Ennél nincs frissebb, a bolt mellett termesztik a salátákat egy forradalmi módszer segítségével!
A BILLA lett az első élelmiszer-kiskereskedő, amely tesztelte a vertikális gazdálkodást Ausztriában. Az izraeli Vertical Field mezőgazdasági technológiai vállalattal együttműködve a gyógynövényeket és salátákat a tartályban termesztik, és a betakarítás után közvetlenül a piacra értékesítik.
A konténer Bécs 10. kerületében, a BILLA Plus üzlet előtt fekszik, a második építésének tervei már folyamatban vannak. Minden konténer havonta 2,000 és 3,000 egység között képes előállítani, így a piacot szinte naponta friss termékekkel látják el. – A vertikális gazdálkodás úttörő ötlet, hogy a lehető legfrissebb ételeket tudjuk kínálni. A BILLA-nál egyre inkább foglalkozunk az alternatív koncepciókkal és ötletekkel, hogy támogassuk az élelmiszer-termelés fenntartható módjait, vagy – mint ebben az esetben – mi magunk is kövessük azokat. A függőleges gazdálkodás optimális terméshozamot jelent a legkisebb területeken és csak néhány méterre a polcoktól. Ez növeli az ellátás biztonságát, és ügyfeleink várhatják a helyi termékválasztékot: egész évben, és szó szerint a küszöbünkön nőttek fel. – mondta Eric Scharnitz, a BILLA értékesítési igazgatója.
A vertikális gazdálkodást a 16 órás LED-es világító lámpák, a klímaberendezés technológia, valamint az elkülönített víz- és tápanyag-utánpótlási vonalak teszik lehetővé. 90 százalékkal kevesebb vízfogyasztást igényel, 30-szor kevesebb helyet használ, és 50 százalékkal kevesebb szén-dioxid-kibocsátással jár, mint a talajművelés.
Úgy gondolom, hogy mindannyiunknak el kell gondolkodnunk azon, hogyan biztosíthatjuk, hogy a jövőben a világ növekvő népessége táplálkozzon, miközben a terméshozamok csökkennek a talajfedés, a monokultúrák, a vegyi anyagok használata és az éghajlatváltozás következményei miatt. Az új mezőgazdasági területek fejlesztése az ökoszisztémánk és az éghajlat rovására nem lehet megoldás, de a vertikális gazdálkodás igen – különösen a városi területeken. – mondta Ronen Redel, a Vertical Field üzletfejlesztési alelnöke.
Kapcsolódó cikkeink
Fogyni kezdtek a prémium FMCG-termékek a dohányboltokban
A hazai láncok és a dohányboltok értékbeli forgalmának egymáshoz viszonyított…
Tovább olvasom >Termékvisszahívást rendelt el a Coca-Cola HBC Ausztriában
Elővigyázatosságból visszahívta fél literes kiszerelésű, különböző szénsavas italait a Coca-Cola…
Tovább olvasom >Ausztriában lassult az élelmiszerinfláció szeptemberben
Ausztriában a fogyasztói árak éves növekedése az előzetes becsléssel összhangban…
Tovább olvasom >További cikkeink
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >30%-kal kevesebb anyaghasználat már megoldás lenne a klímaválságra
A körforgásos gazdaság globális szükségszerűség: túlmutat a földrajzi határokon, és…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >