Ennél nincs frissebb, a bolt mellett termesztik a salátákat egy forradalmi módszer segítségével!
A BILLA lett az első élelmiszer-kiskereskedő, amely tesztelte a vertikális gazdálkodást Ausztriában. Az izraeli Vertical Field mezőgazdasági technológiai vállalattal együttműködve a gyógynövényeket és salátákat a tartályban termesztik, és a betakarítás után közvetlenül a piacra értékesítik.

Amint szedhető a termés, máris vihetik a vásárlók (Fotó: Pixabay)
A konténer Bécs 10. kerületében, a BILLA Plus üzlet előtt fekszik, a második építésének tervei már folyamatban vannak. Minden konténer havonta 2,000 és 3,000 egység között képes előállítani, így a piacot szinte naponta friss termékekkel látják el. – A vertikális gazdálkodás úttörő ötlet, hogy a lehető legfrissebb ételeket tudjuk kínálni. A BILLA-nál egyre inkább foglalkozunk az alternatív koncepciókkal és ötletekkel, hogy támogassuk az élelmiszer-termelés fenntartható módjait, vagy – mint ebben az esetben – mi magunk is kövessük azokat. A függőleges gazdálkodás optimális terméshozamot jelent a legkisebb területeken és csak néhány méterre a polcoktól. Ez növeli az ellátás biztonságát, és ügyfeleink várhatják a helyi termékválasztékot: egész évben, és szó szerint a küszöbünkön nőttek fel. – mondta Eric Scharnitz, a BILLA értékesítési igazgatója.
A vertikális gazdálkodást a 16 órás LED-es világító lámpák, a klímaberendezés technológia, valamint az elkülönített víz- és tápanyag-utánpótlási vonalak teszik lehetővé. 90 százalékkal kevesebb vízfogyasztást igényel, 30-szor kevesebb helyet használ, és 50 százalékkal kevesebb szén-dioxid-kibocsátással jár, mint a talajművelés.
Úgy gondolom, hogy mindannyiunknak el kell gondolkodnunk azon, hogyan biztosíthatjuk, hogy a jövőben a világ növekvő népessége táplálkozzon, miközben a terméshozamok csökkennek a talajfedés, a monokultúrák, a vegyi anyagok használata és az éghajlatváltozás következményei miatt. Az új mezőgazdasági területek fejlesztése az ökoszisztémánk és az éghajlat rovására nem lehet megoldás, de a vertikális gazdálkodás igen – különösen a városi területeken. – mondta Ronen Redel, a Vertical Field üzletfejlesztési alelnöke.
Kapcsolódó cikkeink
A kereskedelem tartotta magát a munkáltatói vonzerő terén – A bizonytalan gazdasági helyzet ártott az FMCG megítélésének
A kihívásokkal teli időszakból a Coca-Cola és a MediaMarkt jött…
Tovább olvasom >Újabb benzinkúti DESPAR Express üzletekkel erősít Ausztriában az Enilive és a SPAR
Az Enilive Austria energiacég és a SPAR Austria tovább bővíti…
Tovább olvasom >Nagy István: jó minőségű dinnyével indul a magyar dinnyeszezon
A tavalyihoz képest a dinnyeimport mennyisége 51 százalékkal csökkent, ami…
Tovább olvasom >További cikkeink
Nemzetközi felmérés: rekordmagas az utazási kedv Európában a globális feszültségek ellenére is
Az éghajlatváltozás, a globális bizonytalanságok és a geopolitikai zavarok ellenére…
Tovább olvasom >Új felmérés: a vásárlók nem kérnek a mérgező vegyszerekből
Egy új, öt országot érintő felmérés komoly aggodalmakat tárt fel…
Tovább olvasom >Marriott Residences márkanév alatt születik újjá a Körszálló
Új életre kel a budai látkép ikonikus eleme, a Körszálló.…
Tovább olvasom >