Ennél nincs frissebb, a bolt mellett termesztik a salátákat egy forradalmi módszer segítségével!
A BILLA lett az első élelmiszer-kiskereskedő, amely tesztelte a vertikális gazdálkodást Ausztriában. Az izraeli Vertical Field mezőgazdasági technológiai vállalattal együttműködve a gyógynövényeket és salátákat a tartályban termesztik, és a betakarítás után közvetlenül a piacra értékesítik.

Amint szedhető a termés, máris vihetik a vásárlók (Fotó: Pixabay)
A konténer Bécs 10. kerületében, a BILLA Plus üzlet előtt fekszik, a második építésének tervei már folyamatban vannak. Minden konténer havonta 2,000 és 3,000 egység között képes előállítani, így a piacot szinte naponta friss termékekkel látják el. – A vertikális gazdálkodás úttörő ötlet, hogy a lehető legfrissebb ételeket tudjuk kínálni. A BILLA-nál egyre inkább foglalkozunk az alternatív koncepciókkal és ötletekkel, hogy támogassuk az élelmiszer-termelés fenntartható módjait, vagy – mint ebben az esetben – mi magunk is kövessük azokat. A függőleges gazdálkodás optimális terméshozamot jelent a legkisebb területeken és csak néhány méterre a polcoktól. Ez növeli az ellátás biztonságát, és ügyfeleink várhatják a helyi termékválasztékot: egész évben, és szó szerint a küszöbünkön nőttek fel. – mondta Eric Scharnitz, a BILLA értékesítési igazgatója.
A vertikális gazdálkodást a 16 órás LED-es világító lámpák, a klímaberendezés technológia, valamint az elkülönített víz- és tápanyag-utánpótlási vonalak teszik lehetővé. 90 százalékkal kevesebb vízfogyasztást igényel, 30-szor kevesebb helyet használ, és 50 százalékkal kevesebb szén-dioxid-kibocsátással jár, mint a talajművelés.
Úgy gondolom, hogy mindannyiunknak el kell gondolkodnunk azon, hogyan biztosíthatjuk, hogy a jövőben a világ növekvő népessége táplálkozzon, miközben a terméshozamok csökkennek a talajfedés, a monokultúrák, a vegyi anyagok használata és az éghajlatváltozás következményei miatt. Az új mezőgazdasági területek fejlesztése az ökoszisztémánk és az éghajlat rovására nem lehet megoldás, de a vertikális gazdálkodás igen – különösen a városi területeken. – mondta Ronen Redel, a Vertical Field üzletfejlesztési alelnöke.
Kapcsolódó cikkeink
Ausztriában csökkentek a nagykereskedelmi árak áprilisban
Ausztriában a nagykereskedelmi árak havi és éves összevetésben egyaránt csökkentek…
Tovább olvasom >Az élelmiszerek és alkoholmentes italok árnövekedése tovább gyorsult Ausztriában
Ausztriában a fogyasztói árak éves növekedési üteme az előzetes becsléssel…
Tovább olvasom >Gazdag zöldségkínálattal találkozhatnak a fogyasztók a húsvét előtti időszakban
Bőséges zöldségkínálattal várják a vásárlókat a hazai boltok, a hazai…
Tovább olvasom >További cikkeink
TikTok-trend ihlette a Kroger új saját márkás termékcsaládját
A Kroger amerikai élelmiszerlánc a legújabb „cherry-core” TikTok trendből merített…
Tovább olvasom >Egyedi hangot keres a Lidl skóciai önkiszolgáló pénztáraihoz
A Lidl közel 3 millió fontot fordít arra, hogy önkiszolgáló…
Tovább olvasom >MBH Elemzési Centrum: Tágul az olló a bérek és a kiskereskedelmi forgalom emelkedése között
Tavaly a fizetések 39%-át költöttük el a kiskereskedelemben, ami a…
Tovább olvasom >