hazai tulajdonú BioTechUSA-cégcsoport: a gazdasági…
Tovább olvasom >